23948sdkhjf

Hvad er CRM, og hvordan kan det hjælpe dig?

Mange virksomhedsejere vil nok nikke genkendende til, at kunderne er noget af det vigtigste for virksomhedens succes. Det kan godt være, man har nogle knaldgode medarbejdere, der arbejder hårdt for denne kundetilfredshed. Det kan også være, at man laver nogle fantastiske produkter eller yder en enestående service, der næsten taler for sig selv. Men i sidste ende handler det hele om én ting, og det er netop kunderne. For uden dem ville der ikke være noget at arbejde for. Og hvis du gerne vil have endnu større fokus på kunderne i det, du laver, så er CRM måske noget, du skal bruge.

Hvad er det for noget?

Alt dette siger naturligvis ikke meget om, hvad det er for noget. Derfor er det det første, der skal slås fast, så du kan finde ud af, om det kan være et godt valg i din virksomhed.

CRM står for Customer Relations Management. Det handler altså, som navnet antyder, og som vi allerede har fået slået fast, om kunderne. Derudover handler det altså også i høj grad om at forholde sig til disse på bedst mulige vis.

Det, du typisk vil gøre, hvis du vil gøre brug af dette fænomen, er at du vil finde et system eller en software til formålet. Hvor man før i tiden var nødt til at håndtere kunder i virkeligheden, og derved manuelt, kan man i dag i høj grad bruge en computer og data.

Få styr på, hvem dine kunder er

Og en af grundene til så at bruge sådan en software er kort fortalt om at få styr på, hvem dine kunder er. Det handler selvfølgelig ikke kun om at være på fornavn med dem. Det kan man jo typisk ikke med e-handel. Derimod handler det om at kende dem som netop kunder.

Med et godt CRM-program kan du blandt andet blive klogere på:

  • Hvad kunderne køber
  • Hvad de ikke køber
  • Hvad der får dem til at reagere på forskellige måder
  • Hvad de ikke interagerer med eller reagerer på

Det er altså i høj grad en metode til at blive klogere på, hvordan du skaber endnu større succes blandt din eksisterende kundeskarre. På den måde kan det altså også bane vejen for at nå ud til endnu flere kunder.

Så uanset om du har en stor eller lille virksomhed, så kan et tiltag som dette betale sig.

Send til en kollega

0.046