23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 117-283926
Offentliggjort
18.06.2020
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Medicoteknik, Region Syddanmark

Vindere

(18.06.2020)
Vitrolife A/S
Jens Juuls Vej 20
8260 Viby J

Udvidelse af embryoscopkapaciteten på OUH, Fertilitetsklinikken, Gynækologisk Obstetrisk afdeling D


Medicoteknik, Region Syddanmark

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Medicoteknik, Region Syddanmark
Postadresse: Sygehusvej 4
By: Kolding
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 6000
Land: Danmark
E-mail: steffan.stuhr.petersen@rsyd.dk
Telefon: +45 21157956

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.medicoteknik-rsd.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udvidelse af embryoscopkapaciteten på OUH, Fertilitetsklinikken, Gynækologisk Obstetrisk afdeling D

Sagsnr.: P-15357
II.1.2) Hoved-CPV-kode
38000000 Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Region Syddanmark ønsker at udvide embryoscopkapaciteten på OUH, Fertilitetsklinikken, Gynækologisk Obstetrisk afdeling D.

Afdeling råder i dag over 2 embryoskoper og det er denne kapacitet der ønskes udvidet med endnu et modul.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 2 189 413.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031 Fyn
Hovedudførelsessted:

DK-Odense

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udvidelse med et nyt inkubatormodul, arbejdsstation, software, samt servicekontrakt i 4 år.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

Region Syddanmark ønsker at udvide embryoscopkapaciteten på OUH, Fertilitetsklinikken, Gynækologisk Obstetrisk afdeling D.

Afdeling råder i dag over 2 embryoskoper og det er denne kapacitet der ønskes udvidet med endnu et modul.

Fertilitetsklinikken har fortaget en markedsundersøgelse, på baggrund af nedenstående krav som afdelingen har til denne udvidelse, og dette har resulteret i at Fertilitetsklinikken ønsker at tildele ordren til firma Vitrolife med deres produkt EmbryoScope.

1) Apparaturet skal kommunikere med det nuværende DMDC/Formatex software- og serversystem. Tilkøbsmodulet og software skal have fuld integration med eksisterende database til klinisk og forskningsmæssig anvendelse.

2) Apparaturet skal kommunikere med annoteringssoftware-programmerne ”Guided Annotation” og ”KIDScore” 2 meget vigtige scoringsværktøjet i laboratoriets daglige vurdering af æggenes udvikling. Samtidig ønskes kommunikation med kommende AI software (iDAScore), for at sikre udvikling og forskning indenfor området.

3) Tidligere behandlingsforløb og data fra eksisterende EmbryoScoper skal kunne overføres og samkøres med kommende behandlingsforløb, til gavn for tilbagevendende patienter og personale.

4) EmbryoScope Time-lapse system er et videnskabeligt dokumenterede system, hvilket skal sikre en høj patientsikkerhed.

5) Det er et krav at modulet skal være baseret på et enkelt inkubationskammer med mange behandlingspladser – det betyder at der kun er et kammer der skal valideres/ kontrolleres for gas koncentration og temperatur.

6) Der findes ikke andre systemer med samme kapacitet som EmbryoScope.

(antal behandlingspladser og fysisk størrelse af inkubatorene).

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
16/06/2020
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: Vitrolife A/S
Postadresse: Jens Juuls Vej 20
By: Viby J
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 8260
Land: Danmark
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 2 189 413.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark

Internetadresse: www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klagefrister fremgår af håndhævelseslovens § 7:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Se nærmere om indgivelse af klager på Klagenævnet for udbuds hjemmeside: www.klfu.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence og forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
16/06/2020

Send til en kollega

0.063