23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 243-441864
Offentliggjort
16.12.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Miljøstyrelsen

Vindere

Rammeaftale om it-konsulentbistand til support, vedligehold og videreudvikling af fagsystemer.

(24.05.2016)
NNIT A/S
Østmarken 3a
2860 Søborg

Videreudvikling af Affaldsdatasystem

(16.10.2019)
NNIT A/S
Østmarken 3A
2860 Søborg

Rammeaftale om it-konsulentbistand til support, vedligehold og videreudvikling af fagsystemer.


Miljøstyrelsen

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Miljøstyrelsen
Strandgade 29
Att: Eik Kristensen
1401 København K
DANMARK
Telefon: +45 72544000
Mailadresse: eikri@mst.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://mst.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Miljø
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Rammeaftale om it-konsulentbistand til support, vedligehold og videreudvikling af fagsystemer.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser

NUTS-kode DK011

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed

Varighed i år: 4

Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid

Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 4 000 000 og 20 000 000 DKK
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Rammeaftalens anvendelsesområde er it-konsulentbistand til support, vedligehold og videreudvikling af fagsystemer for Miljøstyrelsen (MST).
Det af Leverandøren tilbudte it-konsulentteam skal kunne udføre de under Rammeaftalen omfattede opgaver inden for følgende teknologiområder og metoder:
Applikationer og webservice til Fagsystemerne
Microsoft .NET på web
Microsoft .NET på Windows PC'ere
Business Intelligence
Microsoft SQL
Microsoft SQL Server Integration Services (SSIS)
Microsoft SQL Server Reporting Services (SSRS)
Microsoft SQL Server Analysis Services (SSAS) på SQL Server 2012
Integrationer / udstilling af data
SOAP baseret webservice klienter.
SOAP baseret webservice server.
REST baseret webservice klienter.
REST baseret webservice server.
ODATA.
OIOSAML/NEMLogin.
Microsoft Report Definition Language (RDL)
Programmeringssprog:
HTML, DHTML, XHTML, XML, XSLT, XSL, SQL, TSQL, C#, VB Script (ASP/VBScript), CSS (Cascading Style Sheet), VB.NET, ASP.Net, C#.Net.
Databaser
MS SQL server 2008 og senere versioner.
Webservices klienter
Alle MST's webservice har eksempler på klienter, kodet af tredje part i nedenstående sprog
.NET
Java
Generering af PDF-filer
Aspose .Net PDF writer
Datamodellering — herunder opbygning og konfigurering af databaser, omstrukturering af eksisterende datamodeller således at de understøtter MST's behov og lever op til en moderne databasetankegang.
Accessoriske ydelser og teknologier — Konsulentbistanden kan i en mindre grad (under 10 %) omfatte accessoriske ydelser og andre teknologier og metoder end de ovennævnte, da der kan være behov for, at it-konsulentteamet skal udføre integrationer og tilpasninger af fagsystemer inden for andre teknologiområder, der indgår i MST's it-miljø.
Leverandøren skal kunne tilbyde et fast tilknyttet it-konsulentteam til udførelse af opgaverne for MST i Rammeaftalens løbetid bestående af op til 10 konsulenter inden for 4 konsulentkategorier (Projektleder/Application Manager, Seniorudvikler, Udvikler og Tester).
Kompetencerne hos Leverandørens tilbudte it-konsulenter skal løbende følge den naturlige teknologiske udvikling ved udførelsen af opgaver om support, vedligehold og videreudvikling af MST's fagsystemer inden for Rammeaftalens angivne teknologiområder og metoder.
MST kan ikke fastlægge et specifikt behov eller omfang for konsulentydelserne, hvorved Rammeaftalen vil være ikke-eksklusiv og uden aftagepligt for MST.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72600000, 72200000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Der kræves ingen særlig retlig form. Samtlige deltagere i et konsortium eller anden form for sammenslutning af virksomheder skal hæfte solidarisk, ubetinget og direkte for tilbuddet og opfyldelse af den tildelte kontrakt. Der skal udpeges en fælles befuldmægtiget blandt de solidarisk hæftende deltagere. Deltagerne i et konsortium eller anden form for sammenslutning skal udfylde Skabelon 9 i skabelonpakken, der ledsager udbudsmaterialet, se link http://mst.dk/service/om-miljoestyrelsen/udbud-og-e-fakturering/aktuelle-udbud/

