23948sdkhjf

B&O sender de første produkter på gaden efter krise-regnskab

B&O har netop sendt en ny kollektion på gaden bestående af otte nye højtalere og headsets, der er udviklet i samarbejde med det danske designstudie Contrast Collection.

Det er anden gang, at B&O lancerer nye produkter efter, at virksomheden præsenterede kvartalsregnskab med et dyk i omsætningen på 31 procent den 14. januar.

Første produktlancering kom allerede dagen efter, regnskabet blev lagt frem.

Ny strategI
Ifølge direktør Kristian Taër er det netop flere og hyppigere produktlanceringer, der skal får B&O igennem den skrantende økonomiske situation, som lydgiganten befinder sig i.

- I kombination med flere produktlanceringer i de kommende kvartaler vil ændringerne bidrage til at forbedre vores resultat i andet halvdel af regnskabsåret, sagde direktøren, da regnskavet blev lagt frem. 

Og det ser ud til at være vejen frem for B&O i de næste par år. 

- Samtidig vil i april præsentere en treårig strategiplan, der uddyber, hvordan vi på lang sigt vil styrke de finansielle resultater gennem øget kundefokus, konkrete salgsaktiviteter, stærkere og hyppigere produktlanceringer og optimering af vores omkostninger, sagde Kristian Taër.

B&O præsenterede 14. januar kvartalsregnskab, hvor omsætningen var faldet 31 procent

Det kom i kølvandet af et 2019, hvor virksomheden måtte igennem fire nedjusteringer.

Læs mere om: B&O
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109