23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 121-220948
Offentliggjort
26.06.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

DR

Vindere

Systemudviklere

(11.12.2015)
7N A/S
Kongevejen 400A
2840 Holte

Teknisk it-konsulentbistand — Generalisthuse.


DR

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

DR
62786515
Emil Holms Kanal 20
Att: Anne Jun Kristensen
0999 København C
DANMARK
Telefon: +45 28542910
Mailadresse: anjk@dr.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.dr.dk

Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/81416

Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=143943&B=DR

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=143943&B=DR

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Offentligt organ
I.3) Hovedaktivitet
Andet: Broadcasting
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Teknisk it-konsulentbistand — Generalisthuse.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: København C.

NUTS-kode DK011

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Antal deltagere i den påtænkte rammeaftale: 8

Rammeaftalens varighed

Varighed i år: 4

Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid

Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 20 000 000 og 40 000 000 DKK
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
DR udbyder rammeaftale om teknisk it-konsulentbistand fra generalisthuse. Med generalisthuse menes leverandører, som har en bred vifte af teknologiske kompetencer og en bred vifte af konsulenttyper.
Rammeaftalen er opdelt i følgende to delaftaler:
1) teknisk it-konsulentbistand til systemudvikling
2) teknisk it-konsulentbistand til teknisk projektledelse.
Hver delaftale udgør en selvstændig rammeaftale. For nærmere beskrivelse af hver delaftale, henvises til bilag B i udbudsbekendtgørelsen. Udbuddet gennemføres som et begrænset udbud. Det forventes, at der vil blive prækvalificeret ni tilbudsgivere på delaftale 1 og 5 tilbudsgivere på delaftale 2. Det forventes endvidere, at der vil blive indgået aftale med fem leverandører på delaftale 1 og det forventes, at der vil blive indgået aftale med tre leverandører på delaftale 2.
DR vil indgå leveranceaftaler baseret på rammeaftalerne ved en fornyet konkurrenceudsættelse (miniudbud).
Proceduren for fornyet konkurrenceudsættelse vil være detaljeret beskrevet i udbudsmaterialet, og kan omhandle en eller flere tekniske konsulenters bistand, til at deltage i kundens organisation og, under kundens instruktionsbeføjelse, og som yder kunden bistand inden for den pågældende delaftales specifikke ydelsesområder i den periode og i relation til de opgaver og problemstillinger, som kunden har beskrevet i forbindelse med gennemførelse af miniudbuddet. Konsulentbistand vil primært blive udført onsite hos DR i samarbejde med DRs egne medarbejdere.
Ved en genåbning af konkurrencen kan indgå andre kriterier samt vægtninger end ved evalueringen af de indkomne tilbud på rammeaftalens delaftaler. Genåbning af konkurrencen er detaljeret beskrevet i udbudsmaterialet.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000, 72200000, 72300000, 72420000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Rammeaftalen vil bestå af to delaftaler, henholdsvis delaftale 1 — it-konsulentbistand til systemudvikling, samt delaftale 2 — it-konsulentbistand til teknisk projektledelse. De to delaftalers varighed vil hver især udgør 2 år, med optioner for at forlænge en eller begge delaftaler med 2 x forlængelse med 12 måneder ad gangen.
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 20 000 000 og 40 000 000 DKK
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: 2 x forlængelse med 12 mdr. ad gangen.
Eventuelle andre optioner er beskrevet i udbudsmaterialet.
