Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=284945&B=REGIONSYDDK
Udbyder
Region Syddanmark
Vindere
Udbud af gennemførelse af medarbejdertilfredsheds-undersøgelser (MTU) og løbende målinger af arbejdsmiljøforhold mv. (SPOT-målinger)
(09.02.2021)
Rambøll Management Consulting A/S
Hannemanns Allé 53
2300 København S
Udbud af gennemførelse af medarbejdertilfredshedsundersøgelser (MTU) og løbende målinger af arbejdsmiljøforhold mv. (SPOT-målinger)
Region Syddanmark
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Damhaven 12
By: Vejle
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 7100
Land: Danmark
Kontaktperson: Iben Schermer
E-mail: iben.schjermer@rsyd.dk
Telefon: +45 21748596
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.regionsyddanmark.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/181055
Del II: Genstand
Udbud af gennemførelse af medarbejdertilfredshedsundersøgelser (MTU) og løbende målinger af arbejdsmiljøforhold mv. (SPOT-målinger)
Den udbudte kontrakt vedrører leverandørens gennemførelse af medarbejdertilfredsheds-undersøgelser (MTU) for ordregiver samt løbende målinger af arbejdsmiljøforhold mv. (Spot-målinger) i samarbejde med ordregiver.
Region Syddanmark
Den udbudte kontrakt vedrører leverandørens gennemførelse af medarbejdertilfredsheds-undersøgelser (MTU) for ordregiver samt løbende målinger af arbejdsmiljøforhold mv. (Spot-målinger) i samarbejde med ordregiver. Som en del af leverandørens ydelser får ordregiver via internettet adgang til et IT-system, der anvendes ved gennemførelsen af disse undersøgelser og målinger mm. For yderligere beskrivelse af de af kontrakten omfattede ydelser og omfang henvises til kontraktbilag 2 og 3.
I forhold til MTU-målingerne, planlægges disse udført fuldt ud hver andet år for op til 20 000 medarbejdere. I de øvrige år forventer regionen således alene, at MTU gennemføres for et meget begrænset antal medarbejdere – eller slet ikke.
Løbende målinger af arbejdsmiljøforhold (også benævnt ”Spot”): til at sætte spot på specifikke lokale arbejdsmiljøforhold. Spotværktøjet anvendes uafhængigt af MTU’en. Målingerne skal eksempelvis kunne bruges til at følge op på indsatser, (fx omgangstone, APV, kommunikation og samarbejde).
Forventet ydelsesomfang og forventet timeantal vedrørende den udbudte kontrakt fremgår af kontraktbilag 3. De angivne estimater og forventede omfang er alene udtryk for ordregivers forventninger til forbruget af de ydelser, der er omfattet af den udbudte kontrakt. Ordregiver forpligter sig således ikke til at aftage en bestemt mængde af ydelser eller at indkøbe for et bestemt beløb på baggrund af rammeaftalen. Det faktiske forbrug kan med andre ord vise sig at være højere eller lavere end, hvad estimaterne angiver.
De udbudte ydelser udbydes på én samlet kontrakt. Ordregiver har valgt ikke at opdele kontrakten i henhold til udbudslovens § 49, idet det vurderes at der er en sådan naturlig sammenhæng mellem de udbudte ydelser, at de mest hensigtsmæssigt varetages af samme leverandør.
Den udbudte aftale indeholder elementer af både en rammeaftale og en offentlig kontrakt i henhold til udbudslovens § 24, nr. 24 og 30.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
1) Det er et minimumskrav, at den samlede årsomsætning, dvs. nettoomsætningen, for det seneste disponible regnskabsår er minimum 1,5 mio. DKK.
2) Det er et minimumskrav, at egenkapitalen (ultimo året) for det senest disponible regnskabsår er minimum 500 000 DKK.
1) Det er et minimumskrav, at den samlede årsomsætning, dvs. nettoomsætningen, for det seneste disponible regnskabsår er minimum 1,5 mio. DKK.
