Fakta om udbudet
Indlevering af tilbud
Udbyder
Danmarks Tekniske Universitet (DTU)
DTU Life Science og Bioengineering — E202-11 fast laboratorieinventar samt ifm. renovering i bygning 201 og 204
Danmarks Tekniske Universitet (DTU)
Udbudsbekendtgørelse
Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Danmarks Tekniske Universitet (DTU)
Nils Koppels Alle, Bygning 402, 1. sal
Att: Pia Pytlich
2800 Kgs. Lyngby
DANMARK
Mailadresse: pipy@dtu.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.dtu.dk
Elektronisk adgang til oplysninger: www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=tiasepipzq
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=tiasepipzq
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Andet: Forskning, innovation og forskningsbaseret rådgivning
Del II: Kontraktens genstand
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: DTU Lyngby Campus.
NUTS-kode DK012
Endvidere entreprisekontrakt om levering og montering af fast laboratorieinventar til nyrenoverede bygning 201 og 204.
38000000, 39181000, 39180000, 39141500
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Beskrivelse af de særlige vilkår: Der gøres opmærksom på, at entreprisekontrakten vil omfatte en arbejdsklausul, der pålægger entreprenøren at sikre, at både egne samt eventuelle underentreprenørers medarbejdere har løn- og arbejdsvilkår tilsvarende en kollektiv overenskomst indgået for det relevante faglige område mellem de mest repræsentativearbejdsmarkedsparter i Danmark og som er gældende i Danmark. Entreprenøren vil kontraktligt være forpligtet til at dokumentere, at arbejdsklausulen overholdes, og en manglende overholdelse kan medføre sanktioner i form af tilbageholdelseskrav, bøder samt mulig ophævelse af kontrakten ved misligholdelse af arbejdsklausulen.
Der gøres yderligere opmærksom på, at det forventes, at nærværende entreprisekontrakt vil stille krav om, at entreprenøren beskæftiger lærlinge/praktikanter/elever.
Tilbuddet skal tillige omfatte afgivelse på tro og love af oplysninger om ubetalt forfalden gæld til det offentlige, idet det bemærkes at gæld til det offentlige kan have betydning for tilbudsgivers mulighed for at blive taget i betragtning, jf. lovbekendtgørelse 336 af 13.5.1997.
Ordregiver har udarbejdet en obligatorisk tro og love-erklæring, som tilbudsgiver skal anvende for afgivelse af ovennævnte oplysninger.
Såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning af flere deltagere (eksempelvis konsortier) skal tro og love-erklæring afgives for hver enkelt deltager i sammenslutningen (konsortiet).
Det accepteres, at dokumentationen ikke gives præcist på afleveringsfristdatoen, men afgives på en dato mellem offentliggørelsen af nærværende udbudsbekendtgørelse og afleveringsfristen.
Ordregiver har udarbejdet en formular, der er tilgængelig sammen med det øvrige udbudsmateriale i iBinder. Tilbudsgiver opfordres til at benytte formularen eller som minimum anvende samme formulering for at undgå tvivl om, hvorvidt dokumentationen er tilstrækkelig.
Det præciseres, at dokumentation for tilbudsgivers garantiramme ikke er tilstrækkelig, medmindre det fra garantistiller samtidig oplyses, hvor stort det til rådighed værende restbeløb på garantirammen til dækning af nærværende entrepriseopgaver er ved afleveringsfristdatoen.
Det skal endvidere af garantistiller tilkendegives, at denne på kontrakttildelingstidspunktet vil stille garantien.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Det er et mindstekrav, udover at der skal afgives dokumentation for entreprenørgaranti, at denne eller det til rådighed værende restbeløb på en garantiramme til nærværende entrepriseopgaver som minimum er på 1 800 000 DKK.
Tilbudsgiver skal ved udfyldelse af det af ordregiver udarbejdede obligatoriske referenceskema angive referenceoplysninger over de mest betydelige tilsvarende opgaver, der er udført/igangsat de seneste 5 år fra afleveringstidspunktet. Ved vurdering af om en reference er tilsvarende, da har opgavens kompleksitet og størrelse betydning.
