23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 219-399241
Offentliggjort
12.11.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Indlevering af tilbud

Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=154576&B=ENVIDAN

Udbyder

Frederikssund Forsyning A/S

Vindere

GIS/ledningsregistreringssystem til vand- og spildevandsforsyning

(15.04.2016)
Landinspektørfirmaet LE34 A/S
Energivej 34
2750 Ballerup

GIS/ledningsregistreringssystem til vand- og spildevandsforsyning.


Frederikssund Forsyning A/S

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Frederikssund Forsyning A/S
Marbækvej 2
Kontaktpunkt(er): EnviDan
Att: Jens Dyrberg Nielsen
3600 Frederikssund
DANMARK
Mailadresse: jdn@envidan.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.frefor.dk/

Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/170064

Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=154576&B=ENVIDAN

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=154576&B=ENVIDAN

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Andet: forsyningsvirksomhed
I.3) Hovedaktivitet
Andet: vand og spildevandsforsyning
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
GIS/ledningsregistreringssystem til vand- og spildevandsforsyning.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Frederikssund.

NUTS-kode DK022

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Frederikssund Forsyning A/S varetager driftsopgaver inden for vand og spildevand.
Frederikssund Forsyning har på nuværende tidspunkt to forskellige IT-systemer til håndtering af ledningsregisteringen på vand- hhv. spildevandsforsyning. For vandforsyningen anvendes i dag Vandgraf, og for spildevandsforsyningen anvendes i dag DAS7.
Frederikssund Forsyning ønsker et nyt samlet GIS/ledningsregistreringssystem til både vand- og spildevandsforsyning. Ledningsregistreringssystemet skal være baseret på en GIS-platform. GIS/ledningsregistreringssystemet skal være inkl. LER modul og WEB-løsning.
Udover levering, opsætning, konfigurering og implementering af GIS/ledningsregistrering herunder licenser skal tilbuddet indeholde indlæsning og konvertering af eksisterende ledningsregistreringsdata, undervisning samt service og vedligeholdelsesaftale. Frederikssund skal bruge 2 licenser til vand og 2 licenser til spildevand.
Frederikssund Forsyning A/S ønsker selv at hoste løsningen.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