III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Det vil være et kontraktmæssigt krav, at leverandøren og eventuelle underleverandører sikrer medarbejderne løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område.
Leverandøren skal sikre, at ansatte hos leverandører og eventuelle underleverandører, som medvirker til at opfylde kontrakten i udlandet sikres vilkår om løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre vilkår, der lever op til den gældende nationale regulering for arbejde udført i landet, herunder internationale forpligtelser.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Tilbudsgiver skal som dokumentation vedlægge følgende:
Nr. 1) Oplysning om tilbudsgivers virksomhedsnavn og selskabsform, CVR-nr., adresse samt navn, telefonnummer og e-mail på Tilbudsgivers kontaktperson. Bilag 1, Skabelon 1 skal anvendes.
Nr. 2) Erklæring på tro og love om ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til bekendtgørelsen af lov om begrænsning af skyldners mulighed for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love, jf. lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997. Bilag 1, Skabelon 2 skal anvendes.
Nr. 3) Erklæring på tro og love om at tilbudsgiver ikke befinder sig i en af de i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 og 2 anførte udelukkelsesgrunde. Bilag 1, Skabelon 3 skal anvendes.

Afgives tilbuddet af et konsortium skal ovenstående dokumentation i nr. 1-3 afgives for hver af de deltagende virksomheder, ligesom virksomhederne skal udfylde Bilag 1, Skabelon 9 konsortieerklæring. Skabelonerne findes via følgende link til ordregiver: http://mst.dk/service/om-miljoestyrelsen/udbud-og-e-fakturering/aktuelle-udbud/

III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Tilbudsgiver skal som dokumentation vedlægge følgende
Nr.4) Følgende nøgletal:
i) nettoomsætning
ii) egenkapital
iii) aktiver, og
iv) soliditetsgrad.
Tilbudsgivers soliditetsgrad beregnes som egenkapitalen divideret med de samlede aktiver multipliceret med 100 (Egenkapital/Samlede aktiver x 100).
Som dokumentation for ovenstående nøgletal skal tilbudsgiver vedlægge Årsrapporter for de seneste 3 regnskabsår (revisorpåtegnet) eller en underskrevet erklæring af revisor indeholdende de efterspurgte nøgletal fra de seneste 3 regnskabsår. Bilag 1, Skabelon 4 skal anvendes.
Såfremt tilbudsgiver er et konsortium eller anden form for sammenslutning af virksomheder, skal oplysningerne afgives for hver enkelt virksomhed.
Nr. 5) Tilbudsgiver skal endvidere vedhæfte dokumentation for, at tilbudsgiver har eller kan få den for Rammeaftalen relevante erhvervsansvarsforsikring med en minimumsdækning på 5 000 000 DKK Dokumentationen skal være i form af enten kopi af forsikringspolice, forsikringsbevis indeholdende dækningsområde samt dækningssummer udstedt af forsikringsselskab eller tilsagn fra anerkendt forsikringsselskab om tegning af erhvervsansvarsforsikring. Tilsagnet skal være gældende fra underskrivelse af Rammeaftalen. Dokumentationen indsættes/vedhæftes af tilbudsgiver som et bilag til Bilag 1, Skabelon 5.
Såfremt tilbudsgiver er et konsortium eller anden form for sammenslutning af virksomheder, skal oplysningerne skal mindst 1 af deltagerne eller selve konsortiet kunne dokumentere opfyldelse af kravet til dokumentation af erhvervsansvarsforsikringen.

Skabelonerne findes via følgende link til ordregiver: http://mst.dk/service/om-miljoestyrelsen/udbud-og-e-fakturering/aktuelle-udbud/