Der skal udfyldes et referenceskema pr. reference.
Referenceoplysningerne på en reference, der ønskes taget i betragtning, bør omfatte bygherrensnavn, bygherrens repræsentant (navn), projektets navn, underentreprenører på opgaven, kontraktsum,entreprisetidspunkt (hvorved forstås kontrakt-/udførelsesperiode) og en kort beskrivelse af projektet.
Referenceoplysninger afgives på tro og love, hvorfor hvert referenceskema skal dateres og underskrives.
Referenceoplysninger skal afleveres under fanebladet »Tilbud« i iBinder. Såfremt en reference vedrører en anden end tilbudsgiver (eksempelvis en underentreprenør), skal der vedlægges en rådighedserklæring for at ordregiver kan tage referencen i betragtning.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Det er et mindstekrav, at der skal oplyses minimum 3 relevante referencer.
Del IV: Procedure
Vejledende forhåndsmeddelelse
Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 97-175179 af 21.5.2015
Andre forudgående offentliggørelser
Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 111-201003 af 11.6.2015
Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 118-213187 af 20.6.2015
Yderligere oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud: Yderligere information fremgår af udbudsbetingelserne.
Del VI: Supplerende oplysninger
For håndteringen af det offentlige udbud har ordregiver valgt at benytte udbudsportalen iBinder: www.ibinder.com
Udbudsmaterialet er således tilgængeligt på udbudsportalen iBinder via følgende link: https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=tiasepipzq
Adgang til udbudsportalen iBinder er gratis.Ved tilbudsgivningen skal tilbudsgiver anvende de obligatoriske skabeloner udarbejdet af ordregiver: Egnethedsformular, tro og love-erklæring og referenceskema.
Ovennævnte skabeloner er tilgængelige på iBinder under fanebladet »Udbudsmateriale«.
Tilbudsgiveren skal i egnethedsformularen oplyse hvilken juridisk enhed (f.eks. selskab), der afgiver tilbuddet, herunder om tilbudsgiveren er en sammenslutning af flere tilbudsgivere (et konsortium).
Såfremt tilbudsgiveren er en sammenslutning af flere tilbudsgivere (et konsortium), skal alle oplysninger krævet i henhold til denne udbudsbekendtgørelse gives for hver enkelt deltager i sammenslutningen (konsortiet). Det anbefales, at hver enkelt tilbudsgiver i sammenslutningen (konsortiet) udfylder en egnethedsformular.
Udfyldt og underskrevet egnethedsformular, tro og love erklæring og referenceskemaer skal sammen med det øvrige tilbudsmateriale, herunder tilbudsformularen afleveres under fanebladet »tilbud« i iBinder. Yderligere skal dokumentation for entreprenørgaranti (se udbudsbekendtgørelsens punkt III.2.2) samt eventuel rådighedserklæring (se udbudsbekendtgørelsens punkt III.2.3) afleveres under fanebladet »tilbud« i iBinder.
Vedr. ovenstående punkt II.1.9.) oplysninger om alternative tilbud, er udgangspunktet, at der ikke er adgang til at aflevere alternative tilbud, dog har tilbudsgiver mulighed for i relation til etablering af mock-up at komme med alternative løsningsforslag m.h.t. processen for projektering og levering af mock-up. Endvidere opfordres tilbudsgiver til at fremkomme med tidsoptimeringsforslag i forhold til montagetidsplanen.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://klfu.dk
Samtidig med klagerens fremsendelse til Klagenævnet skal klageren underrette ordregiveren om, at der er indgivet klage til Klagenævnet. Dette kan lettest ske ved, at klageren sender eller mailer en kopi af klagen medbilag til ordregiveren.
Klagenævnet har brug for at vide, om klageren har underrettet ordregiveren, og klageren skal derfor sende kopi af underretningen af ordregiveren til Klagenævnet.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41711500
Internetadresse: http://kfst.dk