Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://safe-con.ajoursystem.dk/Tender/DirectLink/5ab64b4b-1d07-4a71-9f7c-09da63986914
Indlevering af tilbud
Addresse
https://safe-con.ajoursystem.dk/Tender/DirectLink/5ab64b4b-1d07-4a71-9f7c-09da63986914
Udbyder
I/S Nørrebrogade 209
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 12-04-2021
Time: 10:00
Læses:
Dato: 19-04-2021
Time: 10:00
IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 12-04-2021
Time: 10:00
Læses:
Dato: 19-04-2021
Time: 10:00
Fagentrepriser vedr. Nørrebrogade 209
I/S Nørrebrogade 209
Udbudsbekendtgørelse
Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 20868678
Postadresse: Grønholtvej 92
By: Fredensborg
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Land: Danmark
Kontaktperson: Jacob B. Jacobsen
E-mail: jbj@safe-con.eu
Telefon: +45 20560438
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://safe-con.ajoursystem.dk/Tender/DirectLink/5ab64b4b-1d07-4a71-9f7c-09da63986914
Del II: Genstand
Udbud af fagentrepriser vedr. Nørrebrogade 209
I/S Nørrebrogade 209 ("Bygherre") ønsker at udbyde 10 entrepriser til bebyggelse på ejendommen Nørrebrogade 209, 2200 København N.
Bygherre skal opføre et kombineret erhverv og boligprojekt på i alt ca. 8 500 m2. Projektet omfatter 4 nye etager oven på den eksisterende bebyggelse. Første etage skal leveres som råhus klargjort til, at Københavns Kommune kan indrette etagen til tandklinik. Anden og tredje etage skal indrettes som daginstitution til Københavns Kommune. Derudover skal fjerde etage indrettes til boliger.
Dette udbud vedrører kun nedenstående entrepriser opdelt i 10 delaftaler:
- Delaftale 1: Anlægsgartner
- Delaftale 2: Indvendig murer
- Delaftale 3: Indvendig tømrer
- Delaftale 4: Aptering daginstitution
- Delaftale 5: Maler
- Delaftale 6: Gulv
- Delaftale 7: Smed/ Stål
- Delaftale 8: Tag
- Delaftale 9: Elevator
- Delaftale 10: Industrikøkken.
Tilbudsgivere kan afgive tilbud på én eller flere delaftaler.
Delaftale 1: Anlægsgartner
Nørrebrogade 209, 2200 København N.
Delaftale 1: Anlægsgartner omfatter udvendige arbejder ved nybyggeri. Delaftalen indeholder arbejde i forbindelse med udførelse af legepladser med belægninger, legeredskaber, inventar og beplantning på 2. og 3. sal til nøglefærdig daginstitution, tagterrasser til boliger på 5. sal med belægninger, arkade i terræn mod Nørrebrogade med belægninger samt reetablering af forplads og torv imellem Farumgade og den grønne kile med belægninger, cykelparkering, inventar og beplantning.
Der henvises til det specifikke tekniske materiale for delaftalen på udbudsplatformen.
I relation til pkt. II.2.7) er varigheden af kontrakten anslået, og kontrakten løber til entreprisen er leveret.
Delaftale 2: Indvendig murer
Nørrebrogade 209, 2200 København N.
Delaftale 2: Indvendig murer omfatter indvendige murerarbejder. Delaftalen indeholder alt nødvendigt murerarbejder i kælder, café, butik, dagligvarebutik, nøglefærdig daginstitution, boliger samt trappeopgange, herunder gasbetonvægge, puds- samt flisearbejder, vådrumssikring samt diverse opmuringer og tilretninger i betonelementer.
Der henvises til det specifikke tekniske materiale for delaftalen på udbudsplatformen.
I relation til pkt. II.2.7) er varigheden af kontrakten anslået, og kontrakten løber til entreprisen er leveret.