Foreløbig tidsplan for anvendelse af disse optioner:
måneder: 24 (fra tildeling af kontrakten)
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: interval: mellem 1 og 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 24 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 1Betegnelse: It-konsulentbistand til systemudvikling
1) Kort beskrivelse
Formålet med delaftalen er, at sikre teknisk konsulentbistand til nyudvikling, videreudvikling, vedligehold, sparring og optimering af applikationer, systemer og integrationer i DR.
DRs applikationer og integrationer udvikles primært i .Net/C# og JAVA. Dog anvendes også PHP, SWIFT, JavaScript, HTML5, C++ og andre programmeringssprog. DRs primære værktøjer omfatter blandt andet GitHub, Spring, Apache Camel, Grails, NodeJS, .NET/MVC, Bootstrap, AngularJS, JQuery, REST, OracleDB, MS SQL Server og MongoDB.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000, 72200000, 72300000, 72420000, 72900000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
DR forventer at prækvalificere ni tilbudsgivere, og DR forventer at tildele den endelige delaftale til fem leverandører.
Delaftale nr.: 2Betegnelse: It-konsulentbistand til teknisk projektledelse
1) Kort beskrivelse
Formålet med delaftalen om it-konsulentbistand til teknisk projektledelse, er at supplere DRs egne projektledere med ekstern bistand på konkrete it-projekter, hvor DRs egne ressourcer ikke er til rådighed. DR forventer, at de tekniske projektledere har teknisk indsigt, herunder kendskab til standardssystemer og komponenter, samt indsigt i de digitale muligheder for udnyttelse og effektivisering.
DRs teknologiske forretningsområder, hvor der forventes at være behov for ekstern projektledelsesbistand kan overordnet deles ind i følgende kategorier:
— Media Asset Management/Arkiv, herunder findes bl.a. systemer til medieassets og musikarkiver
— rapportering, herunder findes bl.a. BI, rapporterings- og rettighedssystemer og webtrafik
— administration, herunder findes bl.a. systemer til licens, planlægning, økonomi, HR og journalisering
— webdistribution, herunder findes bl.a. web-applikationer, web-assets, Apps, CMS og OnDemand
— platforme, herunder findes bl.a. middleware, virtualisering, infrastruktur, programmeringsplatforme, operativsystemer.
Her udover dækker DR's forretningsområder over en række andre områder, hvor der ikke typisk anvender eksterne projektledere, idet disse er tæt forbundet med planlægning af, og produktion samt udsendelse og modtagelse af programmateriale.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000, 72200000, 72300000, 72420000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
DR forventer at prækvalificere fem tilbudsgivere, og DR forventer at tildele den endelige delaftale til 3 leverandører.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Anmodende virksomheder, der indgår i konsortier eller lignende sammenslutninger af økonomiske aktører, skal i tilfælde af, at rammeaftale tildeles disse, hæfte personligt og solidarisk over for ordregiver. Konsortier eller sammenslutningen af økonomiske aktører skal endvidere udpege en fælles befuldmægtiget overfor ordregiver.
Såfremt en eller flere delaftale(r) tildeles et Konsortium eller lignende sammenslutning af økonomiske aktører, er det en forudsætning for aftalens endelige indgåelse, at konsortieaftalen fremsendes til kunden forud for underskrivelsestidspunktet.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Anmodende virksomheder skal dokumentere egne forhold samt de nødvendige oplysninger og formaliteter til vurdering af den krævede minimumskapacitet af økonomisk, finansiel og teknisk art, ved at udfylde de relevante bilag, som er tilgængelige i DR»s elektroniske udbudssystem www.eu-supply.com/dr.asp

De påkrævede dokumenter skal fremsendes i elektronisk format via EU-Supplys elektroniske løsning CTM (www.eu-supply.com/dr.asp). Alle elektronisk afleverede filer skal være i et »MS Office« eller »PortableDocument Format« (pdf) kompatibelt format.

Bilag A:
Skriftlig tro og love-erklæring om, hvorvidt tilbudsgiver har ubetalt forfalden gæld til det offentlige vedrørende bidrag til sociale sikringsordninger eller skatter og afgifter, jf. lov nr. 336 af 13.5.1997 om begrænsning af skyldneres mulighed for at deltage i offentlige udbudsforretninger — samt hvorvidt en anmodende virksomhed er udelukket fra at afgive tilbud i henhold til Art. 45 stk. 2 litra a), b), c), e) og f) af Udbudsdirektivet 2004/18/EF af 31.3.2004.
Som dokumentation for ovenstående forhold skal den anmodende virksomhed downloade og udfylde DR«s tro og love erklæringsskabelon. Såfremt den anmodende virksomhed er et konsortium, skal samtlige konsortievirksomheder udfylde og underskrive et Bilag A, som vedhæftes og fremsendes med anmodningen.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Nøgletal:
En ekstern revisor eller en regnskabsansvarlig person fra den juridiske enhed skal i bilag B »nøgletal« angive nedenfor specificerede regnskabstal.
i. De relevante anvendte regnskabsår.
ii. Virksomhedens samlede omsætning i det pågældende regnskabsår.
iii. Egenkapital.
iv. Virksomhedens soliditetsgrad i det pågældende regnskabsår — udregnet ved følgende formel: (egenkapitalen x 100)/(totale aktiver).
v. Virksomhedens Likviditetsgrad — udregnet ved følgende formel: (omsætningsaktiver i alt ekskl. varebeholdning x 100)/(kortfristet gæld ekskl. feriepengeforpligtigelser).
vi. Overskudsgrad — udregnet ved følgende formel (Resultat af primær drift x 100)/(nettoomsætning).
Alle nøgletal skal som udgangspunkt oplyses for de seneste 3 regnskabsår. Hvis dette ikke er muligt, skal nøgletal oplyses for de seneste 3 tilgængelige regnskabsår. Har en anmodende virksomhed har eksisteret i mindre end 3 år, skal nøgletal oplyses for samtlige virksomhedens tilgængelige regnskabsår.
Såfremt den anmodende virksomhed er et konsortium, skal samtlige konsortiedeltagere udfylde og underskrive et bilag B hver, som skal vedhæftes og fremsendes med anmodningen.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Referencer:
Anmodende virksomheder skal udfylde og vedhæfte bilag C — referencer, over virksomhedens væsentligste leverancer i de seneste 12 måneder, angående de samme eller lignede ydelser, som de der efterspørges i punkt II.1.5) samt i de korte beskrivelser til hver delaftale i bilag B.
Til delaftale 1, må Bilag C omfatte op til 10 af de betydeligste relaterede ydelsesleverancer, som den anmodende virksomhed har præsteret inden for de seneste 12 måneder.
Til delaftale 2, må Bilag C omfatte op til seks af de betydeligste relaterede ydelsesleverancer, som den anmodende virksomhed har præsteret inden for de seneste 12 måneder.
For hver reference ønskes angivet:
i) navn på den virksomhed ydelser er leveret til, samt kontaktperson og kontaktinfo hos den virksomhed ydelser er leveret til, med henblik på ordregiverens eventuelle kontakt for validering
ii) kontraktsum gerne i DKK
iii) angivelse af, om underleverandører blev anvendt, hvis ja procentvis fordeling af leverancen fra hhv. den anmodende virksomhed og underleverandør(er)
iv) en detaljeret beskrivelse af leverancerne inkl.:
— periode (start/slut)
— konsulentens rolle, hermed menes hvad konsulentens del af leverance og ansvar omfattede
— resultat af konsulentens leverance
— anvendte teknologier
— onsite eller remote leverance
— kundens tilfredshed med resultatet.
Virksomhedens ressourcer:
Alle anmodende virksomheder skal udfylde bilag D vedrørende »Virksomhedens ressourcer«, hvor den anmodende virksomhed skal angive antal beskæftigede (over de seneste 3 år) fordelt på egne ansatte og freelancere, samt på beskæftigede inden for og uden for det udbudte område. Såfremt den anmodende virksomhed er et konsortium, skal oplysningerne angives for det samlede konsortiums ansatte og referencer, vedhæftet en uddybende forklaring og opdeling af, hvilke referencer/ansatte, der tilhører de enkelte konsortievirksomheder.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Mindstekrav til teknisk kapacitet til delaftale 1 — it-konsulentbistand til systemudvikling:
Anmodende virksomheder skal kunne påvise minimum fem relevante referencer fra de seneste 12 måneder, som omhandler leverancer som beskrevet i bilag B — kort beskrivelse af delaftale 1.
Af mindstekravet til fem relevante referencer, skal mindst 3 af de relevante referencer skal omfatte udvikling i .Net/C# eller Java, og tilsammen skal de tre referencer påvise referencer inden for begge udviklingssprog.
Af mindstekravet til fem relevante referencer, skal mindst to af de relevante referencer skal dække over en eller flere af følgende kompetencer HTML5, SWIFT, Javascript, C++, PHP.
Mindstekrav til teknisk kapacitet til delaftale 2 — it-konsulenter til teknisk projektledelse:
Anmodende virksomheder skal kunne påvise minimum tre relevante referencer fra de seneste 12 måneder, som omhandler leverancer af teknisk projektlederbistand inden for nogle af de teknologier som er beskrevet i bilag B — kort beskrivelse af delaftale 2.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 14
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: DR forventer at prækvalificere ni tilbudsgivere til delaftale 1.
DR forventer at prækvalificere fem tilbudsgivere til delaftale 2.
Ordregiver vil ved prækvalifikation af anmodende virksomheder til delaftale 1, som opfordres til at afgive tilbud, hovedsageligt lægge vægt på virksomhedens referencer. Hermed menes virksomhedens samlede referencer, hvor referencernes sammenlignelighed med DR»s behov vægtes, jf. kort beskrivelse i bilag B. Det vil vægte positivt, såfremt virksomheden kan fremvise flere relevante referencer end minimumsantallet, herunder vil det vægte positivt jo flere af DRs forespurgte teknologiske kompetencer og kendskab til værktøjer, der kan fremvises i referencerne. Endelig vil det blive tillagt positiv vægtning, såfremt virksomheden kan fremvise referencer fra relevante kunder med en tilsvarende kompleksitet.
Ved begrænsning i antallet af tilbudsgivere til ni, ses først og fremmest på:
1) Hvor godt matcher referenceteknologier med DR's teknologiske opsætning, herunder hvor mange af DRs teknologier, der kan fremvises relevante referencer på, samt hvor vidt referencerne viser kendskab til DRs værktøjer.
2) Hvis der er flere end ni anmodende virksomheder er tilbage, ses på referencekunder, hvor det vil vægte positivt, hvis referencerne omfatter leverancer til broadcastvirksomheder eller medievirksomheder, jo flere referencer med branchesammenlignelige kunder, jo bedre.
Ordregiver vil ved prækvalifikation af anmodende virksomheder til delaftale 2, som opfordres til at afgive tilbud, hovedsageligt lægge vægt på virksomhedens referencer. Hermed menes virksomhedens samlede referencer, hvor referencernes sammenlignelighed med DR«s behov vægtes, jf. kort beskrivelse i bilag B. Det vil vægte positivt, såfremt virksomheden kan fremvise flere relevante referencer end minimumsantallet, herunder vil det vægte positivt jo flere leverancer af projektledere til tilsvarende teknologier, der kan fremvises i referencerne. Endelig vil det blive tillagt positiv vægtning, såfremt virksomheden kan fremvise referencer fra relevante kunder med en tilsvarende kompleksitet.
Ved begrænsning i antallet af tilbudsgivere til fem, ses først og fremmest på:
1) Hvor godt matcher referencernes teknologiske opsætning med DR's teknologiske opsætning, herunder hvor mange af DRs teknologier, der kan fremvises relevante referencer på.
2) Hvis der er flere end fem anmodende virksomheder er tilbage, ses på referencekunder, hvor det vil vægte positivt, hvis referencerne omfatter leverancer til broadcastvirksomheder eller medievirksomheder, jo flere referencer med branchesammenlignelige kunder, jo bedre.
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
7.8.2015 - 11:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger

For at modtage yderligere information om dette udbud, inklusiv alle tillæg og/eller klargørelser og for at kunne anmode om klargørelser og/eller svar til dette udbud, skal du registrerer din interesse til dette udbud på den følgende side: https://www.eu-supply.com/dr.asp

For en kort introduktion til systemet eu-supply findes en quick guide på DR‘s hjemmeside http://www.dr.dk/NR/rdonlyres/B167C42C-7042-49D3-A26D-7830769F86CA/0/Quick_Guide_DK.pdf

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud, Erhvervs- og Selskabsstyrelsen
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne

(Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark)

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klager vedrørende manglende prækvalifikation, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden for 21 kalenderdage efter dagen, hvor ordregiver har afsendt underretning om prækvalifikation til de berørte parter. Andre klager skal være indgivet inden for 6 måneder, beregnet dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
24.6.2015

Send til en kollega

0.031