Fakta om udbudet
Udbyder
Københavns Universitet
Opdateringer
Uafsluttet procedure
Ordretildelingsproceduren er blevet afbrudt
Københavns Universitet ønsker at indgå kontrakt om levering af en IDM løsning.
Københavns Universitet
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Københavns Universitet
29979812
Nørregade 10
Att: Morten Have
1165 København K
DANMARK
Telefon: +45 93565181
Mailadresse: morten.have@adm.ku.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.ku.dk/
Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/166597
Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=150625&B=KU
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=150625&B=KU
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 24: Undervisning og erhvervsuddannelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: København K.
NUTS-kode DK011
Københavns Universitet ønsker at indgå kontrakt om levering af en IDM løsning til at understøtte universitets centrale styring af identiteter og rettigheder på tværs af universitetet. Beskrivelse af Københavns Universitet:
Københavns Universitet er med cirka 58 000 studerende og 16 000 medarbejdere en af Nordens største forsknings- og uddannelsesinstitutioner. Ud af de cirka 16 000 medarbejdere er 5 000 forskere. I alt omfatter det cirka 170 000 aktive identiteter på Universitetet. Københavns Universitet er rammen om en stor mangfoldighed af videnskabelige miljøer, som er organiseret i faglige hovedområder, kaldet fakulteter. Fakulteterne er på én gang administrative enheder og faglige fællesskaber omkring uddannelse og forskning, se
http://velkommen.ku.dk/organisation/
Derudover har Københavns Universitet et omfattende samarbejde med andre universiteter og organisationer i verden.Baggrund:
Københavns Universitets primære hovedmål med IDM-projektet er, at den nuværende SUN IDM-løsning skal udskiftes med en ny og supporteret IDM-løsning til håndtering af roller, rettigheder og identiteter. Ligeledes er det målet at implementere en fælles løsning til styring af identiteter og rettigheder på tværs af Universitetets samlede systemlandskab.
Forventninger til løsningen:
Københavns Universitet forestiller sig, at IDM-løsningen baseres på en standard IDM-løsning, der tilpasses Universitetets systemlandskab samt skaleres efter Universitets behov. IDM løsningen forventes at integrere med en række af Universitets systemer. Integration til disse sker via dokumenterede API'er. Det er ønsket at der kan tildeles roller automatisk ud fra organisatoriske tilhørsforhold, hvilket resulterer i en bedre rettighedsstyring.
Københavns Universitet har fokus på sikkerhed, hvorfor det er centralt at den kommende IDM-løsning indeholder audit-log og rapporteringsværktøjer.
Nærværende udbud omhandler levering af følgende ydelser:
— Implementering, konfigurering samt idriftsættelse af nyt og supporteret IDM system som hostes hos Københavns Universitet.
— Uddannelse, support og vedligeholdelse, løbende videreudvikling og drift.
72000000, 72260000, 72263000
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 20 000 000 og 26 000 000 DKK
Beskrivelse af disse optioner: 3 x forlængelse af 12 måneder ift. drift, service, support, Nærmere information følger af udbudsmaterialet.
Foreløbig tidsplan for anvendelse af disse optioner:
måneder: 36 (fra tildeling af kontrakten)
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 3
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der henvises endvidere til påkrævet elektronisk fakturering og mulighed for elektronisk ordre i henhold til lovbekendtgørelse nr. 798 af 28.6.2007 om offentlige betalinger m.v. med senere ændringer.
Lovbekendtgørelsen kan hentes på www.retsinformation.dk
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Enten en tro og love-erklæring om, hvorvidt leverandøren har ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til lov om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love. Loven kan hentes på www.retsinformation.dk
— Eller en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen indeholdende samme oplysninger.— Eller en serviceattest fra en tilsvarende udenlandsk myndighed indeholdende samme oplysninger. Bemærk, at det kan være nødvendigt at supplere den udenlandske attest med en tro og love-erklæring om forhold, der ikke måtte være omfattet af attesten (f.eks. om virksomhedens opfyldelse af sine forpligtelser i Danmark).
