23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 206-537678
Offentliggjort
22.10.2021
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Roskilde Kommune

Vindere

Udbud af tøjvask til hjemmeboende borgere i Roskilde Kommune 2021

(21.01.2022)
Elis Danmark A/S
Tobaksvejen 22
2860 Søborg

Udbud af tøjvask til hjemmeboende borgere i Roskilde Kommune 2021

(21.01.2022)
TRASBO A/S
Jernager 9
4050 Skibby

Udbud af tøjvask til hjemmeboende borgere i Roskilde Kommune 2021


Roskilde Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Roskilde Kommune
CVR-nummer: 29189404
Postadresse: Rådhusbuen 1
By: Roskilde
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4000
Land: Danmark
Kontaktperson: Mathias Brogreen
E-mail: mathiasbro@roskilde.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.roskilde.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193885
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=313908&B=ROSKILDE
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=313908&B=ROSKILDE
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af tøjvask til hjemmeboende borgere i Roskilde Kommune 2021

II.1.2) Hoved-CPV-kode
98000000 Andre kollektive, sociale og personlige tjenesteydelser
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Roskilde Kommune udbyder rammeaftale om tøjvaskeordning til hjemmeboende borgere, som er visiteret til ordningen efter servicelovens § 83 (LBK nr. 1287 af 28/08/2020). Formålet med udbuddet er at yde hjælp til vask af visiterede borgers tøj og linned i henhold til serviceloven. Leverandørens opgave er at varetage opgaven vedr. afhentning, sortering, vask, tørring, pakning og aflevering af visiterede borgeres tøj og linned. Udbuddet gennemføres i henhold til udbudslovens (LOV nr. 1564 af 15/12/2015) afsnit III om indkøb af sociale og andre specifikke tjenesteydelser (light-regimet). Efter gennemført udbudsproces vil Roskilde Kommune indgå aftale med 2 (to) leverandører.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 12 500 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
98310000 Vask og rensning
98311000 Afhentning af vasketøj
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Roskilde Kommune udbyder rammeaftale om tøjvaskeordning til hjemmeboende borgere, som er visiteret til ordningen efter servicelovens § 83 (LBK nr. 1287 af 28/08/2020). Formålet med udbuddet er at yde hjælp til vask af visiterede borgers tøj og linned i henhold til serviceloven. Leverandørens opgave er at varetage opgaven vedr. afhentning, sortering, vask, tørring, pakning og aflevering af visiterede borgeres tøj og linned. Udbuddet gennemføres i henhold til udbudslovens (LOV nr. 1564 af 15/12/2015) afsnit III om indkøb af sociale og andre specifikke tjenesteydelser (light-regimet). Efter gennemført udbudsproces vil Roskilde Kommune indgå aftale med 2 (to) leverandører.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 12 500 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal som led i tilbudsafgivelse opfylde følgende minimumskrav ift. økonomisk og finansiel kapacitet, jf. udbudslovens § 142:

1. Tilbudsgiver skal have en årsomsætning på minimum 2 (to) millioner kr. inden for det seneste regnskabsår

2. Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på minimum 15 % inden for hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal som led i tilbudsafgivelse opfylde følgende minimumskrav ift. faglig formåen:

1. Tilbudsgiver skal minimum have 2 sammenlignelige referencer vedr. levering af tøjvaskeordning til visiterede hjemmeboende borgere til ordregivende myndigheder, der enten er igangværende eller afsluttet inden for de sidste 3 år regnet fra tilbudsfristens udløb

Hvis Tilbudsgiver har anvendt underleverandører, skal dette fremgå af referencen.

For de enkelte referencer skal Tilbudsgiver angive en kort beskrivelse af opgaven, kontraktperiode og -værdi samt opdragsgiver med kontaktoplysninger.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Højeste antal påtænkte deltagere i rammeaftalen: 2
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 18/11/2021
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 18/05/2022
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 18/11/2021
Tidspunkt: 10:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
18/10/2021

Send til en kollega

0.047