III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Tilbudsgiver skal som dokumentation vedlægge følgende:
Nr. 6) Tilbudsgiver skal oplyse antallet af fuldtidsansatte medarbejdere generelt i Tilbudsgiverens virksomhed i løbet af de sidste 3 regnskabsår. Tilbudsgiver skal desuden oplyse antallet af fuldtidsansatte medarbejdere med kompetencer inden for de i udbudsbekendtgørelsen efterspurgte teknologier og metoder indenfor de sidste 3 regnskabsår. Bilag 1, Skabelon 6 skal anvendes.
Nr.7) Tilbudsgiver skal i sin ansøgning aflevere referenceliste med angivelse af de betydeligste referencer af lignende opgaver som den udbudte rammeaftale. Referencerne skal vedrøre opgaver, der er udført indenfor de seneste 3 år, idet ordregiver er berettiget til at se bort fra ældre referencer.
Der kan afgives op til 5 referencer.
Samtlige angivne referencer skal være udarbejdet som motiverede referencer, hvilket indebærer, at tilbudsgiver i hver enkelt reference skal beskrive, hvorfor den pågældende reference er relevant for den konkrete rammeaftale. Hver angivet reference må alene fylde 1 letlæselig A4-side. Fylder en reference mere end 1 letlæselig A4-side, tillægges alene oplysningerne på den første side betydning ved vurdering af ansøgningen. Hver reference bør angive:
a) navn på ordregiver samt kontakt oplysninger for kontaktperson
b) tidspunktet for opgavens udførelse
c) beskrivelse af opgavens indhold og tilbudsgivers rolle i forbindelse med løsningen heraf samt
d) motivation for angivelse af referencen. Bilag 1, Skabelon 7 skal anvendes.
Såfremt tilbuddet afgives af et konsortium eller anden form for sammenslutning af virksomheder, skal oplysningerne i nr. 6 afgives for hver virksomhed og oplysningerne vedr. referencer (op til 5 referencer i alt) i nr. 7 afgives samlet for alle virksomhederne.
Ordregiver vil lægge størst vægt på de referencer, der illustrerer erfaring med løsning af tilsvarende opgaver, teknologier og metoder som den udbudte Rammeaftale.
Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer for at berigtige indholdet af de oplyste referencer.
En tilbudsgiver kan basere sig på andres økonomiske og finansielle og/eller tekniske kapacitet, jf. udbudsdirektivets artikel 47, stk. 2 og udbudsdirektivets artikel 48, stk. 3, uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem Tilbudsgiveren og disse andre økonomiske aktører. Den økonomiske aktør indestår økonomisk for kontraktens udfyldelse ved underskrivelse af en støtteerklæring. Bilag 1, Skabelon 8 skal anvendes.
Tilbudsgiver skal i givet fald godtgøre, at tilbudsgiver er berettiget til at disponere over de nødvendige ressourcer. Til brug for godtgørelse af økonomisk og finansiel kapacitet skal den økonomiske aktør, som tilbudsgiveren baserer sig på, vedlægge en udfyldt skabelon 8 og en udfyldt skabelon 4 for både tilbudsgiver og den økonomiske aktørs revisor påtegnede årsrapporter.
Til brug for godtgørelse af teknisk kapacitet skal den økonomiske aktør, som tilbudsgiveren baserer sig på, vedlægge en udfyldt og underskrevet skabelon 8, hvori fremgår, at den økonomiske aktør med sin underskrift indestår for den tekniske udførelse af Rammeaftalen for de dele af kontrakten, hvor tilbudsgiveren baserer sig på den økonomiske aktør. Endvidere skal den økonomiske aktør udfylde en fælles skabelon 8 med tilbudsgiveren, således at det maksimale antal referencer ikke overskrides.

Skabelonerne findes via følgende link til ordregiver: http://mst.dk/service/om-miljoestyrelsen/udbud-og-e-fakturering/aktuelle-udbud/

III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: ja

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
27.1.2016 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8) Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
Ordregivers udbudsmateriale tilgås fra Miljøstyrelsens hjemmeside via følgende link:

http://mst.dk/service/om-miljoestyrelsen/udbud-og-e-fakturering/aktuelle-udbud/

Spørgsmål fra interesserede virksomheder og tilbudsgivere vil blive besvaret skriftligt i udbudsprocessen i henhold til den i udbudsbetingelserne angivne tidsplan. Spørgsmål, svar og eventuelle rettelser til udbudsmaterialet vil i anonymiseret form blive offentliggjort ordregiver på http://mst.dk/service/om-miljoestyrelsen/udbud-og-e-fakturering/aktuelle-udbud/

Tilbud skal være modtaget på ordregivers adresse inden tilbudsfristen i 2 papireksemplarer samt 1 elektronisk udgave (USB-stik) af hele det afleverede tilbudsmateriale.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: kflu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://kflu.dk

Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne

Der findes ikke et sådant organ i Danmark
DANMARK

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne mv. (med senere ændringer) gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud. Klage over udbud skal være indbragt for Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiver har indgået rammeaftalen. Dette er regnet fra fremsendelse af en underretning af de berørte tilbudsgivere. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor underretningen blev fremsendt til de berørte tilbudsgivere, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://kfst

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
11.12.2015

Send til en kollega

0.047