Fakta om udbudet
Udbyder
HOFOR A/S
Project Portfolio Management (PPM)
HOFOR A/S
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 10073022
Postadresse: Ørestads Boulevard 35
By: København S
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Alicja Christiansen
E-mail: Alchri@hofor.dk
Telefon: +45 27953826
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.hofor.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/338688
Del II: Genstand
Project Portfolio Management (PPM)
HOFORs nuværende projekt- og porteføljestyrings værktøj (PPM løsning) anvendes til cirka 660 forskelligartede projekter årligt, og håndterer 2 000 igangværende projekter af 300 fuldtidsmedarbejdere.
HOFOR ønsker at udskifte sin nuværende PPM løsning (projekt- og porteføljestyring), da denne ikke længere er tidssvarende.
Samtidig ønsker HOFOR et løft af udvalgte styringsdiscipliner, herunder med fokus på en effektivisering af såvel portefølje og programstyring, samt projektledernes rapporteringsmuligheder.
Løsningen skal således understøtte:
— Porteføljestyringen i HOFOR (prioritering af projekter og overordnet monitorering)
— Den overordnede styring af det enkelte projekt indenfor især:
- Aktivitetsstyring
- Økonomistyring
- Ressourcestyring.
Og herunder optimal mulighed for:
— Enkelt inddatering af nødvendige data fra projektlederens side
— At trække data nemt ud for rapporterings- og analyseformål.
I øvrigt henvises til aftaleudkastet samt bilag.
HOFORs nuværende projekt- og porteføljestyrings værktøj (PPM løsning) anvendes til cirka 660 forskelligartede projekter årligt, og håndterer 2 000 igangværende projekter af 300 fuldtidsmedarbejdere.
HOFOR ønsker at udskifte sin nuværende PPM løsning (projekt- og porteføljestyring), da denne ikke længere er tidssvarende.
Samtidig ønsker HOFOR et løft af udvalgte styringsdiscipliner, herunder med fokus på en effektivisering af såvel portefølje og programstyring, samt projektledernes rapporteringsmuligheder.
Løsningen skal således understøtte:
— Porteføljestyringen i HOFOR (prioritering af projekter og overordnet monitorering)
— Den overordnede styring af det enkelte projekt indenfor især:
- Aktivitetsstyring
- Økonomistyring
- Ressourcestyring.
Og herunder optimal mulighed for:
— Enkelt inddatering af nødvendige data fra projektlederens side
— At trække data nemt ud for rapporterings- og analyseformål.
I øvrigt henvises til aftaleudkastet samt bilag.
Udover forlængelse af 3 gange jf. ovenstående, henvises til bilag 3.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Project Portfolio Management (PPM)
CVR-nummer: 34715874
Postadresse: Rådhuspladsen 16
By: København V
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 1550
Land: Danmark
E-mail: anders.haglund@antura.se
Telefon: +46 705330630
Internetadresse: http://https://www.antura.dk/
Del VI: Supplerende oplysninger
Der henvises til udbudsbetingelserne.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klage over udbudsproceduren skal indgives til Klagenævnet for Udbud i henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 af lov om Klagenævnet for Udbud, som følger:
1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet inden 20 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis der ved underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet inden 45 dage fra dagen efter offentliggørelsen af ordregiverens bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
2) Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet skal klager skriftligt underrette ordregiver om klagens indbringelse for Klagenævnet og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden. Såfremt klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK.
Se mere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk