Fakta om udbudet
Udbyder
Miljøstyrelsen
Vindere
Rammeaftale om it-konsulentbistand til support, vedligehold og videreudvikling af fagsystemer.
(24.05.2016)
NNIT A/S
Østmarken 3a
2860 Søborg
Videreudvikling af Affaldsdatasystem
(16.10.2019)
NNIT A/S
Østmarken 3A
2860 Søborg
Rammeaftale om it-konsulentbistand til support, vedligehold og videreudvikling af fagsystemer.
Miljøstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Miljøstyrelsen
Strandgade 29
Att: Eik Kristensen
1401 København K
DANMARK
Telefon: +45 72544000
Mailadresse: eikri@mst.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://mst.dk
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser
NUTS-kode DK011
Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 4Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms:interval: mellem 4 000 000 og 20 000 000 DKK
Det af Leverandøren tilbudte it-konsulentteam skal kunne udføre de under Rammeaftalen omfattede opgaver inden for følgende teknologiområder og metoder:
Applikationer og webservice til Fagsystemerne
Microsoft .NET på web
Microsoft .NET på Windows PC'ere
Business Intelligence
Microsoft SQL
Microsoft SQL Server Integration Services (SSIS)
Microsoft SQL Server Reporting Services (SSRS)
Microsoft SQL Server Analysis Services (SSAS) på SQL Server 2012
Integrationer / udstilling af data
SOAP baseret webservice klienter.
SOAP baseret webservice server.
REST baseret webservice klienter.
REST baseret webservice server.
ODATA.
OIOSAML/NEMLogin.
Microsoft Report Definition Language (RDL)
Programmeringssprog:
HTML, DHTML, XHTML, XML, XSLT, XSL, SQL, TSQL, C#, VB Script (ASP/VBScript), CSS (Cascading Style Sheet), VB.NET, ASP.Net, C#.Net.
Databaser
MS SQL server 2008 og senere versioner.
Webservices klienter
Alle MST's webservice har eksempler på klienter, kodet af tredje part i nedenstående sprog
.NET
Java
Generering af PDF-filer
Aspose .Net PDF writer
Datamodellering — herunder opbygning og konfigurering af databaser, omstrukturering af eksisterende datamodeller således at de understøtter MST's behov og lever op til en moderne databasetankegang.
Accessoriske ydelser og teknologier — Konsulentbistanden kan i en mindre grad (under 10 %) omfatte accessoriske ydelser og andre teknologier og metoder end de ovennævnte, da der kan være behov for, at it-konsulentteamet skal udføre integrationer og tilpasninger af fagsystemer inden for andre teknologiområder, der indgår i MST's it-miljø.
Leverandøren skal kunne tilbyde et fast tilknyttet it-konsulentteam til udførelse af opgaverne for MST i Rammeaftalens løbetid bestående af op til 10 konsulenter inden for 4 konsulentkategorier (Projektleder/Application Manager, Seniorudvikler, Udvikler og Tester).
Kompetencerne hos Leverandørens tilbudte it-konsulenter skal løbende følge den naturlige teknologiske udvikling ved udførelsen af opgaver om support, vedligehold og videreudvikling af MST's fagsystemer inden for Rammeaftalens angivne teknologiområder og metoder.
MST kan ikke fastlægge et specifikt behov eller omfang for konsulentydelserne, hvorved Rammeaftalen vil være ikke-eksklusiv og uden aftagepligt for MST.
72600000, 72200000
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Fremgår udbudsmaterialet, http://mst.dk/service/om-miljoestyrelsen/udbud-og-e-fakturering/aktuelle-udbud/
Fremgår af udbudsmaterialet, se link http://mst.dk/service/om-miljoestyrelsen/udbud-og-e-fakturering/aktuelle-udbud/
Der kræves ingen særlig retlig form. Samtlige deltagere i et konsortium eller anden form for sammenslutning af virksomheder skal hæfte solidarisk, ubetinget og direkte for tilbuddet og opfyldelse af den tildelte kontrakt. Der skal udpeges en fælles befuldmægtiget blandt de solidarisk hæftende deltagere. Deltagerne i et konsortium eller anden form for sammenslutning skal udfylde Skabelon 9 i skabelonpakken, der ledsager udbudsmaterialet, se link http://mst.dk/service/om-miljoestyrelsen/udbud-og-e-fakturering/aktuelle-udbud/
Beskrivelse af de særlige vilkår: Det vil være et kontraktmæssigt krav, at leverandøren og eventuelle underleverandører sikrer medarbejderne løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område.
Leverandøren skal sikre, at ansatte hos leverandører og eventuelle underleverandører, som medvirker til at opfylde kontrakten i udlandet sikres vilkår om løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre vilkår, der lever op til den gældende nationale regulering for arbejde udført i landet, herunder internationale forpligtelser.
Nr. 1) Oplysning om tilbudsgivers virksomhedsnavn og selskabsform, CVR-nr., adresse samt navn, telefonnummer og e-mail på Tilbudsgivers kontaktperson. Bilag 1, Skabelon 1 skal anvendes.
Nr. 2) Erklæring på tro og love om ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til bekendtgørelsen af lov om begrænsning af skyldners mulighed for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love, jf. lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997. Bilag 1, Skabelon 2 skal anvendes.
Nr. 3) Erklæring på tro og love om at tilbudsgiver ikke befinder sig i en af de i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 og 2 anførte udelukkelsesgrunde. Bilag 1, Skabelon 3 skal anvendes.
Afgives tilbuddet af et konsortium skal ovenstående dokumentation i nr. 1-3 afgives for hver af de deltagende virksomheder, ligesom virksomhederne skal udfylde Bilag 1, Skabelon 9 konsortieerklæring. Skabelonerne findes via følgende link til ordregiver: http://mst.dk/service/om-miljoestyrelsen/udbud-og-e-fakturering/aktuelle-udbud/
Nr.4) Følgende nøgletal:
i) nettoomsætning
ii) egenkapital
iii) aktiver, og
iv) soliditetsgrad.
Tilbudsgivers soliditetsgrad beregnes som egenkapitalen divideret med de samlede aktiver multipliceret med 100 (Egenkapital/Samlede aktiver x 100).
Som dokumentation for ovenstående nøgletal skal tilbudsgiver vedlægge Årsrapporter for de seneste 3 regnskabsår (revisorpåtegnet) eller en underskrevet erklæring af revisor indeholdende de efterspurgte nøgletal fra de seneste 3 regnskabsår. Bilag 1, Skabelon 4 skal anvendes.
Såfremt tilbudsgiver er et konsortium eller anden form for sammenslutning af virksomheder, skal oplysningerne afgives for hver enkelt virksomhed.
Nr. 5) Tilbudsgiver skal endvidere vedhæfte dokumentation for, at tilbudsgiver har eller kan få den for Rammeaftalen relevante erhvervsansvarsforsikring med en minimumsdækning på 5 000 000 DKK Dokumentationen skal være i form af enten kopi af forsikringspolice, forsikringsbevis indeholdende dækningsområde samt dækningssummer udstedt af forsikringsselskab eller tilsagn fra anerkendt forsikringsselskab om tegning af erhvervsansvarsforsikring. Tilsagnet skal være gældende fra underskrivelse af Rammeaftalen. Dokumentationen indsættes/vedhæftes af tilbudsgiver som et bilag til Bilag 1, Skabelon 5.
Såfremt tilbudsgiver er et konsortium eller anden form for sammenslutning af virksomheder, skal oplysningerne skal mindst 1 af deltagerne eller selve konsortiet kunne dokumentere opfyldelse af kravet til dokumentation af erhvervsansvarsforsikringen.
Skabelonerne findes via følgende link til ordregiver: http://mst.dk/service/om-miljoestyrelsen/udbud-og-e-fakturering/aktuelle-udbud/
Tilbudsgiver skal som dokumentation vedlægge følgende:
Nr. 6) Tilbudsgiver skal oplyse antallet af fuldtidsansatte medarbejdere generelt i Tilbudsgiverens virksomhed i løbet af de sidste 3 regnskabsår. Tilbudsgiver skal desuden oplyse antallet af fuldtidsansatte medarbejdere med kompetencer inden for de i udbudsbekendtgørelsen efterspurgte teknologier og metoder indenfor de sidste 3 regnskabsår. Bilag 1, Skabelon 6 skal anvendes.
