23948sdkhjf

Technicon skal sælge Mir-robotter

Den nordjyske leverandør af fleksible automationsløsninger til fremstillingsindustrien har indgået et samarbejde med Mir. Det oplyser parterne i en pressemeddelelse.

- Mobile Industrial Robots er en innovativ, global virksomhed, drevet af mennesker med et stort drive, stædighed, disciplin og energi. Det er den mentalitet, vi søger, når vi leder efter nye partnere, siger salgschef Thomas Gøtke, Technicon.

Mir har 175 forhandlere fordelt på 50 lande, og en af disse er nu Technicon, der dækker hele Danmark.

Hos Technicon er man glad for at få muligheden for at supplere produktpaletten med de mobile robotter.

- Det er ikke uden grund, at Mir befinder sig i en solid førerposition på verdensmarkedet med sin overlegne teknologi, der har sat nye standarder for intern logistik. Mir-robotter er både overskuelige at investere i og nemme og fleksible at bruge. Det er det, der betyder noget for vores kunder, der tæller alle størrelser af virksomheder og et meget bredt udsnit af brancher, siger Thomas Gøtke.

Oplever stigende efterspørgsel
Mir oplever en kraftigt stigende efterspørgsel på automatiseret logistik på det danske marked. Den skal forstærkningen af forhandlerskaren nu imødekomme.

- Technicon har skabt en stærk forretning som leverandør af plug & play-løsninger, der fjerner automationsbarriererne i den danske industri. Hos Mir er vi glade for at gøre det muligt for Technicon at kunne levere endnu flere produktivitetsgevinster til deres kunder, nu hvor de har fået vores produkter på hylderne, konstaterer Mirs Jakob Bebe, sales director for Skandinavien og Storbritannien.

Udover at have opgraderet i forhold til forhandlernetværket i Danmark, har Mir også forstærket den interne salgstab og ansat Ulrik Jørgensen som area sales manager.

- Vores vækst på det danske marked er støt stigende, men potentialet er fortsat enormt. Både mellemstore og store virksomheder har brug for at optimere deres interne logistik, da det kan bidrage til at forbedre deres konkurrenceevne og bruge deres medarbejdere mere effektivt. Vi har både brug for at kunne udbrede kendskabet og understøtte kundernes behov, og de forstærkninger vi har lavet i forhold til forhandlerkæden og internt kommer til at hjælpe os med at styrke vores position her i Danmark, siger han.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094