23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 045-114449
Offentliggjort
04.03.2022
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Beskæftigelsesministeriet

Vindere

Væskekromograf koblet til triple quadrupol massespektrometer (LC-MS-MS)

(29.06.2022)
Agilent Technologies Denmark
Produktionsvej 42
2600 Glostrup

Væskekromograf koblet til triple quadrupol massespektrometer (LC-MS-MS)


Beskæftigelsesministeriet

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Beskæftigelsesministeriet
CVR-nummer: 10172748
Postadresse: Holmens Kanal 20
By: København K
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 1060
Land: Danmark
Kontaktperson: Anne Jensby
E-mail: aje@bm.dk
Telefon: +45 23285054
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://bm.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/308612
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=325394&B=BM
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=325394&B=BM
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Væskekromograf koblet til triple quadrupol massespektrometer (LC-MS-MS)

II.1.2) Hoved-CPV-kode
38433100 Massespektrometer
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Kontrakten omfatter NFA’s køb af Massespektrometer til måling af væsker (LC-MS-MS).

Kontrakten inkluderer en væskekromatograf, der er forbundet til et triple quadrupol masse-spektrometer (LC-MS/MS) til NFA. LC-MS/MS-systemet skal bruges til analyser af organiske stoffer i forskellige prøvematricer såsom urin, spyt, serum mv. Udstyret vil blive brugt til rutineanalyser samt analyser af nye stoffer. Da niveauerne af miljøforurenende stoffer og forskellige eksponeringsmarkører kan være meget lave, stiller dette store krav til udstyrets følsomhed og tekniske kvalitet, men også om robusthed og driftssikkerhed.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 2 300 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
38430000 Apparater til fysisk eller kemisk analyse
38433000 Spektrometre
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kontrakten omfatter NFA’s køb af Massespektrometer til måling af væsker (LC-MS-MS).

Kontrakten inkluderer en væskekromatograf, der er forbundet til et triple quadrupol masse-spektrometer (LC-MS/MS) til NFA. LC-MS/MS-systemet skal bruges til analyser af organiske stoffer i forskellige prøvematricer såsom urin, spyt, serum mv. Udstyret vil blive brugt til rutineanalyser samt analyser af nye stoffer. Da niveauerne af miljøforurenende stoffer og forskellige eksponeringsmarkører kan være meget lave, stiller dette store krav til udstyrets følsomhed og tekniske kvalitet, men også om robusthed og driftssikkerhed.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet og Funktionalitet / Vægtning: 35
Kvalitetskriterium - Navn: Analyser og Software / Vægtning: 40
Kvalitetskriterium - Navn: Service og Træning / Vægtning: 15
Pris - Vægtning: 10
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 300 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 15/06/2022
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

1) Option på tilkøb af servicekontrakt

2) Option på tilbagekøb af eksisterende LC-MS-MS

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Yderligere oplysninger fremgår i udbudsmaterialet.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal oplyse den samlede årsomsætning for de seneste tre afsluttede og godkendte regnskabsår og den specifikke årsomsætning på det forretningsområde, som er omfattet af kontrakten, for de seneste tre afsluttede regnskabsår.

Tilbudsgiver skal oplyse overskudsgraden for de seneste tre afsluttede og godkendte regnskabsår. Derudover skal tilbudsgiver oplyse soliditetsgraden for det seneste afsluttede og godkendte regnskabsår.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Minimumsniveauet for egnethed for den samlede årsomsætning er én x kontraktsum (2.300.000 kr. ekskl. moms) beregnet som et gennemsnit af de tre regnskabsår.

Minimumsniveauet for overskudsgraden er en positiv gennemsnitsværdi.

Minimumsniveau for soliditetsgraden er, at den skal være positiv.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal angive referencer for sammenlignelige opgaver.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Minimumsniveauet for egnethed er to referencer og referencer må højst være fem år gamle. Referencerne skal være relevante i forhold til den udbudte aftale.

Referencerne skal præsenteres enkeltvis, og præsentationen bør indeholde en beskrivelse af de tekniske krav til leverancen samt relevant kontaktinformation

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 01/04/2022
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk, Engelsk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 01/04/2022
Tidspunkt: 12:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:

Yderligere oplysninger fremgår i udbudsmaterialet.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage over tildeling af en kontrakt skal være indgivet 45 kalenderdage, efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har tildelt/indgået kontrakt, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://www.kfst.dk/udbud/udbudsregler/klager-over-udbud/
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
01/03/2022

Send til en kollega

0.078