23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 123-225519
Offentliggjort
30.06.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Region Hovedstaden

Vindere

Kontrakt om levering af Bankydelser

(08.12.2015)
Danske Bank A/S Institutional Banking
Holmens Kanal 2-12
1090 København K

Opdateringer

Rettelse
(12.08.2015)

I stedet for:

III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet:

Tilbuddet skal indeholde følgende oplysninger og dokumentation for tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen:

— Den senest offentliggjorte tilsynsdiamant indeholdende nøgletalsværdier for tilsynsdiamantens 5 pejlemærker i overensstemmelse med Finanstilsynets vejledning nr. 9047.

— Dokumentation for at tilbudsgiver er udpeget som/indstillet som systemisk bank.

— Kopi af police om erhvervsansvarsforsikring. Alternativt en erklæring fra forsikringsselskab om dækningssum.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Det er et mindstekrav:

— At tilbudsgiver i den senest offentliggjorte tilsynsdiamant har opfyldt de 5 pejlemærker i tilsynsdiamanten i overensstemmelse med Finanstilsynets vejledning nr. 9047 (systemisk bank).

— Minimumsdækning erhvervsansvarsforsikring: Forsikringen skal som minimum dække enkeltskader på 20 000 000 DKK og dække 100 000 000 DKK samlet i årlig forsikringssum.

Læses:

III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet:

Tilbuddet skal indeholde følgende oplysninger og dokumentation for tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen:

— Den senest offentliggjorte tilsynsdiamant indeholdende nøgletalsværdier for tilsynsdiamantens 5 pejlemærker i overensstemmelse med Finanstilsynets vejledning nr. 9047.

— Dokumentation for at tilbudsgiver er udpeget som/indstillet som systemisk bank.

— Kopi af police om erhvervsansvarsforsikring eller anden professionel ansvarsforsikring dækkende tilbudsgivers operationelle opgaver og rådgivning for kunder. Alternativt en erklæring fra forsikringsselskab om dækningssum.

Mindstekrav til det niveau der muligvis kræves:

Det er et mindstekrav:

— At tilbudsgiver i den senest offentliggjorte tilsynsdiamant har opfyldt de 5 pejlemærker i tilsynsdiamanten i overensstemmelse med Finanstilsynets vejledning nr. 9047 (systemisk bank).

— Minimumsdækning ansvarsforsikring: Forsikringen skal som minimum dække enkeltskader på 20 000 000 DKK og dække 100 000 000 DKK i samlet årlig forsikringssum.

Kontrakt om levering af bankydelser.


Region Hovedstaden

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Region Hovedstaden
Kongens Vænge 2
Att: Ib John Petersen
3400 Hillerød
DANMARK
Telefon: +45 38665871
Mailadresse: ib.john.petersen@regionh.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://regionh.dk

Elektronisk adgang til oplysninger: http://regionh.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Sundhed
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Kontrakt om levering af bankydelser.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 6: Finansielle tjenesteydelser a) Forsikring b) Bank- og investeringstjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Region Hovedstaden.

NUTS-kode DK01

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
4 årig kontrakt om levering af bankydelser, herunder ind- og udlån samt netbank.
Ordregiver har option på kontraktforlængelse 2 x 1 år.
Ordregiver foretager sideordnet udbud med henblik på at modtage tilbud på to løsninger: en-banks løsning og to-banks løsning.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

