23948sdkhjf

Markedet vågner: Forsvars-leverandør vokser på omsætningen

Markedet er så småt ved at vågne efter corona-pandemien, og det er godt nyt for den danske producent af headsets og kommunikationsløsninger.

I andet kvartal beløber omsætningen sig til 154,3 millioner SEK (knap 113 mio. DKK), hvilket er godt 30 millioner SEK bedre end andet kvartal 2020. Det svarer til en stigning på knap 25 procent.

Årsagen til stigningen forklarer virksomhedens CEO Lars Højgård Hansen med, at markedet så småt er på vej tilbage til normalen efter corona.

- Vi kan se, at efterhånden som vaccinationerne bliver rullet ud, begynder vores markeder roligt med sikkert at vende tilbage til normalen. Flere kunder er i stand til at få besøg og kan få implementeret vores udstyr, siger Lars Højgård Hansen.

Han tilføjer, at tendensen lige nu er størst i USA, men at markederne i Europa går samme vej.

Ny satsning

Dog er overskuddet godt halveret i forhold til andet kvartal 2020, en nedgang fra 18,1 til 9,4 millioner SEK (13,2 til 6,7 DKK). En udvikling direktøren blandt andet begrunder med en ny satsning, der vil give pote på den længere bane.

- For vores vedkommende har kvartalet været karakteriseret af igangsættelsen af en ny teknologiplatform med AI (kunstig intelligens, red.), hvilket sætter nye standarder for audio performance, kommunikation og beskyttelse af hørelsen. Det vil give os en endnu større fordel i forhold til vores konkurrenter, siger Lars Højgaard.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094