23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 175-318332
Offentliggjort
10.09.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Københavns Universitet

Opdateringer

Rettelse
(22.01.2016)

Uafsluttet procedure
Ordretildelingsproceduren er blevet afbrudt

Københavns Universitet ønsker at indgå kontrakt om levering af en IDM løsning.


Københavns Universitet

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Københavns Universitet
29979812
Nørregade 10
Att: Morten Have
1165 København K
DANMARK
Telefon: +45 93565181
Mailadresse: morten.have@adm.ku.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.ku.dk/

Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/166597

Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=150625&B=KU

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=150625&B=KU

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Offentligt organ
I.3) Hovedaktivitet
Uddannelse
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Københavns Universitet ønsker at indgå kontrakt om levering af en IDM løsning.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 24: Undervisning og erhvervsuddannelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: København K.

NUTS-kode DK011

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Formål:
Københavns Universitet ønsker at indgå kontrakt om levering af en IDM løsning til at understøtte universitets centrale styring af identiteter og rettigheder på tværs af universitetet. Beskrivelse af Københavns Universitet:
Københavns Universitet er med cirka 58 000 studerende og 16 000 medarbejdere en af Nordens største forsknings- og uddannelsesinstitutioner. Ud af de cirka 16 000 medarbejdere er 5 000 forskere. I alt omfatter det cirka 170 000 aktive identiteter på Universitetet. Københavns Universitet er rammen om en stor mangfoldighed af videnskabelige miljøer, som er organiseret i faglige hovedområder, kaldet fakulteter. Fakulteterne er på én gang administrative enheder og faglige fællesskaber omkring uddannelse og forskning, se

http://velkommen.ku.dk/organisation/

Derudover har Københavns Universitet et omfattende samarbejde med andre universiteter og organisationer i verden.
Baggrund:
Københavns Universitets primære hovedmål med IDM-projektet er, at den nuværende SUN IDM-løsning skal udskiftes med en ny og supporteret IDM-løsning til håndtering af roller, rettigheder og identiteter. Ligeledes er det målet at implementere en fælles løsning til styring af identiteter og rettigheder på tværs af Universitetets samlede systemlandskab.
Forventninger til løsningen:
Københavns Universitet forestiller sig, at IDM-løsningen baseres på en standard IDM-løsning, der tilpasses Universitetets systemlandskab samt skaleres efter Universitets behov. IDM løsningen forventes at integrere med en række af Universitets systemer. Integration til disse sker via dokumenterede API'er. Det er ønsket at der kan tildeles roller automatisk ud fra organisatoriske tilhørsforhold, hvilket resulterer i en bedre rettighedsstyring.
Københavns Universitet har fokus på sikkerhed, hvorfor det er centralt at den kommende IDM-løsning indeholder audit-log og rapporteringsværktøjer.
Nærværende udbud omhandler levering af følgende ydelser:
— Implementering, konfigurering samt idriftsættelse af nyt og supporteret IDM system som hostes hos Københavns Universitet.
— Uddannelse, support og vedligeholdelse, løbende videreudvikling og drift.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000, 72260000, 72263000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Aftalens varighed vil udgøre 3 år med option på forlængelse i 3 x 12 måneder.
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 20 000 000 og 26 000 000 DKK
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: 3 x forlængelse af 12 måneder ift. drift, service, support, Nærmere information følger af udbudsmaterialet.
Foreløbig tidsplan for anvendelse af disse optioner:
måneder: 36 (fra tildeling af kontrakten)
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 3
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 036 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Eventuelle krav til sikkerhedsstillelse og garantier i øvrigt vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Finansierings- og betalingsvilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.
Der henvises endvidere til påkrævet elektronisk fakturering og mulighed for elektronisk ordre i henhold til lovbekendtgørelse nr. 798 af 28.6.2007 om offentlige betalinger m.v. med senere ændringer.

Lovbekendtgørelsen kan hentes på www.retsinformation.dk

III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Enten en tro og love-erklæring om, hvorvidt leverandøren har ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til lov om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love. Loven kan hentes på www.retsinformation.dk

