23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 199-361476
Offentliggjort
14.10.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Rigspolitiet

Vindere

Udbud af medieovervågning

(23.01.2016)
Infomedia Huset A/S
Pilestræde 58, 3.
1112 København K

Opdateringer

Rettelse
(07.11.2015)

Udbud af medieovervågning.


Rigspolitiet

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Rigspolitiet
Polititorvet 14
Att: Kristina Wirk
1780 København V
DANMARK
Mailadresse: bwi006@politi.dk

Internetadresse(r):

Elektronisk adgang til oplysninger: http://permalink.mercell.com/53704814.aspx

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://permalink.mercell.com/53704814.aspx

Yderligere oplysninger fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/53704814.aspx

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/53704814.aspx

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/53704814.aspx

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Offentlig orden og sikkerhed
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Udbud af medieovervågning.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 27: Andre tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Danmark.

NUTS-kode DK0

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed

Varighed i år: 2

Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid

Anslået værdi eksklusive moms: 2 500 000 DKK
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Rigspolitiet og de 12 danske politikredse omtales hver dag i landsdækkende, regionale og lokale medier. Politiets medarbejdere i Rigspolitiet og i politikredsene skal via presseklip og adgang til mediearkiv med omtale af politiets arbejde have mulighed for løbende at blive opdateret på nyheder, der vedrører deres specifikke område og politiet generelt.
Rigspolitiet og politikredsene har derfor behov for en leverandør, der kan overvåge det nationale og lokale mediebillede og levere daglige overblik via mail over omtalen af politiet og politiets arbejde.
Den daglige elektroniske medieovervågning skal omfatte nedenstående kildetyper:
For Rigspolitiet:
— Overvågning af omtale i trykte landsdækkende medier
— Overvågning af omtale i nyhedsudsendelser i landsdækkende radio og tv.
For hver af de 12 danske politikredse:
— Overvågning af omtale i trykte landsdækkende medier, når den enkel-te politikreds omtales
— Overvågning af omtale i trykte regionale og lokale medier, når den enkelte politikreds omtales
— Overvågning af omtale i lokale/regionale nyhedsudsendelser i radio og tv, når den enkelte politikreds omtales.
Den udbudte aftale er en rammeaftale. Ordregiver forpligter sig til årligt (pr. 12 måneder) at betale for 70 000 klip, uanset det faktisk leverede mængde.
Ordregiver er ikke forpligtet til at aftage en bestemt volumen ud over de 70 000 årlige klip (pr. 12 måneder), der er omfattet af hovedleverancen. Det skal være muligt, at tilkøbe ekstra klip, herunder klip fra webartikler.
Procedure:
Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.

For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/53704814.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.

Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.

II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

79980000, 72314000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Den udbudte aftale er en rammeaftale. Ordregiver forpligter sig til årligt (pr. 12 måneder) at betale for 70 000 klip, uanset det faktisk leverede mængde. Ordregiver er ikke forpligtet til at aftage en bestemt volumen ud over 70 000 klip årligt (pr. 12 måneder).
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Påbegyndelse 1.1.2016. Færdiggørelse 31.12.2017

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
I det omfang ansøgere udgør et konsortium, hæfter deltagerne solidarisk i forhold til den ordregivende myndighed. Blandt konsortiets medlemmer skal der udpeges én fælles befuldmægtiget, der har fuld prokura overfor den ordregivende myndighed og varetager al kontakt med denne. Standardbilag hertil forefindes i Mercell
En ansøger kan basere sig på andre enheders formåen uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem aktøren selv og disse enheder.
Såfremt ansøger ønsker at basere sig på andre enheders formåen, skal ansøger over for den ordregivende myndighed godtgøre, at ansøger råder over de nødvendige ressourcer, f.eks. ved at fremlægge dokumentation for enhedernes forpligtelser i så henseende.
Ved en sammenslutning af ansøgere skal oplysninger til brug for egnethedsvurderingen afgives for hver enkelt deltager, uagtet at det er sammenslutningens egnethed som helhed der vurderes. Deltagerne skal samlet set som gruppe opfylde eventuelle minimumskrav.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: En erklæring på tro og love vedrørende udelukkelsesgrundene i EU's Udbudsdirektiv art. 45, stk. 1 og 2 samt ubetalt, forfalden gæld til det offentlige. Appendiks C og D skal benyttes. Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode den vindende tilbudsgiver om at fremlægge en gyldig serviceattest udstedt af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, før Rammeaftalen underskrives. Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel regnet fra den dag, ordregiver anmoder om fremlæggelse heraf. Det bemærkes i den forbindelse, at sagsbehandlingstiden hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen må forventes at være mindst 2 uger. Fremlægger tilbudsgiver ikke en gyldig serviceattest efter anmodning fra ordregiver, kan ordregiver tilbagekalde tildelingsbeslutningen, udelukke tilbudsgiveren fra udbudsproceduren, og herefter træffe en ny tildelingsbeslutning.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Dokumentation for relevant, gyldig erhvervsansvarsforsikring.
Erklæring om tilbudsgivers egenkapital de seneste 2 år, afhængigt af hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed. I tilfælde af væsentlige ændringer indtruffet efter den seneste årsrapport skal denne ledsages af en erklæring fra en statsautoriseret revisor herom. Oplysningerne angives i Appendiks F.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital i hvert af de seneste 2 år.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Liste over de fem betydeligste sammenlignelige leverancer af relevans for rammeaftalens ydelse, som tilbudsgiver har udført i løbet af de sidste 3 år, med angivelse af kunde navn inkl. kontaktoplysninger, beskrivelse af leverance, leveringsdato og antal klip, under de pågældende leverancer. Med sammenlignelige menes større myndighed/virksomhed med lignede behov i forhold til medieovervågning og antal klip. Appendiks E skal benyttes.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Det er et minimumskrav, at der mindst skal kunne fremlægges 3 sammenlignelige referencer vedrørende medieovervågning for en større myndighed/virksomhed.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Frist for modtagelse af anmodninger om dokumenter eller for adgang til dokumenter: 20.11.2015 - 10:00
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
20.11.2015 - 10:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
VI.2) Oplysninger om EU-midler
VI.3) Yderligere oplysninger
Det vil være et kontraktmæssigt krav, at leverandøren og eventuelle underleverandører sikrer medarbejderne løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 35291000

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Håndhævelseslovens § 7 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
Klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 6 måneder efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 12 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens klage over ovenstående beslutninger skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud, inden 2 år efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Telefon: +45 41715000

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
9.10.2015

Send til en kollega

0.062