2) Det er et minimumskrav, at egenkapitalen (ultimo året) for det senest disponible regnskabsår er minimum 500 000 DKK.
3) Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst 2 sammenlignelige referencer inden for de seneste 3 år udregnet fra datoen for tilbudsfrist.
3) Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst 2 sammenlignelige referencer inden for de seneste 3 år udregnet fra datoen for tilbudsfrist. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører levering af en medarbejdertrivselsundersøgelse for en privat eller offentlig virksomhed. Der skal være tale om 2 forskellige referencevirksomheder. Det er herudover et krav, at der ved hver af disse medarbejdertrivseslsundersøgelser har været minimum 15 000 respondenter (som har fremsendt besvarelse).
Det er ikke et krav, at der til referencevirksomheden er leveret spot-undersøgelser.
Leverandøren skal sikre, at ansatte hos leverandøren og eventuelle underleverandører, som medvirker til at opfylde kontrakten i Danmark, er sikret løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår i henhold til udkast til kontrakt pkt. 8.3 og kontraktbilag 9.
Der stilles i kontrakten krav om, at leverandørens ydelser skal leveres med respekt for nationale og internationale love og regler vedrørende menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og antikorruption.
Der henvises herudover til udkast til kontrakt pkt. 19.
Den vindende tilbudsgiver vil skulle behandle personoplysninger på ordregivers vegne. Der skal derfor underskrives en databehandleraftale i medfør af persondatalovgivningen.
Der henvises herudover til udkast til kontrakt pkt. 18, samt kontraktbilag 12.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
2024
Tilbudsgiver skal i ESPD angive de oplysninger om tilbudsgiveren, der efterspørges i henhold til udbudsbetingelsernes pkt. 6.
Bemærk at tilbudsgiver i ESPD bl.a. skal afgive oplysninger vedr. obligatoriske udelukkelsesgrunde. Tilbudsgiver skal i ESPD således erklære ikke at være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, der fremgår af udbudslovens § 135, stk. 1 og 3.
Tilbudsgiver udelukkes fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver i henhold til § 135 ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for handlinger begået som led i en kriminel organisation, bestikkelse, svig, terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet, hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme, eller børnearbejde og andre former for menneskehandel.
Ordregiver skal endvidere udelukke en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100 000 DKK eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor tilbudsgiver er etableret. Ordregiver kan dog under særlige betingelser undlade at udelukke i denne situation.
Tilsvarende skal ordregiver i henhold til § 136 bl.a. udelukke en tilbudsgiver, når ordregiver kan påvise, en interessekonflikt i forhold til udbuddet, som ikke kan afhjælpes effektivt med mindre indgribende foranstaltninger, en konkurrencefordrejning som følge af en forudgående inddragelse af tilbudsgiver, herunder som rådgiver i forberedelsen af udbudsproceduren i forhold til det pågældende udbud, som ikke kan afhjælpes med mindre indgribende foranstaltninger, eller at tilbudsgiver i det pågældende udbud har givet groft urigtige oplysninger mv.
Tilbudsgiver udelukkes endvidere fra udbudsprocessen, såfremt tilbudsgiver i henhold til udbudsbetingelsernes pkt. 6 og udbudslovens § 137 er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrund:
- Tilbudsgiver er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure (i henhold til udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2).
Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via CTM fra EU-Supply i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail.
Såfremt din virksomhed er interesseret i at deltage i udbuddet kræver det online registrering i EU-Supply's CTM. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet.
Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-Supply's Support på telefon 70 20 80 14 eller mail til dksupport@eu-supply.com
Tilbuddet skal fremsendes via CTM i henhold til udbudsbetingelserne.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.
Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal være indgivet til Klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven skal være indgivet til Klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet skal klageren sende (evt. pr. e-mail) en kopi af klagen med bilag til ordregiveren. Klagenævnet har brug for at vide, om klageren har underrettet ordregiveren, og klageren skal derfor sende kopi af underretningen af ordregiveren til Klagenævnet.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://www.kfst.dk/