Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://permalink.mercell.com/130296859.aspx
Udbyder
Tønder Service A/S
Udvidelse af Branderup Renseanlæg
Tønder Service A/S
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 32065805
Postadresse: Håndværkervej 4
By: Bredebro
NUTS-kode: DK
Postnummer: 6261
Land: Danmark
Kontaktperson: Jan Kirchner
E-mail: jak@tonfor.dk
Telefon: +45 88437500
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/130296859.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.toender-forsyning.dk/KONTAKT.aspx
Del II: Genstand
Prækvalifikation - Branderup Renseanlæg
Nærværende totalentrepriseudbud fra Tønder Spildevand A/S sker som led i, at bygherren overtager ejerskabet af Branderup Renseanlæg fra Arla.
I den forbindelse skal kapaciteten af renseanlægget udvides, så det fremadrettet kan håndtere
4 000 m3/døgn.
Bygherren har fået tilstandsvurderet det eksisterende anlæg, og det er vurderet, at eksisterende bygninger og konstruktioner ikke kan genbruges.
Det er derfor et nyt komplet anlæg dimensioneret til industrispildevand fra mejeri i størrelsesordenen
4 000 m3/døgn, der skal etableres. Bygherren ønsker at anlægget etableres, så der er sikkerhed for evt. fremtidige udvidelser fra Arla kan renses tilfredsstillende efter nugældende krav, hvorfor anlægget derfor skal være i stand til at rense 4 000 m3/døgn.
Det nye Branderup Renseanlæg skal være klar til ibrugtagning senest ultimo august 2021.
Branderup Renseanlæg
Totalentreprenøren skal have med i sin overvejelse for indretning af arealet, hvorpå renseanlægget er placeret, at det skal være muligt, senere at udbygge anlægget således, at det kan bruges til rensning af sanitært spildevand fra Agerskov og Branderup, der skal derfor være afsat plads til et forbehandlingsanlæg placeret ved indløbsdelen.
Totalentreprenøren skal have med i sin overvejelse for indretning af arealet, at mandskabsfaciliteter, herunder omklædning, mødelokale, fast arbejdsplads og teknikrum er placeret hensigtsmæssigt og lever op til kravene beskrevet i bilagene.
Det pointeres, at det er vigtigt, at driften af renseanlægget opretholdes gennem hele anlægsperioden.
Totalentreprenøren skal derfor i sin planlægning vise, hvordan dette er indtænkt. Således, at eksisterende elementer, f.eks. tanke, først tages ud af drift, når nye elementer er udført og parat til øjeblikkeligt brug.
Arla vil gennem hele anlægsperioden stå for den daglige drift af anlægget. Dette vil ske sammen med 2 af bygherrens medarbejdere, det er derfor vigtigt, at der altid vil være adgang til anlægget for dem, samt at de informeres i god tid, inden der påtænkes udført større ændringer på anlægget.
Arla har i deres ansøgning om tilslutningstilladelse angivet, at der forventes et maks. spildevandsflow på ca. 2 300 m3/døgn, når RO-vand genbruges og ca. 3 200 m3/døgn, når det ikke genbruges.
Dimensioneringsgrundlaget for Branderup renseanlæg er - hvor andet ikke er nævnt - at udledningskravene i M. Oplæg til godkendelse af udledningstilladelse overholdes med den tilledning af spildevand der er beskrevet i O. Ansøgning om tilslutningstilladelse.
Totalentreprenøren skal med baggrund i krav sat i myndighedstilladelserne dimensionere og indrette anlægget med de nødvendige mekaniske, kemiske og biologiske trin således, at myndighedskravene kan overholdes.
I totalentreprenørens anlægssum skal samtlige udgifter til nedbrydning og bortskaffelse af eksisterende anlæg inkl. evt. deponeringsomkostninger, samt levering og etablering af nyt renseanlæg være indeholdt.
Alene de 3 bedst egnede ansøger vil blive opfordret til at afgive tilbud.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Her anføres:
— Oplysninger om ansøgers samlede årsomsætning for de seneste 3 afsluttede regnskabsår
— Ansøgerens økonomiske nøgletal for de seneste 3 afsluttede regnskabsår. Der skal oplyses egenkapital, soliditetsgrad og overskudsgrad for hvert at de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
Som minimumskrav fastsættes:
— Ansøgernes egenkapital skal som minimum have været på 20 mio. DKK i hver af de seneste 3 regnskabsår.
— Ansøgerens omsætning skal som minimum have været på 50 mio. DKK i hver af de seneste 3 regnskabsår.
Referencer på udførelse af tilsvarende projekter. Ordregiveren tager referencer, som vedrører projekter, der er afsluttede indenfor de sidste 5 år i betragtning.
Der skal refereres til maks. 5 lignende projekter vedrørende projektering og opførelse af følgende (i prioriteret rækkefølge):
— Renseanlæg til industrispildevand
— Renseanlæg til sanitært spildevand
— Øvrige renseanlæg
— Øvrigt byggeri.
Referencerne skal så vidt muligt indeholde oplysninger om projekternes økonomiske (anlægssum) og tidsmæssige omfang og årstal.
Som minimum skal ansøgeren have mindst én reference vedrørende lignende projekter vedrørende projektering og opførelse af følgende:
— Renseanlæg til mejerispildevand
— Renseanlæg til andet spildevand
— Øvrige renseanlæg.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
1) Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
2) Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
3) Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk