23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 151-401414
Offentliggjort
06.08.2021
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Region Syddanmark, Projektorganisationen for Nyt OUH

Anskaffelse af SCADA ydelser til Nyt Odense Universitetshospital (Nyt OUH)


Region Syddanmark, Projektorganisationen for Nyt OUH

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Syddanmark, Projektorganisationen for Nyt OUH
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Glisholmvej 2A
By: Odense S
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5260
Land: Danmark
Kontaktperson: Carsten Dollerup
E-mail: nyt.ouh@rsyd.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.regionsyddanmark.dk
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.rib-software.dk/udbudsportal
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Anskaffelse af SCADA ydelser til Nyt Odense Universitetshospital (Nyt OUH)

Sagsnr.: DP119
II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Ydelserne i dette udbud omfatter programmeringsydelser, test og idriftsætning samt dokumentation i forbindelse med bruger- /applikationsprogrammer på SCADA til Nyt OUH.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 20 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72220000 Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik
72227000 Konsulentvirksomhed i forbindelse med integration af programmel
72228000 Konsulentvirksomhed i forbindelse med integration af maskinel
72240000 Systemanalyse og programmering
72243000 Programmeringstjenester
72250000 System- og supporttjenester
72254000 Programmeltestning
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031 Fyn
Hovedudførelsessted:

Odense S, Danmark.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Ydelserne i dette udbud omfatter programmeringsydelser, test og idriftsætning samt dokumentation i forbindelse med bruger- /applikationsprogrammer på SCADA til Nyt OUH.

Arbejdet omfatter ydelser i / til SCADA, så som:

• Programmering af funktionsblokke i PLC system

• Programmering i SCADA system

• Programfejlfinding

• Opdatering af dokumentation

En ydelse omfatter typisk følgende arbejdsdiscipliner:

• Forundersøgelser

• Planlægning og udførelse

• Funktionstest og I/O test team

• Idriftsættelse

• Dokumentation

• Kvalitetskontrol

• Afrapportering

• Integration til øvrige systemer

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 20 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Region Syddanmark kan forlænge aftaleperioden med op til 2 x 12 måneder.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Ordregiver har til hensigt at prækvalificere 5 ansøgere, som vil blive opfordret til at afgive tilbud. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af Ansøgers sammenlignelige referencer jf. punkt 13 i udbudsbetingelserne.

I forbindelse med udvælgelsen af Ansøgere vil der maksimalt blive prækvalificeret 5 ansøgere. Såfremt flere end 5 ansøgere opfylder Ordregivers krav om egnethed, udvælger Ordregiver de 5 ansøgere, som er bedst egnet til at løse opgaver af den pågældende art, jf. kravspecifikationen.

Ved vurdering af en ansøgers egnethed til at løfte opgaven, jf. Ansøgers besvarelse af ESPD del IV.C, vil Ordre-giver i prioriteret rækkefølge lægge vægt på følgende:

Referenceområde 1: I hvor høj grad referencerne modsvarer og omhandler levering af SCADA-, UX/HMI- og MES-programmeringsydelser i systemet Wonderware.

Referenceområde 2: I hvor høj grad referencerne modsvarer og omhandler OPCUA integration mellem SCADA og PLC.

Referenceområde 3: I hvor høj grad referencerne modsvarer og omhandler levering af testydelser op imod SCADA.

Referenceområde 4: I hvor høj grad referencerne modsvarer og omhandler levering af øvrige ydelser inden for design, dokumentation, funktionsbeskrivelser, versionsstyring, backup, granskning og kvalitetssikring i forbindelse med SCADA.

Der foretages en samlet vurdering af Ansøgers besvarelse, herunder referencernes relevans og antallet af relevante referencer.

Hver reference bør maksimalt fylde, hvad der svarer til 3 normalsider (2.400 typeenheder med mellemrum).

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den maksimale aftalesum i henhold til nærværende aftale udgør kr. 20.000.000,- ekskl. moms.

