23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 236-621851
Offentliggjort
06.12.2021
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Slagelse Kommune

Vindere

Slagelse Kommune udbyder rammeaftale på vask, leje og levering af linned til 9 kommuner i Fællesudbud Sjælland

(15.03.2022)
De Forenede Dampvaskerier
Kongebakken 1
2765 Smørum

Slagelse Kommune udbyder rammeaftale på vask, leje og levering af linned til 9 kommuner i Fællesudbud Sjælland


Slagelse Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Slagelse Kommune
CVR-nummer: 29188505
Postadresse: Rådhuspladsen 11
By: slagelse
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4200
Land: Danmark
Kontaktperson: Louise Rasmussen
E-mail: lokjk@slagelse.dk
Telefon: +45 58573047
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.slagelse.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Slagelse Kommune
CVR-nummer: 29188505
Postadresse: Rådhuspladsen 11
By: Slagelse
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4200
Land: Danmark
Kontaktperson: Louise Rasmussen
E-mail: lokjk@slagelse.dk
Telefon: +45 58573047
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.slagelse.dk
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=317363&B=FUS
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=317363&B=FUS
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Slagelse Kommune udbyder rammeaftale på vask, leje og levering af linned til 9 kommuner i Fællesudbud Sjælland

Sagsnr.: 24112021
II.1.2) Hoved-CPV-kode
98310000 Vask og rensning
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Slagelse Kommune inviterer hermed interesserede tilbudsgivere til at byde på Fællesudbud Sjællands (FUS) udbud af vask-, leje- og levering af linned til 9 kommuner i FUS (Faxe, Stevns, Holbæk, Solrød, Odsherred, Kalundborg, Ringsted, Roskilde og Slagelse Kommune)

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 18 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
19231000 Linned
39512000 Sengelinned
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Slagelse Kommune udbyder rammeaftale på vask-, leje- og levering af linned til 9 kommuner i FUS, efter foreliggende fuldmagter. Rammeaftalen vil være gældende for følgende kommuner:

Faxe Kommune, Stevns Kommune, Holbæk Kommune, Solrød Kommune, Odsherred Kommune, Kalundborg Kommune, Ringsted Kommune, Roskilde Kommune og Slagelse Kommune.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 18 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/10/2022
Slut: 30/09/2026
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Rammeaftalens maksimale værdi udgør 20.000.000,- DKK.

Tilbud vurderes på baggrund af tildelingskriteriet pris. Der træffes beslutning om tildeling af kontrakt på baggrund af følgende evalueringsmodel:

Antal leveret om året x tilbudspris pr. leveret stk. = total tilbudspris pr. varelinje.

Alle varelinjer vil herefter blive lagt sammen til den totale tilbudspris.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Der skal fremsendes nøgletal for soliditetsgrad og oplysning om egenkapital samt erhvervsansvarsforsikring.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Soliditetsgrad på minimum 15% de seneste 3 regnskabsår.

Egenkapital på minimum 2.000.000,- DKK de seneste 3 regnskabsår.

Erhvervsansvarsforsikring med en dækningssum på minimum 5.000.000,- DKK pr. år.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Der skal fremsendes referencer for lignende udført arbejde (vaskeriydelser indenfor pleje- og sundhedssektoren).

Ligeledes skal der fremsendes certifikat på Miljø- og arbejdsmiljøledelsessystemer eller tilsvarende.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Referencer: minimum 2 referencer for lignende udført arbejde med vaskeriydelser.

Vaskeri skal have indført certificeret miljøledelse (ISO 14001, EMAS eller tilsvarende) og skal have indført certificeret arbejdsmiljøledelse (OHSAS 18001 eller tilsvarende (fx som indarbejdet i ISO 14001 og EMAS)).

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Levering skal ske på flere adresser i de enkelte kommuner i FUS. Se gerne Bilag 5 - leveringsadresser, der er vedhæftet i udbudsmaterialet.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 24/01/2022
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 24/01/2022
Tidspunkt: 12:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 (se ESPD, Del III A og B) og § 136 (se ESPD, Del III C).

Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137 (se ESPD, Del III C og D):

- Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller

arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1

- Tilbudsgiveren har ikke ubetalt forfalden gæld på over 100.000 danske kr. til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor tilbudsgiveren er etableret, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 7].

Udbuddet omfatter 9 kommuner på Sjælland, hvorfor tilbudsgiver skal være opmærksom på, at der forekommer levering på flere forskellige adresser i de enkelte kommuner.

Kalundborg Kommune tiltræder ikke fuldt og helt fra starten af rammeaftalen for Odincentret. Det sker løbende i takt med ophør af eksisterende kontrakt pr. 31.12.2022.

Tilbudsgiver er forpligtet til at overholde ordregivers arbejdsklausuler i forbindelse med opfyldelse af kontrakten.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 45
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://www.kfst.dk/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov nr. 492 af 12.5.2010, ændret ved lov nr. 511 af 27.5.2013

om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. gælder følgende frister for indgivelse

af klage: klager til Klagenævnet for Udbud skal være indgivet inden 45 dage

efter offentliggørelse af bekendtgørelse om indgået kontrakt, jf. lovens § 7, stk.

2. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor offentliggørelse er sket.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal

klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til

Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er Konkurrence- og

Forbrugerstyrelsen indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk.1. I

tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skalklageren tillige angive,

hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 45
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://www.kfst.dk/
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
01/12/2021

Send til en kollega

0.062