23948sdkhjf

Århusianske alarm-drenge vinder internationalt talentprogram

I sidste uge kunne de danske drenge bag alarm-startuppen Zliide lade sig kåre som vinder af det nordiske fintechprogram Lighthouse Development Program, som Mastercard og svenske NFT Ventures står bag.

Det skriver online-mediet Techsavvy.

Kåringen var kulminationen på et halvt års forløb, hvor femten fintech-virksomheder fra Norge, Danmark og Baltikum var udvalgt til deltagelse, og sejren var et stort skulderklap til den unge virksomhed.

- At vinde Lighthouse-programmet er fantastisk, og at blive valgt som en af de mest lovende startups på dette felt betyder meget. Især når det kommer fra så indflydelsesrige partnere fra programmet og industrien. Både vi og de andre fintechs, der deltog, har skabt værdifulde forbindelser og flyttet sig i en positiv retning takket være programmet, siger Morten Møgelmose, CEO og medstifter af Zliide, til Techsavvy.

Zliide har udviklet en alarm, der i kombination med deres betalingsapp gør det muligt at slippe for køen og betale med mobilen i fysiske butikker, og hos Mastercard var den ansvarlige for programmet, Mats Taraldsson, ikke i tvivl om, at den danske virksomhed havde fortjent at løbe med sejren.

- Zliide står ud blandt de andre, fordi deres ide har potentiale til at revolutionere kundernes shopping-oplevelse i butikkerne. Herudover har jeg aldrig set et produkt eller en tjeneste, der leverer en så ægte omnichannel løsning. De data, som Zliide kan levere til detailhandlere, giver mulighed for at få de samme indsigter, der hidtil har været forbeholdt e-handel, siger Mats Taraldsson til Techsavvy.

Forårets Lighthouse-program var det første af sin slags i Danmark, men i starten af 2020 får danske fintechs mulighed for at tilmelde sig endnu en runde.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078