23948sdkhjf

Højtaler-direktør: Vi har gjort os sårbare på bundlinjen

Direktør for højtalerproducenten DALI er overordnet tilfreds med årsregnskabet 2018/19.

Når det er sagt, så fornemmer man et mindre ’men’ i direktørens talestrøm, fordi der ligger godt tre millioner kroner mindre på bundlinjen, end der gjorde sidste år.

- Vi voksede ikke det, vi skulle og investeringerne var sat efter mere vækst. Men det er godt at have ambitiøse mål. Hvis vi havde planlagt at køre ligeud, så var vi blevet overrasket over, at vi har solgt mindre. I år har vi satset og taget en risiko, der har gjort os sårbare overfor en resultatnedgang, som vi så også har fået, siger DALIs direktør Lars Worre til Electronic Supply.

To nye produkter
Satsningen fra DALIs hånd består især af to nye produktlanceringer, som virksomheden har sendt på markedet i efteråret 2019.

Der er tale om et soundbar-system til tv-apparater samt virksomhedens første trådløse hovedtelefoner. Og især sidstnævnte har kostet kræfter, siger Lars Worre.

- Det har været krævende, fordi hovedtelefoner er vores første produkt i den kategori, og vi har ville præstere vores ypperste. Og første-projekter kræver bare en grundudvikling, der tager tid og kræfter, siger han og tilføjer:

- Men man skal også holde sig for øje, at der sker en masse fravalg samtidig i den proces. Måske af produkter som vi havde kunne være sikre på ville give noget til bundlinjen på den korte bane, og som vi ikke får i denne omgang, fordi vi har krævende projekter kørende, som så forhåbentlig kaster noget af sig senere, siger han.

Vækst!
Og om årets satsninger giver pote allerede næste år, vil tiden vise. I hvert fald er der ingen tvivl om, hvad direktøren har på programmet for regnskabsåret 2019/20.

- Vækst!, siger Lars Worre promte og uddyber:

- Vi skal vokse for ikke at blive mindre. Vi skal ikke være kæmpestore i audiobranchen, men vi skal ligge i det lune vand mellem at være stor og lille virksomhed, så vi har fordelene fra begge verdener. Når man er stor, har man tendens til et storhedsvanvid som uvægerligt driver én mod massemarkedet, hvor man til sidst kun bliver optaget af kun at konkurrere på pris. Vi vil ikke være de største, vi vil være de bedste, det er noget helt andet, siger han.

 

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109