23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 249-454683
Offentliggjort
28.12.2015

Udbyder

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Efterretning, overvågning, målsøgning og rekognoscering


Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Denne bekendtgørelse er omfattet af: Direktiv 2009/81/EF(Forsvar)

Del I: Ordregivende myndighed/ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Lautrupbjerg 1-5
Att: Tanja Goth-Eriksen
2750 Ballerup
DANMARK
Telefon: +45 72571135
Mailadresse: fmt-ja17@mil.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed / ordregiveren: http://forsvaret.dk/fmi

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Forsvar
1.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne
Den ordregivende myndighed / ordregiveren indkøber på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten
Anskaffelse af reservedele og serviceydelser til CEROS ildledelsessytemer.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb

NUTS-kode DK0

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) ønsker at forlænge en eksisterende rammeaftale vedrørende reservedele og serviceydelser til CEROS ildledelsessystemer indgået med Saab tilbage i 2009, ændret i 2010 og yderligere forlænget til at gælde i 2013-2015. Da FMI og Saab endnu ikke har indgået en ny rammeaftale, er der behov for at forlænge den eksisterende, således at FMI fortsat kan drifte Ceros ildledelsessystemerne installeret på forsvarets inspektionsskibe og inspektionsfartøjer.
II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

35720000

II.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
Forhandling uden offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse / iværksættelse af et udbud
Begrundelse for anvendelse af udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende i henhold til direktiv 2004/81/EF
Der afgives ordre på supplerende bygge- og anlægsarbejder / leverancer / tjenesteydelser under streng overholdelse af direktivets betingelser: ja
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) ønsker at anskaffe reservedele og serviceydelser til Ceros ildledelssystemer ved at foretage supplerende anskaffelser ved den oprindelige leverandør, Saab AB, Security and Defence Solutions (Saab). Saab er producenten af disse ildledelsessystemer, hvortil reservedele og serviceydelser ønskes anskaffet. Reservedelene og serviceydelserne skal anvendes til at supportere forsvarets eksisterende ildledelsessystemerne. Ceros ildledelsessystemet er et komplekst våbensystem, som er en integreret del af forsvarets øvrige våbensystemer, hvorfor anvendelse af reservedele og serviceydelser fra den oprindelig leverandør er nødvendig for at sikre Ceros ildledelsessystemerne funktionalitet og fortsatte interoperabilitet med forsvarets øvrige våbensystemer. Såfremt den fornødne funktionalitet og interoperabilitet ikke sikres, kan dette have dødelig udgang for personel samt forårsage store skader på skibene. Et leverandørskifte vil medfører teknisk uforenelighed og uforholdsmæssige store tekniske vanskeligheder ved drift og vedligeholdelse. Selv beskedne tekniske vanskeligheder kan have meget store konsekvenser for ildledelsessystemets funktionalitet og de omkringværendes sikkerhed. På baggrund af ovennævnte og da den oprindelige anskaffelse er sket efter de dagældende regler, har FMI vurderet, at anskaffelsen af reservedele og serviceydelser, kan ske som supplerende leveringer fra den oprindelige leverandør med hjemmel i forsvarsdirektivets art. 28, stk.3 litra a., udbud med forhandling uden forudgående udbudsbekendtgørelse.
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed / ordregiveren
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Del V: Kontrakttildeling

V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
V.2) Oplysninger om tilbud
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Saab Ab (publ) Security and Defence Solutions
Nettovägen 6
SE-175 88 Järfälla
SVERIGE

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
V.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.2) Yderligere oplysninger:
VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: http://www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenævnet-for-udbud

VI.3.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er) Den ordregivende myndighed ønsker at indgå en kontrakt med den i afsnit V.3) nævnte leverandør. Kontrakten vil først blive indgået efter udgangen af 10 dage efter offentliggørelsen af denne bekendtgørelse i EU-tidende, jf. Håndhævelseslovens § 4, stk. 1, nr. 2. For klagefrister kan der i øvrigt henvises til Håndhævelseslovens § 7,stk.3, hvoraf det fremgår, at en klage over, at ordregiver har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Klager skal skriftligt informere den ordregivende myndighed om indgivet klage senest samtidig med, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud.
VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
21.12.2015

Send til en kollega

0.048