23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 147-391342
Offentliggjort
02.08.2021
Udbudstype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Professionshøjskolen UCSYD

Vindere

(02.08.2021)
Stouenborg ApS
Rugvænget 21 L
2630 Taastrup

Fondsstøtte i form af en gave til gennemførelse af projekt "Fordyb dig i det omfavnende atrium - et immersivt lydssystem"


Professionshøjskolen UCSYD

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Professionshøjskolen UCSYD
CVR-nummer: 30840402
Postadresse: Degnevej 16
By: Esbjerg Ø
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 6705
Land: Danmark
Kontaktperson: Lars Tirsbæk
E-mail: ltir@ucsyd.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ucsyd.dk/
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: Professionshøjskolen
I.5) Hovedaktivitet
Uddannelse

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Fondsstøtte i form af en gave til gennemførelse af projekt "Fordyb dig i det omfavnende atrium - et immersivt lydssystem"

II.1.2) Hoved-CPV-kode
32342410 Lydudstyr
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Professionshøjskolen UCSYD har modtaget fondsstøtte i form af en gave fra A.P. Møller Fonden til gennemførelse af projekt "Fordyb dig i det omfavnende atrium - et immersivt lydssystem"

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 4 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
32342000 Højttalere
32342300 Mikrofoner og højttalersæt
32342410 Lydudstyr
32342412 Større højttalere
32343000 Forstærkere
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Hovedudførelsessted:

Kolding

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Professionshøjskolen UCSYD har modtaget fondsstøtte i form af en gave til gennemførelse af et projekt vedr. et immersivt lydssystem. Den pågældende gave fra A.P. Møller Fonden er betinget af, at finansieringen af det immersive lydsystem er baseret på specifikke produkter fra producentens Meyer Sound lydteknologi. Fondsstøtten er endvidere betinget af, at lydsystemet fra Meyer Sound teknologi indkøbes hos leverandøren Stouenborg ApS til rådgivning, installation, kalibrering, udviklingsarbejde og opsætning af udstyret fra Meyer Sound.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Forklaring:

En offentlig myndigheds modtagelse af en gave uden nogen form for aktuelle eller fremtidige modydelse vil ikke være udbudspligtig, idet der ikke foreligger en gensidig bebyrdende aftale jf. udbudslovens § 24, nr. 24.

Jf. lovbemærkningerne til udbudslovens § 24, nr. 24 kan ordregiver undtages fra udbudspligt, forudsat, at indkøbet foretages af gavemidler, og forudsat, at gavegiver har stillet det som en betingelse for gavens modtagelse, at denne bliver anvendt til et bestemt produkt hos en bestemt producent og/eller leverandør.

Professionshøjskolen UCSYD har modtaget fondsstøtte i form af en gave til gennemførelse af et projekt vedr. et immersivt lydssystem. Den pågældende gave fra A.P. Møller Fonden er betinget af, at finansieringen af det immersive lydsystem er baseret på specifikke produkter fra producentens Meyer Sound lydteknologi. Fondsstøtten er endvidere betinget af, at lydsystemet fra Meyer Sound teknologi indkøbes hos leverandøren Stouenborg ApS til rådgivning, installation, kalibrering, udviklingsarbejde og opsætning af udstyret fra Meyer Sound. Gavegiver dækker endvidere alle udgifter og har ansvaret i forhold til realisering af projektet.

Den pågældende gave til gennemførelse af projektet vedr. det immersive lydssystem er derfor ikke omfattet af udbudsloven under henvisning til, at alle udgifter til projektet realiseres i form af en gave fra A.P Møller Fonden og at A.P Møller Fonden har betinget gaven med, at den anvendes til anskaffelse af et specifikt lydsystem fra Meyer Sound som indkøbes hos Stouenborg ApS som leverandør af installationer og udstyr til dette projekt.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
27/07/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: Stouenborg ApS
CVR-nummer: 36 02 20 35
Postadresse: Rugvænget 21 L
By: Taastrup
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2630
Land: Danmark
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 4 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Jf. V.2.1) i nærværende bekendtgørelse er dato for beslutningen om kontrakttildeling angivet til at være den 27.07.2021. Datoen er udtryk for en prædefineret setting i SIMAP, der ikke gør det muligt at sætte den efter udløb af standstill.

Professionshøjskolen UCSYD gør i denne forbindelse opmærksom på, at den endelige accept af gaven fra A.P Møller Fonden først vil foreligge efter udløb af standstill perioden.

Nærværende bekendtgørelse igangsætter den obligatoriske standstill-periode på 10 (ti) kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort hos EU-tidende (TED) jf. § 4 i Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud, hvorefter gaven accepteres og projektet igangsættes.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Officielt navn: Der er pt ikke oprettet et sådant organ i Danmark.
By: Finder ikke anvendelse
Land: Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Jf. § 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171,stk.4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens §185,stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk, jf. § 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
28/07/2021

Send til en kollega

0.047