23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 021-053081
Offentliggjort
31.01.2022
Udbudstype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Region Syddanmark

Vindere

(31.01.2022)
Terma A/S
Hovmarken 4
8520 Lystrup

Kontrakt vedr. opgradering af radio dispatch


Region Syddanmark

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Syddanmark
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Damhaven 12
By: Vejle
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 7100
Land: Danmark
Kontaktperson: Morten Hestbech
E-mail: mhe@rsyd.dk
Telefon: +45 76631417
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.regionsyddanmark.dk
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Kontrakt vedr. opgradering af radio dispatch

Sagsnr.: 22/5849
II.1.2) Hoved-CPV-kode
50333000 Vedligeholdelse af radiokommunikationsudstyr
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Region Syddanmark har til hensigt at indgå kontrakt (enkeltleverance) med Terma om opgradering af Radio Dispatch og tilhørende service med henblik på at sikre en levetidsforlængelse af et driftskritisk system. Radio dispatch bruges til radiokommunikation på det nationale beredskabsnet, SINE, mellem AMK Vagtcentralen og de præhospitale enheder i Region Syddanmark. Kontrakten består af følgende dele: Hardware, projektleverancer samt løbende service over en 4-årig periode.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 794 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
32000000 Radio-, fjernsyns-, kommunikations- og telekommunikationsudstyr og beslægtet udstyr
50334400 Vedligeholdelse af kommunikationssystemer
51300000 Installation af kommunikationsudstyr
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Hovedudførelsessted:

Odense

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Region Syddanmark har til hensigt at indgå kontrakt (enkeltleverance) med Terma om opgradering af Radio Dispatch og tilhørende service med henblik på at sikre en levetidsforlængelse af et driftskritisk system. Radio dispatch bruges til radiokommunikation på det nationale beredskabsnet, SINE, mellem AMK Vagtcentralen og de præhospitale enheder i Region Syddanmark. Kontrakten består af følgende dele: Hardware, projektleverancer samt løbende service over en 4-årig periode.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Forklaring:

Det er tale om en kontrakt der ikke har klar grænseoverskridende interesse. Aftale indgås derfor på baggrund af direkte tildeling iht. Udbudslovens §193 stk. 1 nr. 1.

Uddybning: Det en forudsætning for opgraderingen af radio dispatch og tilhørende service, at Leverandøren har viden om særlige danske forhold vedr. beredskabsnettet SINE, herunder at leverandøren holder sig løbende ajour med de gældende danske regler på området. Endvidere skal leverandørens udstyr være certificeret til at kunne anvende SINE.

Det er endvidere for kontraktens udførelse nødvendigt at stille krav om dansktalende personale, da arbejdet kræver koordination og løbende dialog i samarbejdet med Kunden, som ikke kan forudsættes at kunne kommunikere om teknik på et fremmedsprog.

Det er også nødvendigt for kontraktens udførelse, at Leverandøren kan reagere hurtigt på anmodninger om service og udføre denne samme dag onsite på regionens AMK Vagtcentral, idet radio dispatch indgår som en del af et driftskritisk system med disponering af ambulancer og lægebiler, der skal være i drift 24/7 hele året rundt.

Region Syddanmark vurderer, at kontraktens anslåede værdi på ca. 794.000 kr. betyder, at der ikke vil være udenlandske virksomheder, der har interesse i kontrakten. Det vurderes, at virksomheden vil skulle tilpasse sin organisation til regionens krav om dansktalende personale, hvilket ligeledes vil være en omkostning for en udenlandsk leverandør.

Region Syddanmark vurderer, at der i denne branche er flere danske virksomheder, der er potentielle leverandører, hvilket peger i retning af, at kontrakten næppe vil være specielt interessant for udenlandske leverandører, hvorfor kontrakten ikke har klar grænseoverskridende interesse.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
26/01/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: Terma A/S
CVR-nummer: 41881828
Postadresse: Hovmarken 4
By: Lystrup
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8520
Land: Danmark
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 794 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Lov om klagenævnet for udbud § 7:

Stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III [...], skal

Være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den

Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

[...]

Stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.

[...]

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://www.kfst.dk/
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
26/01/2022

Send til en kollega

0.031