38221000, 48614000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Der henvises til afsnit II.1.5).
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 048 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Betalingsbetingelser vil fremgå af udbudsbetingelserne.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt ordren tildeles et konsortium eller en anden sammenslutning af virksomheder, skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget, som kan tegne sammenslutningen over for Frederikssund forsyning A/S.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Serviceleverandøren skal, af hensyn til kommunikationen, kunne tale og skrive Dansk.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Til brug for vurderingen af, om kravene er opfyldt, skal ansøgere afgive følgende oplysninger:
1) Virksomhedens fulde navn og selskabsform, adresse, CVR-nummer (hvor et sådant haves), samt navn og e-mail for kontaktperson.
2) Tro og love-erklæring om, at ansøgeren ikke har ubetalt gæld til det offentlige i henhold til bekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997.
3) Tro og love-erklæring om, at ansøgeren ikke befinder sig i en situation omfattet af udelukkelses-grundene i udbudsdirektivets (direktiv nr. 2004/18/EF) artikel 45, stk. 1 eller artikel 45, stk. 2, litra a-c og e-f.
Såfremt ansøgeren er et konsortium eller en anden sammenslutning af virksomhed, skal oplysning 1-3 fremlægges for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Som dokumentation for ansøgers finansielle og økonomiske formåen skal ansøger vedlægge:
1) Ledelses- eller revisorattesteret erklæring om ansøgerens økonomiske nøgletal for de seneste 3 afsluttede regnskabsår vedrørende: omsætning, herunder omsætning inden for tilsvarende opgaver, resultat før skat, balance, soliditetsgrad, overskudsgrad, likviditetsgrad og egenkapital.
2) Ledelses- eller revisorattesteret erklæring om, at der på anmodningstidspunktet ikke er sket væsentlige negative ændringer i virksomhedens økonomiske forhold siden seneste reviderede årsregnskab. Såfremt der er sket væsentlige negative ændringer vedlægges endvidere en redegørelse for ændringerne.
Såfremt ansøgeren er et konsortium eller en anden sammenslutning af virksomhed, skal oplysning (1)-(2) fremlægges for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen.
Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske formåen (f.eks. underleverandører eller andre virksomheder i samme koncern som ansøger), skal ansøger fremlægge:
(a) dokumentation for, at den/de pågældende enheder har afgivet juridisk bindende tilsagn om at ville stille økonomiske ressourcer til rådighed for ansøger til brug for udførelsen af den udbudte opgave, samt
(b) oplysninger om den/de pågældende enheders økonomiske formåen, jf. (1)-(2).
Såfremt ansøger ikke kan fremlægge ovennævnte dokumentation vedrørende sin økonomiske og finansielle kapacitet (f.eks. fordi ansøger er etableret inden for de seneste 3 år), skal ansøger vedlægge anden relevant og egnet dokumentation for sin finansielle og økonomiske kapacitet.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Egenkapitalen skal være positiv.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Som dokumentation for teknisk formåen skal ansøger vedlægge oplysninger om følgende:
1) Referenceliste med beskrivelse af tilsvarende eller lignende leverancer, som ansøgeren har udført i løbet af de sidste 3 år, maksimalt 5 referencer samlet og én A4 side pr. reference. Ordregiver ser gerne, at beskrivelsen indeholder følgende:
I. Kundens navn, adresse, telefonnummer og kontaktperson
II. Dato for opgavens udførelse
III. Kort beskrivelse af opgaven og dens omfang.
Såfremt opgaven ikke er afsluttet, bedes det angivet, hvilken del af opgaven der er udført.
2) Oplysninger om ansøgers årlige gennemsnitlige antal medarbejdere gennem de seneste 3 år.
3) Oplysninger om medarbejdernes uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer indenfor relevante områder.
4) Beskrivelse af ansøgerens kvalitetssikringssystemer.
Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders tekniske formåen (f.eks. underleverandører eller andre virksomheder i samme koncern som ansøger), skal ansøgeren
a) fremlægge dokumentation for, at de pågældende enheder har afgivet juridisk bindende tilsagn om at ville stille sin tekniske kapacitet til rådighed for ansøger til brug for udførelsen af den udbudte opgave, samt
b) vedlægge oplysninger om de pågældende enheders tekniske kapacitet, jf. (1)-(4), dog maksimum 5 referencer af 1 A4 side samlet pr. ansøgning. Referencer må ikke være ældre end 3 år.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Ved udvælgelsen blandt de konditionsmæssige samt økonomisk og teknisk egnede ansøgere vil ordregiver vælge de ansøgere, som samlet set vurderes at have den bedste og mest relevante tekniske erfaring ud fra ansøgerens referencer jf., afsnit III.2.3).
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Bekendtgørelse om køberprofil

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 213-388249 af 4.11.2015

IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
11.12.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
Ansøgning om deltagelse skal indsendes elektronisk via EU-supply inden ansøgningsfristens udløb. Ved klik på nedenstående link gives adgang til EU-Supply hvor man kan tilmelde sig nærværende udbud.

http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=154576&B=ENVIDAN

Ved tilmelding får du adgang til en vejledning i at benytte systemet.
Alle spørgsmål og svar vil blive offentliggjort løbende og i anonymiseret form på EU-Supply. Spørgsmål til udbuddet stilles via beskedmodulet i systemet.
Hvis du ikke har brugt EU-Supply tidligere skal du oprette en brugerprofil inden du kan tilmelde dig udbuddet.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klager over prækvalifikation skal indgives til Klagenævnet for udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt underretning til ansøgerne, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. Andre klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for udbud inden 45 dage efter ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter bekendtgørelsen er offentliggjort. Bortset fra klager over ikke at være blevet prækvalificeret, som skal indgives som anført ovenfor, skal klager være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-tidende om at ordregiveren har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
9.11.2015

Send til en kollega

0.047