23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 212-517729
Offentliggjort
30.10.2020
Udbudstype
Forhåndsmeddelelse

Udbyder

Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen

Forhåndsmeddelelse om dynamisk indkøbssystemer på it-konsulent ydelser


Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen

Forhåndsmeddelelse

Denne bekendtgørelse er kun vejledende

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Borups Allé 177
By: København NV
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2400
Land: Danmark
Kontaktperson: Ilham S. Timimi
E-mail: py7t@kk.dk
Telefon: +45 20494452
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/139321268.aspx
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten tildeles af en indkøbscentral
I.3) Kommunikation
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Forhåndsmeddelelse om dynamisk indkøbssystemer på it-konsulent ydelser

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72200000 Programmering af software og konsulentvirksomhed
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Koncern IT i Københavns kommune ønsker med forhåndsmeddelelsen at invitere relevante markedsaktører til en markedsdialog.

Formålet med markedsdialogen er at orientere relevante markedsaktører om, hvordan de er stand til at afgive konditionsmæssige ansøgninger til optagelse på de dynamiske indkøbssystemer til 7 udvalgte it- konsulentkategorier. Markedsdialogen vil derfor have et fokus på tekniske og retlige rammer for deltagelse på et dynamisk indkøbssystem, samt en kort introduktion til de 7 udvalgte it-konsulentkategorier.

Markedsdialogen afholdes på den 11. november 2020 kl. 10.00 på Microsoft Teams virtuelle planform á 2 timers varighed. Da der er en deltagerbegrænsning på 300 deltagere af gangen, bedes I venligst at tilkendegive jeres interesse ved at sende en mail til py7t@kk.dk med følgende oplysninger:

— Angiv følgende som titel i emnefeltet: "Tilmelding til markedsdialog"

— Antal deltagere

— Virksomhedsnavn

— Deltagerens stillingsbetegnelse og navn.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72100000 Konsulentvirksomhed vedrørende maskinel
72300000 Datatjenester
72600000 Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb
72800000 Revision og testning af computer
72900000 Computer backup og katalogkonvertering
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK DANMARK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Københavns Kommune ønsker at oprette følgende 7 dynamiske indkøbssystemer til indkøb af it-konsulentydelser:

- Forretningsudvikling og dataanalyse.

Denne kategori dækker over indkøb af en simpel og/eller udvidet dataanalyse af institutionens-forretning data. Ydelserne kan bl.a. vedrøre ledelsesorienteret dataanalyse, etablering af it-analyse-set-up, større forretningsanalyser til identificering af forretningsmæssige effektiviseringspotentieller/udfordringer og løsninger, og effektivt it-forretningsudvikling gennem ny it-anskaffelser.

Simpel forretningsudvikling og dataanalyse omfatter bl.a., men ikke begrænset hertil, følgende ydelse:

— Etablering af datastrukturer til udtræk, flytning, sortering, opsplitning, sammenstilling samt opsummering af data.Udvidet forretningsudvikling og dataanalyse omfatter bl.a., men ikke begrænset hertil, følgende ydelse:

— Forretningsanalyse (m/u) business case, vedrørende forretningsudvikling ift. ny it-anskaffelse eller optimering af et it-forretningsområde.

Infrastruktur:

- Kategorien omfatter de klassiske it-konsulentydelser forbundet med et It-infrastruktur, hvilket typisk består af et trådløst og/eller kablet lokalt netværk med internetadgang og tilknyttede sikkerhedskomponenter, såsom firewalls og virus scannere.

It-arkitektur og It-governance:

- Kategorien omfatter de klassiske it-konsulentydelser forbundet med et It-arkitektur og It-governance i kombination eller uafhængigt af hinanden. Formålet er at give mulighed for at indkøbe It-arkitektur ydelser, der skabe et overblik over forvaltningens it-understøttelse og udstikke retningslinjer, som nyanskaffelser og tilføjelser til it-infrastruktur/-systemer uafhængigt af forvaltningens øvrig It-governance strategi eller i sammenhæng dertil.

It-arkitektur:

- Design af en hele eller dele af it-arkitektur til forvaltningens understøttende it-miljø. It-governance: Design af it-governance, herunder strukturer og processer til styring af udvikling eller anskaffelse og forvaltning af de komponenter der indgår i forvaltningens it-miljø, som understøtter forvaltningens forretning.

It-sikkerhed:

- Kategorien indeholder it-konsulentydelser vedrørende risikovurdering på it-systemer samt etablering og implementering af processer for overvågning af forretnings- og it-drifts- sikkerhed, herunder review og optimering heraf.

Support og drift af it-miljø kategorien omfatter ydelser i relation til drift af et it-miljø, f.eks. vedrørende driftsovervågning, håndtering af driftsproblemer, justeringer til eksisterende it-miljø, tilrettelæggelse samt gennemførelse af driften på ny eller ændret funktionalitet.

Udvikling og tilpasning af it-systemer:

- Denne kategori omfatter indkøb af it-konsulentydelserne til både den traditionelle it-udvikling og tilpasning af it-systemer og apps samt indkøb af it-specialister til udvikling af machine learning og robotik teknologi.

Projektledelse- og test-management:

- I denne kategori er der mulighed for at inddrage projektstyring og/eller koordinerende ekspertise til gennemførelse af it-udviklings-, implementerings- og test- projekter.

Projektledelse vedrører indkøb af projekt- eller programmanager.

Test management til indkøb af idriftsættelsestest eller test til løbende vedligeholdelse kan ske, som en særskilt ydelse eller som en del af et specifikt it-udviklingsprojekt.

II.2.14) Yderligere oplysninger
II.3) Foreløbig dato for offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse:
19/10/2020

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
26/10/2020

Send til en kollega

0.063