Det er et krav, at Leverandøren er Wonderware certificeret, samt at Leverandøren stiller med egne udvikler-licenser.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Ansøger skal som en del af ansøgningen fremsende ”Standardformular for det fælles europæiske udbudsdokument” (herefter ”ESPD”), i udfyldt stand. Dette dokument er et foreløbigt bevis for, at Ansøger ikke er omfattet af en af de udelukkelsesgrunde, som gælder for dette udbud, og at Ansøger opfylder eventuelle minimumskrav til egnethed og formåen. Ordregiver forbeholder sig dog ret til at indhente supplerende oplysninger m.v.

Ansøger skal udfylde ESPD-formularen direkte i udbudsportalen via det afleveringskrav, som er oprettet til udbuddet.

De udelukkelsesgrunde, der finder anvendelse i udbuddet, er de obligatoriske og frivillige udelukkelsesgrunde, der nævnes i Udbudslovens §§ 135, 136 samt 137, nr. 1, 2 og 4.

Det bemærkes, at en Ansøger, der har ubetalt forfalden gæld til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger, alene vil blive udelukket på denne baggrund, hvis denne gæld er på 100.000 kr. eller derover.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøgeren skal i ESPDets afsnit IV.B oplyse økonomiske nøgletal for de tre seneste afsluttede og reviderede regnskabsår:

- Årsomsætning

- Egenkapital

- Soliditesgrad.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav for at få sin ansøgning taget i betragtning:

Økonomisk og finansiel formåen:

- Gennemsnitlig årsomsætning for de seneste 3 afsluttede og reviderede regnskabsår på minimum DKK 20.000.000

- Positiv egenkapital for 2 ud af de seneste 3 afsluttede og reviderede regnskabsår

- Soliditetsgrad på minimum 10 % for 2 ud af de seneste 3 afsluttede og reviderede regnskabsår

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøgeren skal i ESPDets afsnit IV.C oplyse sine betydeligste leveringer af tjenesteydelser, der er udført inden for de seneste 3 år.

Referencer, der er påbegyndt for mere end 3 år bagud, men hvor hele eller dele af Ansøgers ydelser er leveret i perioden inden for de seneste 3 år, kan medtages. Referencer, som endnu ikke er afsluttet, beskrives kun for den del af leverancen, som allerede er udført.

Ansøger kan maksimalt angive 5 referencer. Referencer herudover vil ikke blive taget i betragtning.

Uanset om Ansøger er én virksomhed, et konsortium eller en virksomhed, som baserer sig på andre juridiske enheders formåen, kan der kun angives det maksimale antal referencer.

Såfremt Ansøger har vedlagt flere end det maksimale antal referencer, vil der alene blive lagt vægt på de første angivne referencer i ESPDet.

Hver reference bør maksimalt fylde, hvad der svarer til 3 normalsider (2400 type enheder med mellemrum).

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Det vil være et kontraktmæssigt krav, at Leverandøren og eventuelle underentreprenører/underleverandører sikrer medarbejderne løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af

de inden for det pågældende fagområde mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område. De nærmere forpligtelser fremgår af udbudsmaterialet, hvor vilkårene indgår som et bilag.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse
Krav om at anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre kontrakten

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
I tilfælde af rammeaftaler – begrundelse for enhver løbetid over 4 år:

Rammeaftalen er ikke-eksklusiv.

IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 03/09/2021
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 22/09/2021
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:

Prækvalifikation afholdes elektronisk via Byggeweb. Dette medfører, at ansøgning om prækvalifikation kun kan afleveres via login på Byggeweb Udbud, jf. nærmere herom i udbudsbetingelsernes pkt. 4.1.

For nærmere oplysninger om krav til prækvalifikationsansøgning og spørgsmål til prækvalifikation, samt aflevering af prækvalifikationsansøgning henvises til udbudsbetingelserne, som er en del af det samlede udbudsmateriale, som er frit tilgængeligt på: https://www.rib-software.dk/udbudsportal/ - Byggewebnummer TN543960A.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. Klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underretteordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK. Se mere om indgivelse af klager på klagenævnets hjemmeside: www.klfu.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 33326144
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
02/08/2021

Send til en kollega

0.032