23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 185-446262
Offentliggjort
23.09.2020
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Københavns Kommune - Børne- og Ungdomsforvaltningen

Annullation af udbud af fagsystem til sundhedsplejen (elektronisk børnejournal)


Københavns Kommune - Børne- og Ungdomsforvaltningen

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Københavns Kommune - Børne- og Ungdomsforvaltningen
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Gyldenløvesgade 15, 6. sal
By: København V
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1600
Land: Danmark
Kontaktperson: Peter M. Wilhjelm
E-mail: dn6x@kk.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/126362069.aspx

Internetadresse for køberprofilen: www.kk.dk/udbud

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Annullation af udbud af fagsystem til sundhedsplejen (elektronisk børnejournal)

II.1.2) Hoved-CPV-kode
48100000 Branchespecifik programpakke
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Med nærværende udbud ønsker ordregiver at indgå kontrakt om et standard fagsystem (elektronisk børnejournal), der er udviklet specifikt til og understøtter de fagspecifikke opgaver i den kommunale sundhedspleje, herunder sundhedsplejens ydelser og faglige registreringer med barnet i centrum. Tilbuddet skal omfatte etablering, vedligeholdelse, uddannelse, drift, teknisk support samt anvendelsessupport.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011 Byen København
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Børne- og Ungdomsforvaltningen og Sundhedsplejen i Københavns Kommune (herefter: KK) ønsker et standard fagsystem (elektronisk børnejournal) som er intuitivt og smidigt i dagligt brug, nemt at tilpasse til den enkelte bruger og har en base der understøtter et stabilt driftsmiljø uafhængigt af sundhedsplejerskens fysiske placering eller elektronisk device. Systemet skal have barnet i centrum, tage udgangspunkt i barnets/familiens ressourcer og styrker, og være tilpasset sundhedsplejens arbejdsområder. Systemet skal samtidig understøtte, at de konkrete ydelser er dynamiske og udvikler sig løbende, ligesom sundhedsplejens organisatoriske rammer ligeledes er dynamiske. Systemet skal i meget høj grad understøtte arbejdsgange med fokus på mindre tidskrævende dokumentation, både hvad angår overordnede arbejdsgange og konkrete registreringer. Antallet af børn og enheder taget i betragtning, er det vigtigt at systemet smidigt kan understøtte enkel håndtering af disse, både for den enkelte sundhedsplejersker og for systemadministrator. Anvendelsen af systemet skal understøttes af en faglig kompetent og proaktiv supportorganisation, der aktivt indgår i fejlsøgning og -rettelse, og som anvender systematisk sagshåndtering der muliggør dokumentation og rapportering til centrale driftsmedarbejdere i Københavns Kommunes. Systemet har kritisk betydning for Børne- og Ungdomsforvaltningen (herefter: BUF) og derfor er en fastlagt beredskabsplan med processer for alarmering af driftsforstyrrelser efter fastlagt kategorisering efter alvorlighedsgrad af høj betydning.

Der efterspørges et standardsystem og fokus for anskaffelsen er:

— Et system, som er designet til sundhedsplejen, dvs. tager udgangspunkt i sundhedsplejens fagterminologi og understøtter de centrale faglige behov.

— Driftsstabilitet i en kompleks anvendelseskontekst: hjemmebesøg, på skolen, på kontoret, undervejs mellem lokationer og i samspil med forskellige typer af hardware og software.

— Leverandør med professionel systemgovernance, f.eks. med hensyn til opdateringer og fejlhåndtering og driftsrapporter af driftsforstyrrelser.

— Brugervenlig support med indsigt i brugernes dagligdag og villighed til løsningsorienteret samarbejde.

— Levering af uddannelse af systemets brugere, løbende opdatering af brugervejledninger, der følger systemændringer og opkvalificering af superbrugere ved større opdateringer.

— Leverandør indstillet på de særlige forhold, som gælder for Københavns Kommune sammenlignet med mindre kommuner: Organisatorisk, it-strukturmæssigt og i størrelse både hvad angår antal brugere og antal børn og familier. BUF forventer et konstruktivt samarbejde i forhold til at få leveret en løsning, som fra starten opfylder disse betingelser.

— Mulighed for at journalens grundstruktur kan tilpasses til Københavns Kommunes sundhedsplejes ydelsesprofil og særlige indsatser og udviklingen heri, samt sundhedsplejens organisatoriske setup.

— Et system der med integrationer muliggør et smidigt samarbejde med andre aktører, herunder kommunikation med sundhedssektoren via MedCom standarder samt kommunikation med borgere.

— Et system, hvor det er lige så enkelt at få data ud som ind, og som giver god mulighed for at afrapportere omkring sundhedstilstanden for de københavnske borgere, samt sundhedsplejens ydelser.

— En leverandør der er indstillet på at arbejde innovativt, proaktivt og brugercenteret for løbende at sikre et opdateret og tidssvarende system, hvad angår generel systemudvikling og brugervenlighed samt organisatoriske, tekniske og lovmæssige ændringer, der vedrører KK og sundhedsplejen specifikt.

— Et system der løbende opdateres i takt med nye vejledninger og lovgivning, samt nye faglige standarder.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 70 pct.
Pris - Vægtning: 30 pct.
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

For beskrivelse af optioner henvises til udbudsbekendtgørelsesnummer 2020/S 131-320730 offentliggjort i EU-tidende den 9. juli 2020, nr. II.2.11).

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2020/S 131-320730
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Betegnelse:

Udbud af fagsystem til sundhedsplejen (elektronisk børnejournal)

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799

Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

1) Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

2) Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

3) Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
18/09/2020

Send til en kollega

0.031