23948sdkhjf

B&O ramt af markant tilbagegang i Europa og USA

Bang & Olufsen må se salget dykke med 24-26 procent i Europa og USA. Topchef er utilfreds

Et markant fald i salget i Europa og Nordamerika trykkede resultaterne hos Bang & Olufsen i tredje kvartal, som selskabet selv betegner som utilfredsstillende. 

Salget faldt samlet med 18 procent i tredje kvartal til 710 millioner kroner. 

Det dækker over et dyk på 26 procent i Europa og 24 procent. I Asien er faldet begrænset til fem procent. 

Det viser regnskabet fra Bang & Olufsen, der er kendt for tv, lydanlæg, højttalere og høretelefoner,

Allerede i sidste uge kom Bang & Olufsen med foreløbige regnskabstal og nedjusterede forventningerne. 

Hovedtallene er de samme i torsdagens regnskab, hvor der dog er givet yderligere detaljer om resultaterne. 

- Det var et udfordrende tredje kvartal, der resulterede i et fald i omsætningen på 18 procent, siger topchef Henrik Clausen i en kommentar til regnskabet. 

- Den igangværende transformation af vores salgs- og distributionsnetværk og en lavere end forventet omsætning fra Staged-kategorien (tv, red.) var de væsentligste faktorer, der bidrog til tilbagegangen, siger han. 

Selv om salget er gået tilbage, kan B&O dog mønstre et overskud på 15 millioner kroner. Det er et fald fra 26 millioner kroner året før. 

Forventningerne til salget blev i sidste uge nedjusteret. B&O venter nu, at salget vil falde ti procent i år sammenlignet med året før. 

Ved indgangen til året havde selskabet spået en fremgang på ti procent, men den prognose er blevet skåret to gange. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.127