23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 228-562589
Offentliggjort
23.11.2020
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Statens Serum Institut

Vindere

(23.11.2020)
Hamilton Robotics AB
Färögatan 33
SE –164 51 Kista

Indkøb af serviceaftale til Hamilton robotter til Danmarks Nationale Biobank


Statens Serum Institut

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Statens Serum Institut
CVR-nummer: 46837428
Postadresse: Artillerivej 5
By: København S
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Henrik Graversen
E-mail: hebb@ssi.dk
Telefon: +45 32688917
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ssi.dk/
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Indkøb af serviceaftale til Hamilton robotter til Danmarks Nationale Biobank

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72267000 Programmelvedligeholdelses- og reparationstjenester
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Servicekontontrakter for de Hamilton Microlab©STAR, Hamilton Microlab©STARlet og Hamilton Microlab©ChemagicSTAR der anvendes af Danmarks Nationale Biobank på Statens Serum Institut.

Kontrakten løber fra d. 1. januar 2021 til 31. december 2021 med option for Statens Serum Institut på forlængelse i op til yderligere 3 x 12 måneder.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 3 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
38400000 Instrumenter til kontrol af fysiske karakteristika
38430000 Apparater til fysisk eller kemisk analyse
38500000 Apparatur til kontrol og prøvning
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011 Byen København
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Service kontrakt på Hamilton Microlab©STAR, Hamilton Microlab©STARlet og Hamilton Microlab©ChemagicSTAR der dækker følgende:

— Garanteret responstid på stedet

— Et forebyggende vedligeholdelse besøg pr. år

— En verificering pr. år (inklusiv reagenser)

— Telefonisk hjælp / assistance.

Service tilpasset det enkle instrument:

— Aftale om opdatering af software

— Reparationsaftale.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

- Forlængelse af serviceaftalen i op til yderligere 3 x 12 måneder.

- Ændring af serviceniveau.

- Ændring af antal Instrumenter der er på aftalen.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

Der er særlige begrænsninger i forhold til reparations, service og vedligeholdelses arbejde. Alle handlinger i betragtning af reparations, service og vedligeholdelses, som Statens Serum Institut ikke selv kan udfører rutinemæssigt (basal rengøring osv.), kan kun udføres af Hamilton teknikkerer, i det det kun er dem der har adgang til uddannelse, efteruddannelse, up to date viden og specialfremstillede reservedele der kræves for at reparations, service og vedligeholdelses af Hamilton Microlab©STAR, Hamilton Microlab©STARlet og Hamilton Microlab©ChemagicSTAR instrumenterne.

Endvidere er det udelukkende Hamilton teknikkerer der har den nødvendige dybdegående forståelse for Hamilton Microlab©STAR, Hamilton Microlab©STARlet og Hamilton Microlab©ChemagicSTAR instrumenterne i forhold til instrumenternes opbygning, mekanik, software og interaktion mellem mekanik og software.

Kun interne medarbejder hos Hamilton har adgang til: uddannelse, efteruddannelse, up to date viden og specialfremstillede reservedele, instrumenternes opbygning, mekanik, software og interaktion mellem mekanik og software.

Det er derfor Statens Serum Instituts vurdering at det kun er Hamilton Robotics AB der kan udføre serviceaftalen på Hamilton Microlab©STAR, Hamilton Microlab©STARlet og Hamilton Microlab©ChemagicSTAR instrumenterne.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
06/11/2020
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: Hamilton Robotics AB
CVR-nummer: SE556872124401
Postadresse: Färögatan 33
By: Kista
NUTS-kode: SE SVERIGE
Postnummer: SE –164 51
Land: Sverige
E-mail: info.nordic@hamiltonrobotics.com
Telefon: +46 841027373
Fax: +46 87528502
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Indledende anslået samlet værdi af kontrakten/delkontrakten/koncessionen: 3 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 3 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

1) Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

2) Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.

3) Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

1) Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

2) Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.

3) Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
18/11/2020

Send til en kollega

0.062