23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 174-420760
Offentliggjort
08.09.2020
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Danish Defence Acquisition and Logistics Organization

MSDS Management System


Danish Defence Acquisition and Logistics Organization

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Danish Defence Acquisition and Logistics Organization
CVR-nummer: 16-28-71-80
Postadresse: Lautrupbjerg 1-5
By: Ballerup
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontaktperson: Thomas Bach Tengberg
E-mail: fmi-sd-adt04@mil.dk
Telefon: +45 24764237

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.fmi.dk

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Forsvar

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

MSDS Management System

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Formålet med anskaffelsen er at indkøbe, installere, konfigurere og vedligeholde en softwareløsning til udarbejdelse af sikkerhedsdatablade (SDS) med tilhørende etiketter og kemisk APV med tilhørende skriftlige instruktioner (Et MSDS Management system).

MSDS Management systemet skal være med til at sikre, at Forsvaret er lovmedholdeligt ift. de forpligtigelser, der er på kemikalie- og arbejdsmiljøområdet.

MSDS Management systemet skal kunne anvendes på Forsvarets eksisterende IT-infrastruktur, herunder på Forsvarets Integrerede Informatik Netværk (FIIN), der er et lukket netværk, uden adgang til Internettet.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72253200 Systemsupport
72253100 Help-desk-tjenester
48000000 Programpakker og informationssystemer
72268000 Levering af programmel
72267100 Vedligeholdelse af programmel til informationsteknologi
72311100 Konvertering af data
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK DANMARK
Hovedudførelsessted:

Kapacitetsansvarlig Koncern IT (KAKI), Hvidovre

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Løsningen skal leve op til gældende love og regler på 2 områder:

— Kemikalieområdet reguleres primært af REACH-forordningen (EU-forordning nr. 1907/2006 af 18.12.2006, med senere ændringer, om registrering, vurdering og godkendelse af samt begrænsninger for kemikalier), CLP-forordningen (EU-forordning 1272/2008 af 16.12.2008, med senere ændringer, om klassificering, mærkning og emballering af stoffer og blandinger) samt nationale danske regler.

— Arbejdsmiljøområdet reguleres af arbejdsmiljøloven (lovbekendtgørelse nr. 1084 af 19.9.2017, med senere ændringer) med tilhørende bekendtgørelser. Eksempler på dette er bkg. nr. 1795 af 18. december 2015, med senere ændringer, om foranstaltninger til forebyggelse af kræftrisikoen ved arbejde med stoffer og materialer og bkg. nr. 655 af 31. maj 2018, med senere ændringer, om grænseværdier for stoffer og materialer.

Forsvaret udarbejder også SDS for blandinger, hvor der ikke er et krav om SDS iht. EU- eller national regulering, men hvor Forsvaret alligevel vurderer, at der er information, der skal videreformidles til brugerne. Løsningen skal derfor også kunne benyttes i sådanne tilfælde.

— Eksisterende data vedrørende SDS skal overføres fra Forsvarets nuværende system til det nye MSDS Management system.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 65
Pris - Vægtning: 35
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Kontrakten er ikke opdelt i delaftaler idet en opdeling af kontrakten vil medføre uforholdsmæssigt store omkostninger ved den efterfølgende kontraktadministration.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2020/S 132-323987
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Begrundelsen for annullationen er at der i udbudsmaterialet optræder et uhensigtsmæssigt restriktivt mindstekrav - krav nr. 103 vedrørende certificering iht. Common Criteria.

På baggrund af tilkendegivelser fra potentielle tilbudsgivere vurderer ordregiver, at udbuddet ikke kan resultere i et tilstrækkelig bredt konkurrencefelt.

FMI forventer senest den 10. september 2020, at offentliggøre et nyt udbud af kontrakt om levering og vedligeholdelse af MSDS Management System.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud, tilgængelig på www.retsinformation.dk skal klage indgives for Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister:

Klager over udbud og beslutninger, der er omfattet af kapitel II og III i udbudsloven, som ikke angår spørgsmål om en ansøgers manglende prækvalifikation, skal i henhold til § 7, stk. 2 i Lov om Klagenævnet for Udbud indgives til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af en underretning til de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere og tilbudsgivere om, at ordregiver har indgået en rammeaftale, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning om at videreføre kontrakten, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 6, stk. 4. Hvis klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klager endvidere anføre, om der er begæret opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1.

Kontaktoplysninger til Klagenævnet for Udbud er angivet i pkt. VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på hjemmesiden angivet i pkt. VI.4.1).

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
03/09/2020

Send til en kollega

0.031