23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 225-409938
Offentliggjort
20.11.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Sundhedsdatastyrelsen

Vindere

Rammeaftale om it konsulentbistand til design og udvikling af BI løsninger

(12.07.2016)
CSC Scandihealth A/S
P.O: Pedersens Vej 2
8200 Århus N

Rammeaftale om it konsulentbistand til design og udvikling af BI løsninger

(12.07.2016)
Rehfeld Partners A/S
Blegdamsvej 104c, 2.
2100 København Ø

Rammeaftale om it konsulentbistand til design og udvikling af BI løsninger

(12.07.2016)
KMD A/S
Lautrupparken 40-42
2750 Ballerup

Rammeaftale om it konsulentbistand til design og udvikling af BI løsninger

(12.07.2016)
Netcompany IT and business consulting A/S
Grønningen 17
1270 København K

Rammeaftale om it konsulentbistand til design og udvikling af BI løsninger

(12.07.2016)
IBM Danmark ApS
Kongevejen 495 B
2840 Holte

Rammeaftale om it konsulentbistand til design og udvikling af BI løsninger

(12.07.2016)
Konsortiet Cambio Healthcare Systems / Health Navigator
Hedeager 1
8200 Århus N

Rammeaftale om it konsulentbistand til design og udvikling af BI løsninger

(12.07.2016)
Miracle Buddyshop ApS
Borupvang 2C
2750 Ballerup

Opdateringer

Rettelse
(26.11.2015)

I stedet for:

IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:

18.12.2015 (13:00)

VI.3)

Yderligere oplysninger:

B.) Alle henvendelser og spørgsmål vedr. udbuddet skal være skriftlige og rettes til Koncernindkøb via EU-supply. Evt. svar udsendes ligeledes via EU-supply. Spørgsmål til prækvalifikationen der er fremsendt senest d. 8.12.2015 vil blive besvaret senest 6 dage før fristen for anmodning om prækvalifikation. Spørgsmål der fremsendes efter denne tidsfrists udløb besvares, såfremt Ordregiver har mulighed for at besvare disse senest 6 dage inden fristen for anmodning om prækvalifikation.

Læses:

IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:

22.12.2015 (13:00)

VI.3)

Yderligere oplysninger:

B.) Alle henvendelser og spørgsmål vedr. udbuddet skal være skriftlige og rettes til Koncernindkøb via EU-supply. Evt. svar udsendes ligeledes via EU-supply. Spørgsmål til prækvalifikationen der er fremsendt senest d. 10.12.2015 vil blive besvaret senest 6 dage før fristen for anmodning om prækvalifikation. Spørgsmål der fremsendes efter denne tidsfrists udløb besvares, såfremt Ordregiver har mulighed for at besvare disse senest 6 dage inden fristen for anmodning om prækvalifikation.

Rammeaftale om it konsulentbistand til design og udvikling af BI løsninger.


Sundhedsdatastyrelsen

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Sundhedsdatastyrelsen
33257872
Ørestads Boulevard 5
2300 København S
DANMARK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.sundhedsdatastyrelsen.dk/

Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/244516

Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=155002&B=

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=155002&B=

Yderligere oplysninger fås her: Statens Serum Institut
46837428
Artillerivej 5
Kontaktpunkt(er): Koncernindkøb
Att: Aase Larsen
2300 København S
DANMARK
Telefon: +45 32688536
Mailadresse: aase@ssi.dk
Internetadresse: http://www.ssi.dk/

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Statens Serum Institut
46837428
Artillerivej 5
Kontaktpunkt(er): Koncernindkøb
Att: Aase Larsen
2300 København S
DANMARK
Telefon: +45 32688536
Mailadresse: aase@ssi.dk
Internetadresse: http://www.ssi.dk/

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Statens Serum Institut
46837428
Artillerivej 5
Kontaktpunkt(er): Koncernindkøb
Att: Aase Larsen, Bygn. 45/310
2300 København S
DANMARK
Telefon: +45 32688536
Mailadresse: aase@ssi.dk
Internetadresse: http://www.ssi.dk/

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Sundhed
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Rammeaftale om it konsulentbistand til design og udvikling af BI løsninger.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: København S.

NUTS-kode DK011

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Antal deltagere i den påtænkte rammeaftale: 7

Rammeaftalens varighed

Varighed i år: 2

Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid

Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 60 000 000 og 100 000 000 DKK
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Baggrund:
Sundhedsdatastyrelsen (SDS) udbyder en rammeaftale vedr. it konsulentbistand til design og udvikling af Business Intelligence (BI) løsninger.

Sundhedsdatastyrelsen er etableret pr. 1.11.2015. Sundhedsdatastyrelsens opgave er at skabe sammenhængende sundhedsdata og digitale løsninger til gavn for patienter, klinikere samt styrings- og forskningsmæssige formål i sundhedsvæsenet. Sundhedsdatastyrelsen overtager opgaveporteføljen fra Sektor for National Sundhedsdokumentation og -it på Statens Serum Institut, hvor denne sektor samtidig nedlægges. Se evt. http://www.sundhedsdatastyrelsen.dk/

Sundhedsdatastyrelsen (SDS) er samtidig koncern it-funktion for Sundheds- og Ældreministeriet.
Koncernindkøb er det overordnede og koordinerende led for indkøbsområdet for styrelserne under Sundheds- og Ældreministeriet.
Rammeaftalen:
SDS ønsker at indgå en rammeaftale om konsulentbistand til design og udvikling af BI løsninger med i alt 7 leverandører.
Tildeling af kontrakter under rammeaftalen vil ske ved iværksættelse af fornyet konkurrence (miniudbud). De nærmere retningslinjer herfor vil fremgå af udbudsmaterialet.
Rammeaftalen vil være uforpligtende for Ordregiver, hvorfor der ikke gives nogen garanti for omsætning til leverandørerne. Det forventes dog at rammeaftalen vil udgøre hovedgrundlaget for Ordregivers anskaffelser af BI-konsulentydelser i kontraktperioden
I forhold til eksisterende og fremtidige aftaler omkring drift af Ordregivers systemer, skal det understreges, at nærværende rammeaftale ikke vedrører drift. Det forekommer altså ingen driftsopgaver på nærværende rammeaftale.
I forhold til andre aftaler om udvikling, inklusive SKI-aftaler, giver Ordregiver nærværende rammeaftale prioritet frem for disse. Dette vil ske efter princippet »følg eller forklar«, hvilket vil sige at Ordregiver, som udgangspunkt vil anvende nærværende rammeaftale i det omfang det er hensigtsmæssigt, og hvis ikke dette er tilfældet vil Ordregiver redegøre for sin beslutning. Det skal dog understreges at »følg eller forklar« på ingen måde skal forstås som en forpligtigelse for Ordregiver til at gøre brug af nærværende rammeaftale.
I forhold til obligatoriske aftaler fra Statens Indkøb, vil disse have absolut forrang frem for nærværende rammeaftale.
Ordregiver har derudover en Rammeaftale om It konsulentydelser (rådgivning, udvikling og test), deri indgår ikke design og udvikling af BI løsninger.
Da SDS er koncern it funktion for Sundheds- og Ældreministeriet vil aftalen dække behovet for BI konsulenter i hele ministerområdet.
Nærværende rammeaftale dækker alle opgaver vedrørende bistand til design og udvikling af BI løsninger. BI skal være én af ansøgernes kerneydelse, og ansøgerne skal typisk stille med 3 konsulenter eller flere afhængig af projektets eller opgavens omfang. Dog vil der ligeledes være opgaver som kan dækkes med 1 konsulent.
Den udbudte opgave:
Den praktiske og faglige afgrænsning af rammeaftalens anvendelsesområder er design og udvikling af BI-løsninger.
Sundhedsdataprogrammet er et tværsektorielt udviklingsprogram, der har til formål at løfte kvaliteten i patientbehandlingen gennem fokus på bedre anvendelse af sundhedsdata på tværs af stat, regioner og kommuner.
Sundhedsdataprogrammets vision er »Bedre sundhed gennem bedre brug af data«, og programmets formål er at sikre stabil levering af relevante sundhedsdata om kvalitet, aktivitet og økonomi i sundhedsvæsnet. Se evt. dokumentet »sundhedsdataprogrammet kort«.
BI-løsningsprojekter rummer hele data-værdikæden fra dataidentifikation til slut-brugeroplevelsen. Data i BI-løsningerne bygger primært på Sundhedsdataplatformen, som er den nye fælles dataplatform, der bl.a. bygger på Hadoop, og nye mere agile metoder at arbejde med data. Sundhedsdataplatformen vil i overvejende grad benytte sig af Microsoft teknologi, men der kan forekomme behov for design og udvikling med andre teknologier.
Der forefindes en supplerende ydelsesbeskrivelse til udbudsbekendtgørelsen, som beskriver Ordregivers teknologiske vision i forhold til en fremtidig BI-løsning. Beskrivelsen kan tilgås via EU-supply. (filnavn: afrapportering — teknologivision)
Der vil i tillæg kunne udbydes opgaver vedrørende eksisterende, eller nye, BI-platforme i ministeriets koncern.
De(n) af Konsulentfirmaerne tilbudte konsulenter/konsulentteam skal kunne udføre opgaver inden for nedenstående teknologiområder og metoder. Såvel konsulentfirmaer, som har bredt kendskab til alle de nedennævnte teknologiområder og metoder, som konsulentfirmaer specialiseret inden for enkelte teknologiområder og metoder opfordres til at ansøge om prækvalifikation.
Business Intelligence:
— Microsoft SQL Server Reporting Services (SSRS)
— Microsoft SQL Server Analysis Services (SSAS) både multidimensional og tabular modellering
— Microsofts cloudbaserede Power BI.
Big data teknologier:
— Hadoop
— Hadoop relaterede produkter eksempelvis Scoop og Flume.
ETL:
— Microsoft SQL Server Integration Services (SSIS)
— Base SAS (SAS Institute).
Databaseteknologier:
— Microsoft SQL-Server (især seneste version)
— IBM DB2/IBM DB2 BLU.
Rammeaftalen omfatter i tillæg opgaver vedrørende projektledelse, analyse, design af databehandling og præsentationsløsninger samt datamodellering, herunder opbygning af databaser med henblik på rapportering og formidling af data samt at understøtte analytiske formål. Det forventes at arbejdet skal gennemføres med en kombination af forskellige teknologier. Inden for databaseteknologier vil der både blive arbejdet med relationelle databaser og andre databasetyper.
Ansøgerne skal kunne tilbyde et fast tilknyttet konsulentteam eller enkelte konsulenter til udførelse af opgaverne for ordregiver i rammeaftalens løbetid. Konsulenter forventes kategoriseres i 5 konsulentkategorier (projektleder, løsningsarkitekt, dataudvikler, frontend udvikler og juniorkonsulent).
Nærmere specifikation af den udbudte opgave vil fremgå af udbudsmaterialet.
Det vil være muligt at anvende underleverandører i forbindelse med løsningen af opgaver, dette vil være nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
Ordregiver opfordre potentielle ansøgere til dannelse af konsortier, såfremt de ikke enkeltvis kan opfylde de stillede krav.
Der vil blive stillet krav til, at de valgte leverandørers konsulenter kan fremmøde, samt være placeret hos Ordregiver under opgaveløsningen. Der vil ligeledes blive stillet krav til konsulenterne mht. beherskelse af dansk. Dette vil fremgå nærmere af udbudsmaterialet.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000, 72200000, 72300000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Der forventes løbende over kontraktperioden igangsat miniudbud. Omfanget/Værdien af de enkelte opgaver der udbydes i miniudbud vil være meget varierende.
Det første miniudbud forventes igangsat i april 2016, som vil være umiddelbart efter kontraktindgåelse.
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Eventuelle krav til sikkerhedsstillelse og garantier i øvrigt vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Betalingsvilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.

