23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 126-308348
Offentliggjort
02.07.2020
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Region Sjælland

Opdateringer

Annullering
(28.08.2020)

Ved gennemgangen af de modtagende tilbud, har Region Sjælland desværre erfaret, at der har været en forskellig opfattelse af leverancens omfang.
Dette har medført, at de indkomne tilbud ikke har kunne evalueres på et sammenligneligt grundlag.
Region Sjælland ser sig derfor nødsaget til at annullere udbuddet.

NemLog-in3 løsning til Region Sjælland


Region Sjælland

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Sjælland
CVR-nummer: 29190658
Postadresse: Alleen 15
By: Sorø
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4180
Land: Danmark
Kontaktperson: Klaus Nielsen
E-mail: ext_it_kn@regionsjaelland.dk
Telefon: +45 0000000

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.regionsjaelland.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/137394

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=274600&B=RS
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=274600&B=RS
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

NemLog-in3 løsning til Region Sjælland

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Levering og vedligeholdelse af en it-løsning til NemID (indkøb af to-faktor autentifikation (MFA) løsning, særlig målrettet sundhedsplatformen og håndtering af medarbejdercertifikater (MOCES2 til MOCES3) fra Nemlog-in3.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbudsbetingelserne gælder for Region Sjællands udbud af en offentlig kontrakt vedrørende levering af en on premise løsning til brug i hele regionen, dog med særligt fokus på Sundhedsplatformen. Løsningen bestående af to-faktor autentifikations (MFA) software med kort samt overgangen fra MOCES2 til MOCES3.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kunden kan vælge at forlænge kontrakten 4 gange, med op til 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Der ønskes mulighed for dels tilkøb af beredskabsordning mhp. udvidet service, dels analyse af overgangen til lokal IdP/fuld IdM løsning.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal i ESPD-formularens del IV C angive en oversigt over de betydeligste leverancer af lignende karakter på sundhedsområdet, udført i løbet af de seneste 3 år, regnet fra tilbudsfristen.

Det er et mindstekrav at der dokumenteres mindst 3 referencer.

Tilbudsgiver skal for hver reference angive:

— Navn på kunden (modtageren)

— Kort beskrivelse af leverancen/løsningen, herunder:

- Medarbejdercertifikater

- To-faktor autentifikation

- Udstyr, fx kort og kortlæsere

- Mobile enheder

- Systemlandskabet, fx EPJ

- API-komponenter

- Antal brugere

- Tilbudsgiverens specifikke opgaver.

— Oplysning om tidspunkt for kontraktstart

— Oplysning om tidspunkt for kontraktens udløb

— Navn på kontaktperson, herunder:

- E-mail

- Telefonnummer.

Ordregiver vil ikke afkræve tilbudsgiver yderligere dokumentation for så vidt angår korrektheden af de i ESPD afgivne oplysninger vedrørende tidligere leveringer (referencer), men forbeholder sig ret til at kontakte de pågældende referencer med henblik på verificering forud for tildeling af kontrakten.

Såfremt tilbudsgiver beror sig på en anden enhed i forhold til teknisk og faglig kapacitet, fremsendes som en del af tilbuddet ESPD fra både tilbudsgiver og den enhed som tilbudsgiver beror sin kapacitet på. Tilbuddet suppleres ydermere af en juridisk bindende støtteerklæring eller anden dokumentation, hvoraf det fremgår, at den enhed som tilbudsgiver beror sig på, er forpligtet til at stille sin tekniske og faglige kapacitet, eller dele heraf, til rådighed for tilbudsgiver, samt være solidarisk hæftende i forhold til kontraktens gennemførelse, i tilfælde af den pågældende tilbudsgiver tildeles kontrakten.

I tilfælde af en sammenslutning af økonomiske aktører, eksempelvis et konsortium, anmoder om deltagelse fremsendes som en del af tilbuddet ESPD for hver af sammenslutningens deltagere. Tilbuddet suppleres ydermere med dokumentation for, at hver af sammenslutningens deltagere er forpligtet til at indgå i sammenslutningen og hæfter solidarisk for dennes gennemførelse, såfremt sammenslutningen tildeles kontrakten.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et mindstekrav at der dokumenteres mindst 3 referencer.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 12/08/2020
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 12/02/2021
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 12/08/2020
Tidspunkt: 12:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

De obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136 samt de frivillige udelukkelsesgrunde, i udbudslovens § 137 finder anvendelse i nærværende udbud. Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, såfremt denne er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 - 136 og/eller de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, medmindre udelukkelse kan undlades på andet grundlag, herunder udbudslovens § 138.

Forud for tildeling af kontrakt er ordregiver forpligtet til at kræve, at den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, fremlægger endelig dokumentation for oplysninger, der er afgivet i ESPD-formularens del III vedrørende de for udbuddet gældende udelukkelsesgrunde. For oplysningerne afgivet i ESPD-formularens del III vil dokumentation for danske virksomheder bestå i en serviceattest udstedt af Erhvervsstyrelsen mindre end 6 måneder før tilbudsfristen. Dokumentation for en udenlandsk tilbudsgiver afhænger af mulighederne i det pågældende land.

Eventuelle krav til dokumentation for oplysninger afgivet i ESPD Del IV fremgår af udbudsbekendtgørelsens pkt. III. Ordregiver kan tidligst anmode om dokumentation efter tidspunktet for tilbudsfrist. Dokumentation skal i absolutte udgangspunkt være ordregiver i hænde senest 21 dage fra ordregivers fremsendelse af anmodning til tilbudsgiver.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnerens Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
30/06/2020

Send til en kollega

0.047