Nr.7) Tilbudsgiver skal i sin ansøgning aflevere referenceliste med angivelse af de betydeligste referencer af lignende opgaver som den udbudte rammeaftale. Referencerne skal vedrøre opgaver, der er udført indenfor de seneste 3 år, idet ordregiver er berettiget til at se bort fra ældre referencer.
Der kan afgives op til 5 referencer.
Samtlige angivne referencer skal være udarbejdet som motiverede referencer, hvilket indebærer, at tilbudsgiver i hver enkelt reference skal beskrive, hvorfor den pågældende reference er relevant for den konkrete rammeaftale. Hver angivet reference må alene fylde 1 letlæselig A4-side. Fylder en reference mere end 1 letlæselig A4-side, tillægges alene oplysningerne på den første side betydning ved vurdering af ansøgningen. Hver reference bør angive:
a) navn på ordregiver samt kontakt oplysninger for kontaktperson
b) tidspunktet for opgavens udførelse
c) beskrivelse af opgavens indhold og tilbudsgivers rolle i forbindelse med løsningen heraf samt
d) motivation for angivelse af referencen. Bilag 1, Skabelon 7 skal anvendes.
Såfremt tilbuddet afgives af et konsortium eller anden form for sammenslutning af virksomheder, skal oplysningerne i nr. 6 afgives for hver virksomhed og oplysningerne vedr. referencer (op til 5 referencer i alt) i nr. 7 afgives samlet for alle virksomhederne.
Ordregiver vil lægge størst vægt på de referencer, der illustrerer erfaring med løsning af tilsvarende opgaver, teknologier og metoder som den udbudte Rammeaftale.
Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer for at berigtige indholdet af de oplyste referencer.
En tilbudsgiver kan basere sig på andres økonomiske og finansielle og/eller tekniske kapacitet, jf. udbudsdirektivets artikel 47, stk. 2 og udbudsdirektivets artikel 48, stk. 3, uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem Tilbudsgiveren og disse andre økonomiske aktører. Den økonomiske aktør indestår økonomisk for kontraktens udfyldelse ved underskrivelse af en støtteerklæring. Bilag 1, Skabelon 8 skal anvendes.
Tilbudsgiver skal i givet fald godtgøre, at tilbudsgiver er berettiget til at disponere over de nødvendige ressourcer. Til brug for godtgørelse af økonomisk og finansiel kapacitet skal den økonomiske aktør, som tilbudsgiveren baserer sig på, vedlægge en udfyldt skabelon 8 og en udfyldt skabelon 4 for både tilbudsgiver og den økonomiske aktørs revisor påtegnede årsrapporter.
Til brug for godtgørelse af teknisk kapacitet skal den økonomiske aktør, som tilbudsgiveren baserer sig på, vedlægge en udfyldt og underskrevet skabelon 8, hvori fremgår, at den økonomiske aktør med sin underskrift indestår for den tekniske udførelse af Rammeaftalen for de dele af kontrakten, hvor tilbudsgiveren baserer sig på den økonomiske aktør. Endvidere skal den økonomiske aktør udfylde en fælles skabelon 8 med tilbudsgiveren, således at det maksimale antal referencer ikke overskrides.
Skabelonerne findes via følgende link til ordregiver: http://mst.dk/service/om-miljoestyrelsen/udbud-og-e-fakturering/aktuelle-udbud/
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
http://mst.dk/service/om-miljoestyrelsen/udbud-og-e-fakturering/aktuelle-udbud/
Spørgsmål fra interesserede virksomheder og tilbudsgivere vil blive besvaret skriftligt i udbudsprocessen i henhold til den i udbudsbetingelserne angivne tidsplan. Spørgsmål, svar og eventuelle rettelser til udbudsmaterialet vil i anonymiseret form blive offentliggjort ordregiver på http://mst.dk/service/om-miljoestyrelsen/udbud-og-e-fakturering/aktuelle-udbud/
Tilbud skal være modtaget på ordregivers adresse inden tilbudsfristen i 2 papireksemplarer samt 1 elektronisk udgave (USB-stik) af hele det afleverede tilbudsmateriale.Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: kflu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://kflu.dk
Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Der findes ikke et sådant organ i Danmark
DANMARK
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://kfst