Der henvises til påkrævet elektronisk fakturering og mulighed for elektronisk ordre i henhold til lovbekendtgørelse nr. 798 af 28.6.2007 om offentlige betalinger mv. med senere ændringer. Lovbekendtgørelsen kan hentes på www.retsinformation.dk

III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der kræves ingen særlig retlig form.
Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Såfremt ansøger er en sammenslutning af økonomiske aktører, skal deltagerne udfylde en erklæring indeholdende ovenstående oplysninger (skabelon 10 kan anvendes). Ved en sammenslutning af virksomheder skal oplysningerne i pkt. III.2.1) og III.2.2) gives for hver enkelt virksomhed i sammenslutningen. Ansøgere, der ikke afgiver oplysninger iht. pkt. III.2.1) og III.2.2) for hver enkelt virksomhed i sammenslutningen, vil ikke komme i betragtning.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Ordregiver agter i medfør af cirkulære om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter, jf. ILO-konvention nr. 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter, at sikre, at de ansatte, som leverandøren og eventuelle underleverandører beskæftiger i Danmark med henblik på opgavens udførelse, er sikret løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de indenfor det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område. Kontrakterne vil afspejle denne forpligtigelse.
I kontrakterne vil hensynet til samfundsansvar som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN»s Global Compact, og som formuleret i OECD«s retningslinjer for multinationale virksomheder, blive inddraget i relevant omfang.
Der vil i udbudsmaterialet blive stillet krav om overholdelse af persondatalovgivningen.
Ordregiver henleder opmærksomheden på at data, der arbejdes med, typisk vil være personhenførbare/personfølsomme og/eller er omfattet af »krigsreglen« i persondatalovens § 41, stk. 4, hvilket bl.a. betyder, at visse oplysninger kun må behandles i Danmark.
I forbindelse med udførelse af konkrete opgaver kan der blive stille krav om, at de tilbudte konsulenter skal sikkerhedsgodkendes. Dette vil fremgå af miniudbudsmaterialet i de enkelte tilfælde.
Derudover henledes opmærksomheden på at EU pt. forhandler om ordlyden i en ny persondataforordning.
Der vil i udbudsmaterialet blive stillet krav om at tilbudsgiver tegner og opretholder en erhvervs- og ansvarsforsikring.
Aftalen vil finde anvendelse i hele Sundheds- og Ældreministeriets koncern.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1.) Generel virksomhedsbeskrivelse, oplysning om ansøgers navn og selskabsform, ejerskab, organisationsdiagram, adresse, CVR-nummer, samt navn på ansøgers kontaktperson og dennes titel, e-mail og telefonnummer. Skabelon 1 kan anvendes.
2.) Erklæring på tro og love om at ansøger ikke er berørt af nogle af de udelukkelsesgrunde, der er opstillet i udbudsdirektivets Art. 45, stk. 1 og stk. 2. Skabelon 2 kan anvendes.
3.) Erklæring på tro og love om efterlevelse af Internationale konventioner. Skabelon 3 kan anvendes.
4.) Erklæring på tro og love om i hvilket omfang ansøger har ubetalt forfalden gæld til det offentlige på over 100 000 DKK, jf. Lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997 om begrænsning af skyldneres mulighed for at deltage i offentlige udbudsforretninger. Skabelon 4 kan anvendes.
Ved sammenslutninger af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne (1-4) afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøgere skal vedlægge følgende dokumentation vedrørende økonomisk og finansiel kapacitet:
1) Erklæring indeholdende følgende nøgletal for de seneste 3 afsluttede årsregnskaber:
• Nettoomsætning
• Resultat før skat
• Aktiver
• Egenkapital.
Skabelon 5 kan anvendes.
Alle tal oplyses i DKK. Hvis ansøger ikke kan fremlægge nøgletal for de seneste 3 regnskabsår på grund af tidspunktet for ansøgers etablering, er det tilstrækkeligt at fremlægge de tilgængelige nøgletal.
Årsrapporter (underskrevet af revisor) for de seneste 3 afsluttede regnskabsår vedlægges (det er tilstrækkeligt at vedlægge i elektronisk form). Alternativt vedlægges revisorpåtegnet erklæring.
Ved sammenslutninger af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysninger om nøgletal for de seneste tre afsluttede årsregnskaber (1) afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
Hvis ansøger baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber) med henblik på at godtgøre tilstrækkelig økonomisk kapacitet, skal ansøger godtgøre, at ansøger fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse, jf. udbudsdirektivets artikel 47, stk. 2. Dette kan ske ved at vedlægge en støtteerklæring eller ved fremlæggelse af anden dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige økonomiske ressourcer til rådighed for kontraktens opfyldelse. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen. Skabelon 7 kan anvendes.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Ansøgere, der opfylder følgende mindstekrav, vil blive anset for at have den fornødne økonomiske og finansielle formåen:
1.) En samlet årlig omsætning på mindst 10 000 000 DKK beregnet som et gennemsnit for de seneste tre (3) disponible regnskabsår.
Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som ansøgers og disse andre enheders samlede gennemsnitlige omsætning for de seneste 3 disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede gennemsnitlige omsætning i de seneste 3 disponible regnskabsår.
2.) En soliditetsgrad på mindst 10 % i det seneste disponible regnskabsår.
Soliditetsgraden udregnes som ansøgerens samlede egenkapitalværdi i forhold til ansøgerens samlede aktiver udregnet i procent. Dvs. at soliditetsgrad = (samlede egenkapitals værdi/samlede aktivers værdi) x 100.
Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, beregnes ansøgerens soliditetsgrad som ansøgerens og disse andre enheders samlede egenkapitalværdi i forhold til deres samlede aktiver udregnet i procent. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes soliditetsgraden som sammenslutningens samlede egenkapitals værdi i forhold til sammenslutningens samlede aktiver udregnet i procent.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
1.) Ansøger skal i sin anmodning oplyse det gennemsnitlige antal af fuldtidsansatte medarbejdere generelt i ansøgerens virksomhed i de sidste 3 regnskabsår.(Alle antal oplyses pr. år).
2.) Ansøger skal i sin anmodning oplyse det gennemsnitlige antal fuldtidsansatte medarbejdere, der har beskæftiget sig med de i udbudsbekendtgørelsen efterspurgte teknologiområder og metoder.(Alle antal oplyses pr. år).
3.) Til dokumentation for teknisk kapacitet skal ansøger vedlægge en liste over de betydeligste tilsvarende referencer, som leverandøren har udført i løbet af de sidste 3 år, afhængigt af hvornår leverandøren blev etableret eller startede sin virksomhed.
Samtlige angivne referencer skal være udarbejdet som motiverede referencer, hvilket indebærer at ansøger i hver enkelt reference skal beskrive, hvorfor den pågældende referencer er relevant. Hver angiven reference må fylde 1 letlæselig A4-side. Fylder en reference mere end 1 letlæselig A4-side, tillægges alene oplysningerne på den første side betydning ved vurdering af anmodningen.
Ordregiver ser gerne, at listen indeholder følgende oplysninger:
— En overordnet beskrivelse af leverancen, herunder hvilke af de under punkt II.1.5) anførte ydelser, leverancen har bestået af
— En mere detaljeret beskrivelse af leverancens karakteristika
— Ansøgers rolle i forbindelse med leverancens udførelse
— Motivation for angivelse af referencen
— Tidspunktet for udførelsen og varigheden heraf
— Størrelsen af leverancen (kontraktsum) samt
— Modtager af leverancen, inkl. kontaktoplysninger.
Ansøger kan angive maksimalt 5 referencer. Dette gælder, uanset om der er tale om en enkelt virksomhed, om leverandøren baserer sig på en anden virksomheds formåen, eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium). Såfremt der angives et antal referencer, der overstiger dette maksimum, vil der alene blive lagt vægt på de 5 første referencer (dvs. referencenr. 1-5). Referencer, der ligger herudover, vil der blive set bort fra.
Hvis ansøger baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber) med henblik på at godtgøre tilstrækkelig teknisk kapacitet, skal ansøger godtgøre, at ansøger fuldt ud kan råde over de tekniske ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse, jf. udbudsdirektivets artikel 48, stk. 3. Dette kan ske ved at vedlægge en støtteerklæring eller ved fremlæggelse af anden dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige tekniske ressourcer til rådighed. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen. Skabelon 7 kan anvendes.
Max. 2 af de oplyste referencer kan være baseret på andre enheders formåen.
Ansøger kan oplyse, hvorvidt ansøger har tænkt sig at anvende underleverandør/r og i givet fald hvem og til opgaveløsning inden for hvilke opgaver/teknologier og metoder. Skabelon 9 kan anvendes. Der gøres opmærksom på, at såfremt ansøger ønsker at basere sig på en underleverandørs formåen, f.eks. teknisk kapacitet/referencer anvendes skabelon 7, jf. ovenstående.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
1.) Det er et mindstekrav, at ansøger enten i gennemsnit har haft 10 fuldtidsansatte medarbejdere generelt i de seneste 3 regnskabsår, eller at ansøger har haft 10 fuldtidsmedarbejdere generelt i det seneste regnskabsår.
2.) Det er et mindstekrav, at ansøger enten i gennemsnit har haft 5 fuldtidsansatte medarbejdere, der har beskæftiget sig med de i udbudsbekendtgørelsen efterspurgte teknologiområder og metoder i de seneste 3 regnskabsår, eller at ansøger i det seneste regnskabsår har haft 5 fuldtidsansatte medarbejdere, der har beskæftiget sig med de i udbudsbekendtgørelsen efterspurgte teknologiområder og metoder.
3.) Det er et mindstekrav, at ansøger har mindst 3 relevante referencer.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: ja

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 15
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Begrænsning af leverandører, der opfordres til at afgive tilbud, sker ud fra en vurdering af, hvilke leverandører, der har dokumenteret de mest relevante referencer, jf. punkt III.2.3) sammenholdt med punkt II.1.5) I forbindelse med vurderingen vil Ordregiver lægge vægt på de referencer, der illustrerer erfaring inden for de angivne teknologier og metoder, erfaring for løsning af opgaven for den offentlige sektor, samt erfaring for løsning af opgaver inden for sundhedsområdet.
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
15/10345
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
18.12.2015 - 13:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
15.1.2016
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
Andet: Ordregiver accepterer certifikater og tekniske specifikationer på engelsk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidspunkt for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser: Der forventes, at ordregiver også efter kontraktudløb vil have behov for konsulenter med BI kompetencer, og der forventes offentliggjort en tilsvarende bekendtgørelse i 2019/2020.
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
A.) Skabeloner nævnt i bekendtgørelsen kan anvendes ved ansøgning om prækvalifikation og kan tilgås via EU-supply.
B.) Alle henvendelser og spørgsmål vedr. udbuddet skal være skriftlige og rettes til Koncernindkøb via EU-supply. Evt. svar udsendes ligeledes via EU-supply. Spørgsmål til prækvalifikationen der er fremsendt senest d. 8.12.2015 vil blive besvaret senest 6 dage før fristen for anmodning om prækvalifikation. Spørgsmål der fremsendes efter denne tidsfrists udløb besvares, såfremt Ordregiver har mulighed for at besvare disse senest 6 dage inden fristen for anmodning om prækvalifikation.
C.) Anmodning om prækvalifikation med nødvendige bilag indsendes elektronisk via EU-Supply samt afleveres/sendes i lukket kuvert i 5 papirbaserede eksemplarer (1 underskrevet original og 4 kopier) mærket » BI konsulenter- Fortroligt — må ikke åbnes« til:
Statens Serum Institut, Koncernindkøb, Artillerivej 5, Bygn. 45/310, 2300 København S, att.: Aase Larsen.
D.) Hver ansøger kan alene indgive 1 anmodning om prækvalifikation. Såfremt samme juridiske enhed er del af flere ansøgere, f.eks. selv indgiver egen ansøgning, men samtidig indgår som deltager i et konsortium eller anden for sammenslutning, skal ansøgerne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud. Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode ansøgere om at godtgøre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud, herunder at der ikke følges en praksis, som kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende.
E.) Ordregiver forbeholder sig ret til at aflyse udbuddet, indtil det er afsluttet med indgåelse af kontrakter.
F.) Ordregiver forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i implementeringsbekendtgørelsens § 12, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
G.) I relation til punkt II.2.1) bemærkes at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum for kontraktens fulde mulige løbetid ( 4 år). Intervallet i skønnet skyldes blandt andet ukendte faktorer i forhold til behovet for ydelser under kontraktens løbetid.
H.) Den i pkt. II.3) anførte varighed af rammeaftalen gælder fra underskrift på aftalen.
I.) I relation til punkt III.3.2) bemærkes at der ikke skal anføres navne og faglige kvalifikationer i forbindelse med anmodning om prækvalifikation. Krav hertil vil fremgå af udbudsmaterialet.
J.) I relation til den i punkt IV.3.5) anførte dato bemærkes, at den anførte dato alene er forventet.
K.) Jf. pkt. IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved anmodning om prækvalifikation, er dansk. Dog accepterer ordregiver certifikater og tekniske specifikationer på engelsk.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): 1) En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.
2) Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt,
3) Inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået.
4) Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.
Samtidig med klagens fremsendelse til klagenævnet, skal klageren sende eller e-maile en kopi af klagen med bilag til ordregiveren. Klagenævnet har brug for at vide, om klageren har underrettet ordregiveren, og klageren skal derfor sende kopi af underretningen af ordregiveren til klagenævnet.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
18.11.2015

Send til en kollega

0.062