Det er vigtigt, at tro og love-erklæringen/serviceattesten vedrører netop den juridiske enhed (f.eks. selskab), der afgiver anmodningen.
Ved sammenslutninger af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
Ansøger bedes anvende Bilag A — Tro og love-erklæring.
— De relevante anvendte regnskabsår
— Virksomhedens samlede omsætning i det pågældende regnskabsår
— Egenkapital
— Virksomhedens soliditetsgrad i det pågældende regnskabsår — udregnet ved følgende formel:(egenkapitalen x 100)/(totale aktiver).
— Virksomhedens Likviditetsgrad — udregnet ved følgende formel: (omsætningsaktiver i alt ekskl.varebeholdning x 100)/(kortfristet gæld ekskl. feriepengeforpligtigelser).
— Overskudsgrad udregnet ved følgende formel (Resultat af primær drift x 100)/(nettoomsætning).
Alle nøgletal skal som udgangspunkt oplyses for de seneste 3 regnskabsår. Hvis dette ikke er muligt, skal nøgletal oplyses for de seneste 3 tilgængelige regnskabsår. Har en anmodende virksomhed har eksisteret i mindre end 3 år, skal nøgletal oplyses for samtlige virksomhedens tilgængelige regnskabsår.
Såfremt den anmodende virksomhed er et konsortium, skal samtlige konsortiedeltagere udfylde og underskrive et Bilag B hver, som skal vedhæftes og fremsendes med anmodning.
Minimum 2 referencer fra lignende projekter med tilsvarende kompleksitet. En beskrivelse af leverancen med fokus på nedenstående punkter. Angivelse af referencerne sker i Bilag C.
1.Beskrivelse af leverancen:
— Fokus på beskrivelse af IDM løsningen; hvordan ansøger har implementeret og bistået med vedligeholdelsen af løsningen.
— Løsningen er baseret på agilt implementeringsforløb.
— Levering af Service og support til referencen.
— Kundens rolle og deltagelse.
— Udfordringen for kunden.
— Varigheden af leverancen.
— Økonomiske omfang af leverancen.
2. Beskrivelse af løsningen.
KU ser gerne at referencen adresserer nedenstående punkter.
— Standardprogrammel kontra specieludviklet programmel.
— Integrationsmuligheder til eksterne systemer, via løsningens API og en Enterprise Service Bus.
— Provisionering til eksterne systemer.
— Automatisk tildelte roller ud fra organisatoriske tilhørsforhold
— Rettighedsstyring på basis af roller i organisationen
— Automatisk såvel som personligt tildelte
— Løsning der gør det nemt for brugeren selv at bede om nye rettigheder på en kontrolleret måde
— Sporbarheds- og logningsdata
— Governanceprocesser.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Alle referencer skal som minimum omfatte leverancer som afspejler lignende implementeringer. Referencer skal være idriftsat. Referencer hvor implementeringen ikke er afsluttet og idriftsat godtages ikke.
Del IV: Procedure
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Ordregiver vil ved prækvalifikation af anmodende virksomheder, som opfordres til at afgive tilbud, hovedsagelig lægge vægt på referencerne. Hermed menes ansøgers samlede referencer, hvor referencernes sammenlignelighed med Københavns Universitets behov vægtes jf. beskrivelsen af løsningen. Ved begrænsning i antallet af tilbudsgivere til 5 ses først og fremmest på:
1. hvor godt matcher referencen den efterspurgte teknologiske løsning og behov. Det vil vægte positivt hvis den anmodende virksomhed kan fremvise flere relevante referencer end mindstekravet.
2. ses på referencer, hvor det vil vægte positivt, hvis referencerne omfatter leverancer til fra lignende branche f.eks. universiteter.
Del VI: Supplerende oplysninger
I relation til punkt II.2.1) bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum for kontraktens fulde løbetid, inklusive prisen for licenser og alle optioner.
Eventuelle spørgsmål og svar i forbindelse med afgivelse af anmodninger om prækvalifikation vil blive offentliggjort via Københavns Universitets udbudssystem — EU-Supply.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mail-adresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk