23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 020-050463
Offentliggjort
28.01.2022
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Energinet Forretningsservice A/S

Rammeaftale vedrørende IT-konsulentbistand inden for Microsoft teknologi


Energinet Forretningsservice A/S

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Energinet Forretningsservice A/S
CVR-nummer: 39 31 47 97
Postadresse: Tonne Kjærsvej 65
By: Fredericia
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 7000
Land: Danmark
Kontaktperson: Kirsten Ebstrup
E-mail: indkob@energinet.dk
Telefon: +45 76224000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/228008
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten tildeles af en indkøbscentral
I.6) Hovedaktivitet
Elektricitet

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Rammeaftale vedrørende IT-konsulentbistand inden for Microsoft teknologi

Sagsnr.: 21/09842
II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Rammeaftalen omfatter anskaffelse af IT-konsulentbistand inden for Microsofts teknologiområder til Ordregivers løbende behov for drift, vedligehold og udvikling af såvel eksisterende som nye platforme og services. Rammeaftalen skal understøtte Ordregivers behov for on-site og remote bistand inden for teknologiområderne igennem agile arbejdsmetoder og med en Cloud first-tankegang.

Rammeaftalen er opdelt i følgende fem delaftaler, som adskiller Microsofts teknologiområder med henblik på at sikre Ordregiver adgang til specialiserede og højt kvalificerede kompetencer:

- Data & Analytics

- Microsoft 365

- Client deployment & management

- Development

- Security

Den samlede anskaffelse indkøbes for en periode på 4 år fra rammeaftaleunderskrift med mulighed for forlængelse i 2 x 24 måneder.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 1: Data & Analytics

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72200000 Programmering af software og konsulentvirksomhed
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
Hovedudførelsessted:

Fredericia og Ballerup

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen omfatter anskaffelse af IT-konsulentbistand indenfor nedenstående Microsoft’s teknologiområder til Ordregivers løbende behov for drift, vedligehold og udvikling af såvel eksisterende som nye platforme og services. Rammeaftalen skal understøtte Ordregivers behov for on-site og remote bistand indenfor teknologiområderne igennem agile arbejdsme-toder og med en Cloud first-tankegang indenfor:

- AI + Machine Learning

- Analyse

- Databaser (modellering og programmering)

- IOT (Internet of Things)

Nærværende koncernrammeaftale udbydes af forretningsenheden Forretningsservice, som fungerer som indkøbscentral for Energinet-koncernen. For yderligere information henvises til udbudsmaterialet.

Oversigt over de til koncernen tilknyttede selskaber som kan benytte rammeaftalen kan findes her: https://energinet.dk/Indkoeb/Om-indkoeb/Fakurering---praktisk-info.

II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det bemærkes, at der er tale om et udbud med forhandling. Med undtagelse af grundlæggende elementer kan der, som konsekvens heraf, sker ændringer til udbudsmaterialet og dets indhold som en del af forhandlingsprocessen.

Til pkt. II.1.5 og II.2.6: Rammeaftalens maksimale værdi er 555.000.000,00 DKK.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 2: Microsoft 365

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72200000 Programmering af software og konsulentvirksomhed
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0 Danmark
Hovedudførelsessted:

Fredericia og Ballerup

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen omfatter anskaffelse af IT-konsulentbistand indenfor nedenstående Microsofts teknologiområder til Ordregivers løbende behov for drift, vedligehold og udvikling af såvel eksisterende som nye platforme og services. Rammeaftalen skal understøtte Ordregivers behov for on-site og remote bistand indenfor teknologiområderne igennem agile arbejdsmetoder og med en Cloud first-tankegang.

- Mobil (udvikling)

- Web

- Medier

- Mixed/Augmented Reality

Nærværende koncernrammeaftale udbydes af forretningsenheden Forretningsservice, som fungerer som indkøbscentral for Energinet-koncernen. For yderligere information henvises til udbudsmaterialet.

Oversigt over de til koncernen tilknyttede selskaber som kan benytte rammeaftalen kan findes her: https://energinet.dk/Indkoeb/Om-indkoeb/Fakurering---praktisk-info.

II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det bemærkes, at der er tale om et udbud med forhandling. Med undtagelse af grundlæggende elementer kan der, som konsekvens heraf, sker ændringer til udbudsmaterialet og dets indhold som en del af forhandlingsprocessen.

Til pkt. II.1.5 og II.2.6: Rammeaftalens maksimale værdi er 555.000.000,00 DKK.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 3: Client deployment & client management

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72200000 Programmering af software og konsulentvirksomhed
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
Hovedudførelsessted:

Fredericia og Ballerup

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen omfatter anskaffelse af IT-konsulentbistand indenfor nedenstående Microsoft’s teknologiområder til Ordregivers løbende behov for drift, vedligehold og udvikling af såvel eksisterende som nye platforme og services. Rammeaftalen skal understøtte Ordregivers behov for on-site og remote bistand indenfor teknologiområderne igennem agile arbejdsme-toder og med en Cloud first-tankegang.

- Administration og styring

- Mobil (administration)

- Windows Virtual Desktop

- Endpoint-management

Nærværende koncernrammeaftale udbydes af forretningsenheden Forretningsservice, som fungerer som indkøbscentral for Energinet-koncernen. For yderligere information henvises til udbudsmaterialet.

Oversigt over de til koncernen tilknyttede selskaber som kan benytte rammeaftalen kan findes her: https://energinet.dk/Indkoeb/Om-indkoeb/Fakurering---praktisk-info.

II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det bemærkes, at der er tale om et udbud med forhandling. Med undtagelse af grundlæggende elementer kan der, som konsekvens heraf, sker ændringer til udbudsmaterialet og dets indhold som en del af forhandlingsprocessen.

Til pkt. II.1.5 og II.2.6: Rammeaftalens maksimale værdi er 555.000.000,00 DKK.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 4: Development

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72200000 Programmering af software og konsulentvirksomhed
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
Hovedudførelsessted:

Fredericia og Ballerup

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen omfatter anskaffelse af IT-konsulentbistand indenfor nedenstående Microsoft’s teknologiområder til Ordregivers løbende behov for drift, vedligehold og udvikling af såvel eksisterende som nye platforme og services. Rammeaftalen skal understøtte Ordregivers behov for on-site og remote bistand indenfor teknologiområderne igennem agile arbejdsme-toder og med en Cloud first-tankegang.

- Beholdere/Containers

- Compute

- Hybrid + Multicloud

- Integration

- Netværk

- Udviklerværktøjer

- Overførsel

- Storage

Nærværende koncernrammeaftale udbydes af forretningsenheden Forretningsservice, som fungerer som indkøbscentral for Energinet-koncernen. For yderligere information henvises til udbudsmaterialet.

Oversigt over de til koncernen tilknyttede selskaber som kan benytte rammeaftalen kan findes her: https://energinet.dk/Indkoeb/Om-indkoeb/Fakurering---praktisk-info.

II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det bemærkes, at der er tale om et udbud med forhandling. Med undtagelse af grundlæggende elementer kan der, som konsekvens heraf, sker ændringer til udbudsmaterialet og dets indhold som en del af forhandlingsprocessen.

Til pkt. II.1.5 og II.2.6: Rammeaftalens maksimale værdi er 555.000.000,00 DKK.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 5: Security

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72200000 Programmering af software og konsulentvirksomhed
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
Hovedudførelsessted:

Fredericia og Ballerup

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen omfatter anskaffelse af IT-konsulentbistand indenfor nedenstående Microsoft’s teknologiområder til Ordregivers løbende behov for drift, vedligehold og udvikling af såvel eksisterende som nye platforme og services. Rammeaftalen skal understøtte Ordregivers behov for on-site og remote bistand indenfor teknologiområderne igennem agile arbejdsme-toder og med en Cloud first-tankegang.

- Identitet

- Sikkerhed

Nærværende koncernrammeaftale udbydes af forretningsenheden Forretningsservice, som fungerer som indkøbscentral for Energinet-koncernen. For yderligere information henvises til udbudsmaterialet.

Oversigt over de til koncernen tilknyttede selskaber som kan benytte rammeaftalen kan findes her: https://energinet.dk/Indkoeb/Om-indkoeb/Fakurering---praktisk-info.

II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det bemærkes, at der er tale om et udbud med forhandling. Med undtagelse af grundlæggende elementer kan der, som konsekvens heraf, sker ændringer til udbudsmaterialet og dets indhold som en del af forhandlingsprocessen.

Til pkt. II.1.5 og II.2.6: Rammeaftalens maksimale værdi er 555.000.000,00 DKK.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2021/S 250-664919
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en vejledende periodisk bekendtgørelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Rammeaftale vedrørende IT-konsulentbistand inden for Microsoft teknologi

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Ordregiver annullerer nærværende udbud, idet Ordregiver har identificeret et behov for at foretage ændringer i udbudsmaterialet med henblik på at sikre en bedre understøttelse af sit fremtidige behov for indkøb af it-konsulentbistand indenfor Microsofts teknologiområder. Rammeaftalen forventes genudbudt i løbet af kort tid.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævntet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet for Udbud inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.

Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud:

1. Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt,

2. Inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dyna-misk indkøbssystem er indgået, eller

3. Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiver har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsen Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
25/01/2022

Send til en kollega

0.033