23948sdkhjf

B&O fremskynder redningsplanen

B&O har fredag formiddag nedjusteret deres forventninger til blandt andet omsætning som konsekvens af corona-virusset.

Samtidig oplyser ledelsen, at den fremrykker nogle af de redningsinitiativer, der blev præsenteret i december for at få B&O ud af den økonomiske tilstand, den befinder sig i.

- Vi fremskynder nu omkostningsprogrammet påbegyndt i december og forventer at kunne orientere markedet herom snarest, lyder det fra ledelsen i B&O.

En presset økonomi 
Corona-virusset hjælper ikke just B&O, der i forvejen er presset på økonomien.

I januar præsenterede B&O regnskab for andet kvartal af 2019/20 med et dyk i omsætningen 31 procent.

Det fik B&Os ledelse, med administrerende direktør Kristian Täer i spidsen, til at præsentere en ny strategi med blandt andet ændringer i organisationen og hyppigere produktlanceringer i forsøget på at rette virksomheden op.

Den nye model tæller blandt andet nye salgsprogrammer, et forbedret salgs- og distributionsnetværk, kompetanceløft i salgsorganisationen samt mere produktfokuseret marketing.

- Det er helt tydeligt, at vi er nødt til at lave ændringer i vores salgs- og marketingssetup og rykke tættere på vores kunder og partnere. Disse ændringer vil tage tid, men vi har allerede igangsat flere salgs- og marketingsinitiativer for at adressere de udfordringer, sagde direktøren ved præsentationen af regnskabet for Q2.

B&O skulle oprindeligt have præsenteret en treårig stategiplan den 3. april.

Den er nu droppet og vil i stedet blive en præsentation af hovedpunkter for de næste tre års arbejde, når virksomheden præsenterer hele rapporten for Q2 den 2. april 2020.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.143