Delaftale 3: Indvendig tømrer
Nørrebrogade 209, 2200 København N.
Delaftale 3: Indvendig tømrer omfatter indvendige tømrerarbejder. Delaftalen indeholder tømrerarbejder i kælder, café, butik, dagligvarebutik, råhus til tandlægeklinik, nøglefærdig daginstitution, boliger samt trappeopgange. Dette omfatter indvendige døre, vinduer, glasvægge, gipsvægge, installationsvægge, inddækninger omkring rørføringer, brandinddækninger omkring stål, forsatsvægge ved vinduespartier i tandlægeklinik, liggehal og p-kælder samt nedhængte lofter. Desuden omfatter delaftalen inventar til toiletter i café og butik, inventar, køkken og hårde hvidevarer i personaleområde i dagligvarebutik samt inventar, køkkener, hårde hvidevarer og trapper i boliger.
Der henvises til det specifikke tekniske materiale for delaftalen på udbudsplatformen.
I relation til pkt. II.2.7) er varigheden af kontrakten anslået, og kontrakten løber til entreprisen er leveret.
Delaftale 4: Aptering daginstitution
Nørrebrogade 209, 2200 København N.
Delaftale 4: Aptering daginstitution omfatter aptering af nøglefærdig daginstitution. Delaftalen indeholder inventar og udstyr til en institution på 9 grupper samt en udflyttergruppe. Daginstitutionen skal indrettes med grupperum, garderoberum, puslerum, fællesrum og nicher i gangarealer, depoter, tørrerum, personalefaciliteter, kontor- og møderum, liggehal, handicaptoiletter, udetoiletter, vaskeri og rengøringsrum samt vindfang. Rummene skal indrettes med skabe, hylder, reoler, bænke, pusleborde, garderober til børn og voksne, køkkener, hårde hvidevarer, akustikvægge og lign. Bemærk at denne delaftale ikke omfatter udvendige døre og vinduer.
Der henvises til det specifikke tekniske materiale for delaftalen på udbudsplatformen.
I relation til pkt. II.2.7) er varigheden af kontrakten anslået, og kontrakten løber til entreprisen er leveret.
Delaftale 5: Maler
Nørrebrogade 209, 2200 København N.
Delaftale 5: Maler omfatter indvendige malerarbejder. Delaftalen indeholder malerarbejde i kælder, café, butik, dagligvarebutik, nøglefærdig daginstitution, boliger samt trappeopgange, herunder malerbehandling af alle vægge, søjler, lofter, gulve og træværk i henhold til særlige brugerkrav i bygningen.
Der henvises til det specifikke tekniske materiale for delaftalen på udbudsplatformen.
I relation til pkt. II.2.7) er varigheden af kontrakten anslået, og kontrakten løber til entreprisen er leveret.
Delaftale 6: Gulv
Nørrebrogade 209, 2200 København N.
Delaftale 6: Gulv omfatter indvendige gulvarbejder. Delaftalen indeholder gulvarbejde i kælder, café, butik, dagligvarebutik, nøglefærdig daginstitution, boliger samt trappeopgange, herunder underlag for de forskellige gulvtyper med isolering, betonslidlag, duge, dampspærre, vådrumssikring, gulvvarme, fodlister samt fald i brusere og mod gulvafløb. Letbetonopbygning indeholdende flamingokugler på 2.-3. sal.
Der henvises til det specifikke tekniske materiale for delaftalen på udbudsplatformen.
I relation til pkt. II.2.7) er varigheden af kontrakten anslået, og kontrakten løber til entreprisen er leveret.
Delaftale 7: Smed/ stål
Nørrebrogade 209, 2200 København N.
Delaftale 7: Smed/ stål omfatter stålarbejder. Delaftalen indeholder stålkonstruktioner til facadeelementer og stål til bæring af taget på taghuse. Derudover indeholder delaftalen stålaltaner til boligerne på de øverste etager, stål og glas til værn omkring tagterrasser og altaner, cykelparkering i kælder samt indvendige og udvendige ståltrapper og stålgelændere.