66110000, 66112000, 66113000, 72300000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Indlån forventes til enhver tid at være i niveauet 50 000 000 til 100 000 000 DKK.
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 48 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Der stilles i kontrakten krav om, at leverandørens ydelser skal ske med respekt for nationale og internationale love og regler vedrørende menneskerettigheder, arbejdsrettigheder, miljø og antikorruption.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Tilbudsgiver skal fremsende følgende generelle oplysninger:
— tilbudsgivers navn, adresse, CVR nr., telefon nr. og e-mail adresse
— navn på den person, der er tilbudsgivers kontaktperson i forbindelse med dette udbud, samt gerne kontaktpersonens direkte telefon nr., mobiltelefon nr. og e-mail adresse
— oplysninger eller elementer i tilbuddet, som ud fra forretningsmæssige overvejelser ønskes undtaget fra aktindsigt.
Ovenstående oplysninger bedes fremsendt ved anvendelse af det af ordregiver udarbejdede bilag a.
Tilbudsgivere, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudsdirektivets art. 45, stk. 1 og stk. 2, litra a-c, er udelukket fra at deltage i udbuddet. Som dokumentation for at tilbudsgiver ikke befinder sig i en sådan situation, skal tilbudsgiver derfor fremsende erklæring herom. Tilbudsgiver bedes anvende det af ordregiver udarbejdede bilag b til dette formål.
I denne erklæring skal det endvidere angives, i hvilket omfang tilbudsgiveren har ubetalt forfalden gæld til det offentlige. Ved gæld til det offentlige forstås forfalden gæld hidrørende fra ikke-betalte skatter, afgifter samt bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til lovgivningen i Danmark eller det land, hvor tilbudsgiveren er etableret. Ordregiver kan i henhold til lovgivningen være berettiget og forpligtet til at udelukke tilbudsgivere med en sådan gæld.
Ordregiver forbeholder sig ret til inden evt. kontraktindgåelse at forlange, at tilbudsgiver fremsender en serviceattest udarbejdet af Erhvervsstyrelsen, som ikke må være mere end 6 måneder gammel eller anden fuldgyldig dokumentation for at tilbudsgiver ikke finder sig i situationer omfattet af udbudsdirektivets art. 45, stk. 2, litra a, b, c, e og f.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Tilbuddet skal indeholde følgende oplysninger og dokumentation for tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen:
— Den senest offentliggjorte tilsynsdiamant indeholdende nøgletalsværdier for tilsynsdiamantens 5 pejlemærker i overensstemmelse med Finanstilsynets vejledning nr. 9047.
— Dokumentation for at tilbudsgiver er udpeget som/indstillet som systemisk bank.
— Kopi af police om erhvervsansvarsforsikring. Alternativt en erklæring fra forsikringsselskab om dækningssum.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Det er et mindstekrav:
— At tilbudsgiver i den senest offentliggjorte tilsynsdiamant har opfyldt de 5 pejlemærker i tilsynsdiamanten i overensstemmelse med Finanstilsynets vejledning nr. 9047 (systemisk bank).
— Minimumsdækning erhvervsansvarsforsikring: Forsikringen skal som minimum dække enkeltskader på 20 000 000 DKK og dække 100 000 000 DKK samlet i årlig forsikringssum.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Tilbuddet skal indeholde følgende oplysninger og dokumentation for tilbudsgivers tekniske og faglige formåen:
— Referenceliste over tilsvarende leverancer som omfattet af nærværende udbud inden for de seneste 2 år.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Det er et mindstekrav:
— at referencelisten for tilsvarende leverancer inden for de seneste 2 år viser minimum 5 kunder inden for staten og/eller kommuner og/eller regioner.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: ja
Henvisning til den relevante lov eller administrative bestemmelse: Lov om finansiel virksomhed — LBKG nr. 182 af 18.2.2015.
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
24.8.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
til: 1.3.2016
IV.3.8) Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidspunkt for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser: Inden kontraktudløb.
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger

Udbudsmaterialet offentliggøres alene på ordregivers hjemmeside https://www.regionh.dk/til-fagfolk/Om-Region-H/Indkøb-og-udbud/Sider/Aktuelle-udbud.aspx

Eventuelle rettelser og tilføjelser til udbudsdokumenterne samt besvarelse af spørgsmål stillet til ordregiver vil tilsvarende alene blive offentliggjort på dette sted. Tilbudsgiverne skal selv downloade udbudsdokumenterne og løbende holde sig orienteret om dette udbud på ordregivers hjemmeside.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage over tildeling af kontrakt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om klagens indbringelse og hvorvidt den er indgivet i standstill-perioden.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forburgerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
25.6.2015

Send til en kollega

0.062