— Eller en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen indeholdende samme oplysninger.
— Eller en serviceattest fra en tilsvarende udenlandsk myndighed indeholdende samme oplysninger. Bemærk, at det kan være nødvendigt at supplere den udenlandske attest med en tro og love-erklæring om forhold, der ikke måtte være omfattet af attesten (f.eks. om virksomhedens opfyldelse af sine forpligtelser i Danmark).
Det er vigtigt, at tro og love-erklæringen/serviceattesten vedrører netop den juridiske enhed (f.eks. selskab), der afgiver anmodningen.
Ved sammenslutninger af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
Ansøger bedes anvende Bilag A — Tro og love-erklæring.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: En ekstern revisor eller en regnskabsansvarlig person fra den juridiske enhed skal i Bilag B »nøgletal« angive nedenfor specificerede regnskabstal for de seneste 3 år.
— De relevante anvendte regnskabsår
— Virksomhedens samlede omsætning i det pågældende regnskabsår
— Egenkapital
— Virksomhedens soliditetsgrad i det pågældende regnskabsår — udregnet ved følgende formel:(egenkapitalen x 100)/(totale aktiver).
— Virksomhedens Likviditetsgrad — udregnet ved følgende formel: (omsætningsaktiver i alt ekskl.varebeholdning x 100)/(kortfristet gæld ekskl. feriepengeforpligtigelser).
— Overskudsgrad udregnet ved følgende formel (Resultat af primær drift x 100)/(nettoomsætning).
Alle nøgletal skal som udgangspunkt oplyses for de seneste 3 regnskabsår. Hvis dette ikke er muligt, skal nøgletal oplyses for de seneste 3 tilgængelige regnskabsår. Har en anmodende virksomhed har eksisteret i mindre end 3 år, skal nøgletal oplyses for samtlige virksomhedens tilgængelige regnskabsår.
Såfremt den anmodende virksomhed er et konsortium, skal samtlige konsortiedeltagere udfylde og underskrive et Bilag B hver, som skal vedhæftes og fremsendes med anmodning.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Minimum 2 referencer fra lignende projekter med tilsvarende kompleksitet. En beskrivelse af leverancen med fokus på nedenstående punkter. Angivelse af referencerne sker i Bilag C.
1.Beskrivelse af leverancen:
— Fokus på beskrivelse af IDM løsningen; hvordan ansøger har implementeret og bistået med vedligeholdelsen af løsningen.
— Løsningen er baseret på agilt implementeringsforløb.
— Levering af Service og support til referencen.
— Kundens rolle og deltagelse.
— Udfordringen for kunden.
— Varigheden af leverancen.
— Økonomiske omfang af leverancen.
2. Beskrivelse af løsningen.
KU ser gerne at referencen adresserer nedenstående punkter.
— Standardprogrammel kontra specieludviklet programmel.
— Integrationsmuligheder til eksterne systemer, via løsningens API og en Enterprise Service Bus.
— Provisionering til eksterne systemer.
— Automatisk tildelte roller ud fra organisatoriske tilhørsforhold
— Rettighedsstyring på basis af roller i organisationen
— Automatisk såvel som personligt tildelte
— Løsning der gør det nemt for brugeren selv at bede om nye rettigheder på en kontrolleret måde
— Sporbarheds- og logningsdata
— Governanceprocesser.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Alle referencer skal som minimum omfatte leverancer som afspejler lignende implementeringer. Referencer skal være idriftsat. Referencer hvor implementeringen ikke er afsluttet og idriftsat godtages ikke.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Ordregiver vil ved prækvalifikation af anmodende virksomheder, som opfordres til at afgive tilbud, hovedsagelig lægge vægt på referencerne. Hermed menes ansøgers samlede referencer, hvor referencernes sammenlignelighed med Københavns Universitets behov vægtes jf. beskrivelsen af løsningen. Ved begrænsning i antallet af tilbudsgivere til 5 ses først og fremmest på:
1. hvor godt matcher referencen den efterspurgte teknologiske løsning og behov. Det vil vægte positivt hvis den anmodende virksomhed kan fremvise flere relevante referencer end mindstekravet.
2. ses på referencer, hvor det vil vægte positivt, hvis referencerne omfatter leverancer til fra lignende branche f.eks. universiteter.
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
043-157-15-7000
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
8.10.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
16.12.2015
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
I relation til punkt I.1) og punkt IV.3.3) bemærkes, at der på nuværende tidspunkt ikke er yderligere oplysninger, specifikationer og dokumenter at få. Udbudsmaterialet vil alene blive udsendt til de leverandører, der udvælges til at deltage med tilbudsafgivelse.
I relation til punkt II.2.1) bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum for kontraktens fulde løbetid, inklusive prisen for licenser og alle optioner.
Eventuelle spørgsmål og svar i forbindelse med afgivelse af anmodninger om prækvalifikation vil blive offentliggjort via Københavns Universitets udbudssystem — EU-Supply.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mail-adresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk

VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
7.9.2015

Send til en kollega

0.047