Der henvises til det specifikke tekniske materiale for delaftalen på udbudsplatformen.
I relation til pkt. II.2.7) er varigheden af kontrakten anslået, og kontrakten løber til entreprisen er leveret.
Delaftale 8: Tag
Nørrebrogade 209, 2200 København N.
Delaftale 8: Tag omfatter tagarbejder. Delaftalen indeholder tagarbejde på taghuse, tagterrasser på 2., 3. og 5. sal samt over kælder i arkade samt en del af dæk over p-kælder, herunder isolering, tagmembraner, murkroneinddækninger, inddækninger/tætninger omkring diverse gennemføringer i membraner, sokkelaffugtere, afløbsledninger, brønde, udspyr, tagnedløb, taghætter og lign.
Der henvises til det specifikke tekniske materiale for delaftalen på udbudsplatformen.
I relation til pkt. II.2.7) er varigheden af kontrakten anslået, og kontrakten løber til entreprisen er leveret.
Delaftale 9: Elevator
Nørrebrogade 209, 2200 København N.
Delaftale 9: Elevator omfatter 3 elevatorer og en handicaplift. Delaftalen indeholder én elevator fra terræn til kælder hvor bygningens affaldsrum er placeret, én stor elevator fra kælder til 4. sal og én almindelig elevator fra kælder til 4. sal. Desuden indeholder delaftalen én handicaplift fra stueplan til kælder i ny café.
Der henvises til det specifikke tekniske materiale for delaftalen på udbudsplatformen.
I relation til pkt. II.2.7) er varigheden af kontrakten anslået, og kontrakten løber til entreprisen er leveret.
Delaftale 10: Industrikøkken
Nørrebrogade 209, 2200 København N.
Delaftale 10: Industrikøkken omfatter nøglefærdigt produktionskøkken til ny daginstitution. Delaftalen indeholder inventar og udstyr til en institution på 9 grupper samt en udflyttergruppe. Køkkenet opdeles i et pakkeområde, et opvaskeområde, et produktionsområde samt 2 køkkendepoter.
Der henvises til det specifikke tekniske materiale for delaftalen på udbudsplatformen.
I relation til pkt. II.2.7) er varigheden af kontrakten anslået, og kontrakten løber til entreprisen er leveret.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
For seneste afsluttede regnskabsår skal tilbudsgiver give oplysninger om følgende i ESPD’et:
- Tilbudsgivers omsætning.
For seneste afsluttede regnskabsår skal tilbudsgiver give oplysninger om følgende i ESPD’et:
- Tilbudsgivers egenkapital:
Tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet (inkl. enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber) i forhold til opfyldelse af nedenstående mindstekrav, skal udfylde særskilte ESPD'er for disse enheder.
Afgives tilbuddet af en sammenslutning af virksomheder (konsortium eller lignende), skal hver konsortiedeltager udfylde et særskilt ESPD.
Dokumentation:
De tilbudsgivere, der står til at blive tildelt kontrakt, skal på anmodning fremsende virksomhedens 3 seneste godkendte årsregnskaber eller en revisorpåtegnet erklæring om de efterspurgte omsætningstal, medmindre bygherre kan tilgå disse oplysninger via en gratis og offentlig tilgængelig kilde.
For tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen til brug for opfyldelse af mindstekravene, gælder endvidere, at tilbudsgiver som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiver, ligesom denne enhed skal påtage sig solidarisk at hæfte for tilbudsgivers forpligtelser under delaftalen.
Delaftale 1 (anlægsgartner):
- Omsætning på minimum 4 mio. DKK i seneste afsluttede regnskabsår
- Egenkapital på minimum 1 mio. DKK i seneste afsluttede regnskabsår.
Delaftale 2 (indvendig murer):
- Omsætning på minimum 2 mio. DKK i seneste afsluttede regnskabsår
- Egenkapital på minimum 1 mio. DKK i seneste afsluttede regnskabsår.
Delaftale 3 (indvendig tømrer):
- Omsætning på minimum 10 mio. DKK i seneste afsluttede regnskabsår
- Egenkapital på minimum 2 mio. DKK i seneste afsluttede regnskabsår.
Delaftale 4 (aptering daginstitution):
- Omsætning på minimum 2 mio. DKK i seneste afsluttede regnskabsår
- Egenkapital på minimum 1 mio. DKK i seneste afsluttede regnskabsår.
Delaftale 5 (maler):
- Omsætning på minimum 4,5 mio. DKK i seneste afsluttede regnskabsår
- Egenkapital på minimum 1 mio. DKK i seneste afsluttede regnskabsår.
Delaftale 6 (gulv):
- Omsætning på minimum 5 mio. DKK i seneste afsluttede regnskabsår
- Egenkapital på minimum 1 mio.DKK i seneste afsluttede regnskabsår.
Delaftale 7 (smed/ stål):
- Omsætning på minimum 5 mio. DKK i seneste afsluttede regnskabsår
- Egenkapital på minimum 1 mio. DKK i seneste afsluttede regnskabsår.
Delaftale 8 (tag):
- Omsætning på minimum 10 mio. DKK i seneste afsluttede regnskabsår
- Egenkapital på minimum 1 mio. DKK i seneste afsluttede regnskabsår.
Delaftale 9 (elevator):
- Omsætning på minimum 3 mio. DKK i seneste afsluttede regnskabsår
- Egenkapital på minimum 1 mio. DKK i seneste afsluttede regnskabsår.
Delaftale 10 (industrikøkken):
- Omsætning på minimum 1 mio. DKK i seneste afsluttede regnskabsår
- Egenkapital på minimum 0,5 mio. DKK i seneste afsluttede regnskabsår.
Tilbudsgiver skal i ESPD'et oplyse følgende:
Referencer med oplysning om tilbudsgivers betydeligste erfaring med lignende entrepriser inden for de seneste 5 år.
Referencerne bør indeholde: Beskrivelse af entreprisen, kontraktsum, tidspunkt for entreprisens udførelse (byggeperiode) og kontaktoplysninger på modtageren af entreprisen (kontaktperson, tlf.nr. og e-mail).
En tilbudsgiver, som afgiver tilbud på flere delaftaler, kan nøjes med at udfylde og aflevere ét ESPD. Tilbudsgiver skal dog sikre sig, at oplysningerne i ESPD'et er fyldestgørende i forhold til de delaftaler, som tilbudsgiver ønsker at afgive tilbud på. Hvis tilbudsgiver kun udfylder og afleverer ét ESPD, bør det for hver reference angives, hvilken delaftale referencen vedrører.
Tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet i forhold til opfyldelse af ovenstående mindstekrav, skal udfylde særskilte ESPD'er for disse enheder. Afgives tilbuddet af en sammenslutning af virksomheder (konsortium eller lignende), skal hver konsortiedeltager udfylde et særskilt ESPD.
Dokumentation:
Ovenstående referenceliste anses af bygherre for at være den endelige dokumentation for tilbudsgivers tekniske kapacitet.
For tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders tekniske og faglige formåen til brug for opfyldelse af mindstekravene, gælder endvidere, at tilbudsgiver som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren.
Tilbudsgiver skal have udført mindst 2 lignende entrepriser inden for de seneste 5 år regnet fra tilbudsfristen.
For delaftale 1 forstås med ”lignende entrepriser” anlægsgartnerarbejde med en kontraktværdi på minds 2 mio. DKK indeholdende levering og montering af legepladsinventar og belægninger eller legepladsinventar og beplantning.
For delaftale 2 forstås med ”lignende entrepriser” murerentreprise med en kontraktværdi på mindst 1 mio. DKK indeholdende levering og montering af vådrumssikring og flisearbejder.
For delaftale 3 forstås med ”lignende entrepriser” tømrerentreprise med en kontraktværdi på mindst 5 mio. DKK indeholdende levering og montering af indvendige døre, glasvægge, nedhængte lofter og køkkeninventar.
For delaftale 4 forstås med ”lignende entrepriser” apteringsentreprise med en kontraktværdi på mindst 1 mio. DKK indeholdende levering og montering af skabe, hylder, reoler, bænke og pusleborde til daginstitutioner.
For delaftale 5 forstås med ”lignende entrepriser” malerentreprise med en kontraktværdi på mindst 2 mio. DKK indeholdende levering og montering af malerbehandling af vægge, søjler, lofter og træværk.
For delaftale 6 forstås med ”lignende entrepriser” gulventreprise med en kontraktværdi på mindst 2,5 mio. DKK indeholdende levering og montering af isolering, betonslidlag og gulvbelægninger af træ og linoleum.
For delaftale 7 forstås med ”lignende entrepriser” smed-/stålentreprise med en kontraktværdi på mindst 2,5 mio. DKK indeholdende levering og montering af stålkonstruktioner, stålaltaner og glasværn.
For delaftale 8 forstås med ”lignende entrepriser” tagentreprise med en kontraktværdi på mindst 5 mio. DKK indeholdende levering og montering af tagisolering, tagmembraner, inddækninger og tætninger omkring gennemføringer i membraner.
For delaftale 9 forstås med ”lignende entrepriser” elevatorentreprise med en kontraktværdi på mindst 1,5 mio. DKK indeholdende levering og montering af elevator i etagebyggeri i minimum 5 etager.
For delaftale 10 forstås med ”lignende entrepriser” levering og montering af industrikøkken med en kontraktværdi på mindst 0,5 mio. DKK indeholdende inventar og udstyr til produktionskøkken.
Kontrakten indeholder en arbejdsklausul iht. ILO-konvention nr. 94, jf. udkast til kontrakt pkt. 15.
Fagentreprenøren skal i henhold til kontraktens pkt. 5, stille sikkerhed i overensstemmelse med AB 18, § 9, svarende til 15 % af købesummen, ekskl. moms, jf. afsnit 3.1. Garantien skal stilles senest 8 arbejdsdage efter, at parterne har underskrevet aftalen. Nedskrivning af garantien er betinget af, at samtlige mangler ved entreprisens indhold er udbedret, og nedskrivning kan alene ske med skriftlig accept fra bygherren. Bygherren stiller ikke garanti.
Del IV: Procedure
Nedergade 33, 5000 Odense C
Grundet den nuværende samfundsmæssige situation med COVID-19, skal de tilbudsgivere, der ønsker at være til stede under åbningen af tilbud, meddele dette til bygherre via udbudsportalen.
Tilbudsgivere, der er til stede, vil blive bekendt med tilbudssummer og eventuelle forbehold.
Alle tilbudsgivere vil blive meddelt tildelingsbeslutningen elektronisk.
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgivere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens § § 135-136, vil blive udelukket, medmindre tilbudsgiver fremlægger dokumentation for, at tilbudsgiver er pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Tilsvarende vil tilbudsgivere, der befinder sig i en frivillig udelukkelsesgrund, jf. udbudsloven § § 137, stk. 1, nr. 1-7, blive udelukket, medmindre tilbudsgiver fremlægger dokumentation for, at tilbudsgiver er pålidelig, jf. udbudsloven § 138.
De(n) tilbudsgiver(e), der står til at blive tildelt en kontrakt, skal på anmodning fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke befinder sig i en af ovenstående udelukkelsesgrunde.
Bygherre vil acceptere serviceattester, som er udstedt efter den 1. oktober 2020.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@navenesneshus.dk.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 6, stk. 4.
I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på:
https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk