Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=290782&B=GLOSTRUP
Udbyder
Glostrup Kommune
Vindere
Udbud af vask af borgers tøj for borgere på ældrecentrene
(29.03.2021)
De Forenede Dampvaskerier A/S
Kongebakken 1
2765 Smørum
Udbud af vask af borgers tøj for borgere på ældrecentrene
Glostrup Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 65120119
Postadresse: Rådhusparken 2
By: Glostrup
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2600
Land: Danmark
Kontaktperson: Jan Starup
E-mail: jan.starup@glostrup.dk
Telefon: +45 43236292
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.glostrup.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/330940
Del II: Genstand
Udbud af vask af borgers tøj for borgere på ældrecentrene
Udbuddet vedrører vask af tøj for beboere på ældrecentre og borgere på midlertidige pladser.
Glostrup Kommune
Udbuddet vedrører vask af tøj for beboere på ældrecentre og borgere på midlertidige pladser.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
- I muligt omfang, dvs. afhængigt af hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed, skal tilbudsgiver oplyse tilbudsgiverens samlede årsomsætning inden for det udbudte område for de 3 seneste tilgængelige årsregnskaber. Mindstekrav for deltagelse er en positiv egenkapital for de 3 seneste tilgængelige årsregnskaber.
- Omsætning på minimum 5 mio. DKK i det seneste afsluttede regnskabsår
- Positivt årsresultat i de seneste 2 afsluttede regnskabsår
- Seneste 2 årsregnskaber uden påtegninger om igangværende skattesager, der vil kunne true virksomhedens eksistens
- En soliditetsgrad på minimum 15 % i de seneste 2 årsregnskaber
- Tilbudsgiver skal ved aftalestart være i besiddelse af en gyldig erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum pr. år på:
- Personskade: minimum 10 mio. DKK
- Tingskade: minimum 5 mio. DKK.
- Dokumentation for, at tilbudsgiver anvender og har opnået godkendelse og certificering som svanemærket vaskeri. Såfremt tilbudsgiver ikke er svanemærket, skal der ved tilbudsafgivelse vedlægges dokumentation fra Miljømærkning Danmark, hvor de bekræfter modtagelse af ansøgning. Det er et krav at tilbudsgiver opnår certificering/licens som Svanemærket inden kontraktstart d.1. maj 2021.
- Minimum 2 referencer fra kommuner med tilsvarende ydelse (visiterede borgere), der er udført inden for de seneste 3 år. Herunder en beskrivelse af ydelsen (aftaleperiode og kontrakt/aftalesum) samt kontaktoplysninger (navn, tlf. nr., e‐mail) for hver enkelt reference.
Med tilsvarende ydelse forstås en kontrakt/aftale med levering inden for samme forretningsområde som den udbudte ydelse indenfor de sidste 3 år.
Del IV: Procedure
Glostrup kommune
Det vil ikke være adgang eller mulighed for at deltage ved åbning af de indkomne tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
2023
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk