23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 135-385134
Offentliggjort
15.07.2022
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Aarhus Kommune

Vindere

Kundens anskaffelse, drift og vedligeholdelse af pladsanvisningsløsning

(24.03.2023)
KMD A/S
Lautrupparken 40-42
2750 Ballerup

Udbud af anskaffelse, drift, vedligeholdelse og support af en pladsanvisningsløsning


Aarhus Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aarhus Kommune
CVR-nummer: 55133018
Postadresse: Grøndalsvej 2
By: 8260 Viby J
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Ann Olivia Keblovszki
E-mail: kano@aarhus.dk
Telefon: +45 29613492
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/705095fa-bd36-4214-8a23-a9b3965253f0/homepage
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: De selvejende dagtilbud Øgaderne S/I
CVR-nummer: 24196518
Postadresse: Hjarnøgade 9
By: Aarhus
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Ann Olivia Keblovszki
E-mail: kano@aarhus.dk
Telefon: +45 29613492
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Børnebåndet
CVR-nummer: 24196577
Postadresse: Lauge Kochs Vej 2, st.
By: Aarhus N
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8200
Land: Danmark
Kontaktperson: Ann Olivia Keblovszki
E-mail: kano@aarhus.dk
Telefon: +45 29613492
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Børnegården Rundhøj
CVR-nummer: 25527836
Postadresse: Rundhøj Allé 2E
By: Højbjerg
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8270
Land: Danmark
Kontaktperson: Ann Olivia Keblovszki
E-mail: kano@aarhus.dk
Telefon: +45 29613492
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: BØRNEHAVEN BJØRNBAKHUS
CVR-nummer: 24196399
Postadresse: Bjørnbaksvej 1
By: Viby
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8260
Land: Danmark
Kontaktperson: Ann Olivia Keblovszki
E-mail: kano@aarhus.dk
Telefon: +45 29613492
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: FADL'S BØRNEHAVE
CVR-nummer: 24200108
Postadresse: Fuglebakkevej 68
By: Aarhus V
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8210
Land: Danmark
Kontaktperson: Ann Olivia Keblovszki
E-mail: kano@aarhus.dk
Telefon: +45 29613492
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: BØRNEHAVEN HANS BROGES VEJ
CVR-nummer: 24196496
Postadresse: Hans Broges Vej 23
By: Brabrand
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8220
Land: Danmark
Kontaktperson: Ann Olivia Keblovszki
E-mail: kano@aarhus.dk
Telefon: +45 29613492
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: BØRNEHAVEN KERNEHUSET
CVR-nummer: 24196666
Postadresse: Smedebakken 16
By: Hjortshøj
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8530
Land: Danmark
Kontaktperson: Ann Olivia Keblovszki
E-mail: kano@aarhus.dk
Telefon: +45 29613492
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: BØRNEHAVEN MOSEGÅRDEN
CVR-nummer: 52916216
Postadresse: Rosenvangs Allé 212
By: Højbjerg
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8270
Land: Danmark
Kontaktperson: Ann Olivia Keblovszki
E-mail: kano@aarhus.dk
Telefon: +45 29613492
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: BØRNEHAVEN SKOVGÅRDSPARKEN
CVR-nummer: 24196623
Postadresse: Røgelvej 15
By: Brabrand
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8220
Land: Danmark
Kontaktperson: Ann Olivia Keblovszki
E-mail: kano@aarhus.dk
Telefon: +45 29613492
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: BØRNEHAVEN STENHØJGÅRD
CVR-nummer: 24196739
Postadresse: Tværgade 5
By: Malling
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8340
Land: Danmark
Kontaktperson: Ann Olivia Keblovszki
E-mail: kano@aarhus.dk
Telefon: +45 29613492
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Børnehaven Svend-Åge
CVR-nummer: 45989410
Postadresse: Harald Selmers Vej 45
By: Risskov
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8240
Land: Danmark
Kontaktperson: Ann Olivia Keblovszki
E-mail: kano@aarhus.dk
Telefon: +45 29613492
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Den selvejende institution Børnehuset Valnødden
CVR-nummer: 36275944
Postadresse: Banevej 2
By: Mårslet
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8320
Land: Danmark
Kontaktperson: Ann Olivia Keblovszki
E-mail: kano@aarhus.dk
Telefon: +45 29613492
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Den Integrerede Institution Børnely
CVR-nummer: 25529022
Postadresse: P. Hiort-Lorenzens Vej 19A
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Ann Olivia Keblovszki
E-mail: kano@aarhus.dk
Telefon: +45 29613492
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: CHR.SOGNS MENIGHEDSBØRNEHAVE
CVR-nummer: 24196380
Postadresse: Arendalsvej 7
By: Aarhus N
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8200
Land: Danmark
Kontaktperson: Ann Olivia Keblovszki
E-mail: kano@aarhus.dk
Telefon: +45 29613492
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Børnehuset Egmontgården
CVR-nummer: 24196712
Postadresse: Søndervangen 95
By: Viby J
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8260
Land: Danmark
Kontaktperson: Ann Olivia Keblovszki
E-mail: kano@aarhus.dk
Telefon: +45 29613492
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: LANGENÆSEN
CVR-nummer: 24196569
Postadresse: Langenæs Allé 54
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Ann Olivia Keblovszki
E-mail: kano@aarhus.dk
Telefon: +45 29613492
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: DEN INTEGREREDE INSTITUTION LINDEGÅRDEN
CVR-nummer: 24197867
Postadresse: Pannerupvej 9
By: Trige
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8380
Land: Danmark
Kontaktperson: Ann Olivia Keblovszki
E-mail: kano@aarhus.dk
Telefon: +45 29613492
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: DEN INTEGREREDE INSTITUTION LØGTENGÅRDEN
CVR-nummer: 24196488
Postadresse: Grenåvej 770
By: Skødstrup
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8541
Land: Danmark
Kontaktperson: Ann Olivia Keblovszki
E-mail: kano@aarhus.dk
Telefon: +45 29613492
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: DEN INTEGREREDE INSTITUTION ELLEGÅRDENS BØRNEHUS
CVR-nummer: 24200752
Postadresse: Bethesdavej 81
By: Aarhus N
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8200
Land: Danmark
Kontaktperson: Ann Olivia Keblovszki
E-mail: kano@aaarhus.dk
Telefon: +45 29613492
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: DEN INTEGREREDE INSTITUTION RISVANGEN
CVR-nummer: 24200744
Postadresse: Risvang Allé 27A
By: Aarhus N
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8200
Land: Danmark
Kontaktperson: Ann Olivia Keblovszki
E-mail: kano@aarhus.dk
Telefon: +45 29613492
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Børnegården Sct. Anna
CVR-nummer: 45945316
Postadresse: Skt. Anna Gade 34
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Ann Olivia Keblovszki
E-mail: kano@aarhus.dk
Telefon: +45 29613492
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Kfum's Skovbørnehave Skovtrolden Aarhus
CVR-nummer: 39822113
Postadresse: Klostergade 37
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Ann Olivia Keblovszki
E-mail: kano@aarhus.dk
Telefon: +45 29613492
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Skovslottet
CVR-nummer: 24196720
Postadresse: Skovridervej 20
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Ann Olivia Keblovszki
E-mail: kano@aarhus.dk
Telefon: +45 29613492
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: VUGGESTUEN FREDERIKSGÅRDEN
CVR-nummer: 43477617
Postadresse: Højmarkvej 45
By: Højbjerg
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8270
Land: Danmark
Kontaktperson: Ann Olivia Keblovszki
E-mail: kano@aarhus.dk
Telefon: +45 29613492
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: VUGGESTUEN KATRINEBJERGPARKEN
CVR-nummer: 24196534
Postadresse: Jens Baggesens Vej 94
By: Aarhus N
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8200
Land: Danmark
Kontaktperson: Ann Olivia Keblovszki
E-mail: kano@aarhus.dk
Telefon: +45 29613492
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: VUGGESTUEN SKJOLDHØJ
CVR-nummer: 24196674
Postadresse: Spobjergvej 9
By: Brabrand
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8220
Land: Danmark
Kontaktperson: Ann Olivia Keblovszki
E-mail: kano@aarhus.dk
Telefon: +45 29613492
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/705095fa-bd36-4214-8a23-a9b3965253f0/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/705095fa-bd36-4214-8a23-a9b3965253f0/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/705095fa-bd36-4214-8a23-a9b3965253f0/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af anskaffelse, drift, vedligeholdelse og support af en pladsanvisningsløsning

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Ordregiver ønsker at indgå en kontrakt om anskaffelse, drift, support og vedligeholdelse af en pladsanvisningsløsning Se pkt. II.2.4 nedenfor. Kontrakten udbydes for en periode på 6 år fra kontraktunderskrift med mulighed for forlængelse i 2 x 12 måneder. Ordregiver indgår Kontrakt med én leverandør om levering af Løsningen.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 16 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Hovedudførelsessted:

Aarhus Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Ordregiver ønsker at anskaffe et værktøj til pladsanvisning i kommunens dagtilbud, fritidstilbud samt SFO. Den udbudte løsning skal omfatte alle kommunens dag- og fritids-/SFO-tilbud. Ordregiver ønsker således at indgå en kontrakt om anskaffelse, drift, support og vedligeholdelse af en pladsanvisningsløsning (”herefter ”Løsningen”). Leverancen forventes overordnet at omfatte følgende:

• Et pladsanvisningssystem inkl. løsninger for håndtering af dagpleje

• En økonomidel til håndtering af takster, forældrebetalinger, økonomisk fripladstilskud m.m.

• Mellemkommunale afregning ved brug af pasning på tværs af kommunegrænser m.m.

• En selvbetjeningsløsning for forældre til bl.a. opskrivning af pladser og ansøgning om økonomisk tilskud

• En selvbetjeningsløsning for forældre ved ansøgning om tilskud til brug for privat eller fleksibel pasningsordning

• En del til brug for institutionerne, klubberne og SFO’erne, så der kan oprettes stuer, overflyttes børn mv. I tilknytning til AULA uden der gives fuld adgang til institutionssystem

• Håndtering af børn i udsatte boligområder og tildeling af plads i tilknytning hertil, så det fremgår tydeligt om et barn er omfattet og belægningsgraden af disse børn i institutionerne

• Etablering af integrationer og snitflader til/fra andre systemer

• Levering af uddannelse i henhold til aftalt omfang

• Implementering af systemet – herunder projektledelse, konvertering, afprøvning, dokumentation og kvalitetssikring i forbindelse med ibrugtagning af systemerne

• Drift af løsningen samt vedligeholdelse og løbende support

• Levering og vedligeholdelse af systemdokumentation og brugervejledninger

Ordregiver ønsker i videst mulige omfang at anskaffe en standardløsning, hvor Løsningen fremstår som en samlet Løsning og hvor Løsningen samtidig understøtter Ordregivers daglige arbejde med flest mulige automatiske processer.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 80
Pris - Vægtning: 20
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 16 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges 2 gange 12 måneder og har således en samlet maksimal varighed på 96 måneder.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Tilbudsgiverne vil blive valgt blandt de konditionsmæssige og egnede Tilbudsgivere. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af Tilbudsgivers økonomiske kvalifikationer og Tilbudsgivers referencer vedrørende anskaffelse, drift, support og vedligeholdelse af en pladsanvisningsløsning, der svarer til den udbudte kontrakt med hovedvægten på Tilbudsgivernes referencer.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Kontrakten udbydes med følgende obligatoriske optioner:

• Uddannelse af superbrugere og systemadministratorer

• Konsulentydelser jf. bilag 10A

• Kontraktforlængelse på 2 x 12 måneder, jf. Kontrakten

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Hvis Ordregiver optager forhandlinger, forbeholder Ordregiver sig retten til at bede Tilbudsgiver om at demonstrere den tilbudte Løsning. Se udbudsbetingelserne for yderligere oplysninger, herunder om oplysninger om tildeling af kontrakten.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal oplyse følgende nøgletal for hvert af de seneste 3 regnskabsår i ESPD del IV afsnit B:

• Omsætning

• Egenkapital

• Soliditetsgrad

Såfremt Tilbudsgiver har eksisteret i under 3 år, udfyldes ESPD del IV afsnit B, nr. 3).

AD Omsætning:

Baserer Tilbudsgiver sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som Tilbudsgiverens og disse andre enheders samlede omsætning i de seneste 3 regnskabsår (Nettoopgørelse).

Ved en sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedens samlede omsætning i det seneste regnskabsår (Nettoopgørelse). Undtaget hertil er, hvis Tilbudsgiveren baserer sig på en anden enhed i form af Tilbudsgiverens moderselskab, i den udstrækning, at Tilbudsgiverens omsætning allerede er en del af moderselskabets regnskabstal. I så tilfælde lægges moderselskabets regnskabstal til grund alene.

AD Egenkapital:

Baserer Tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, skal kravet om egenkapital være opfyldt for mindst én af disse andre enheders vedkommende. Der opgøres således ikke en kumuleret egenkapital for de deltagende enheders vedkommende. Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal kravet om egenkapital være opfyldt for mindst én af de deltagende virksomheders vedkommende. Der opgøres således ikke en kumuleret egenkapital for de deltagende virksomheders vedkommende.

AD Soliditetsgrad:

Soliditetsgrad beregnes således: (Egenkapital/aktiver i alt) * 100. Baserer Tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, skal kravet om soliditetsgrad være opfyldt for mindst én af disse andre enheders vedkommende. Der opgøres således ikke en kumuleret solidaritetsgrad for de deltagende enheders vedkommende. Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal kravet om soliditetsgrad være opfyldt for mindst én af de deltagende virksomheders vedkommende. Der opgøres således ikke en kumuleret solidaritetsgrad for de deltagende virksomheders vedkommende.

En økonomisk aktør, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere enheders kapacitet, skal sikre, at Ordregiver modtager Tilbudsgivers eget ESPD sammen med et separat ESPD fra den/de støttende enhed(er), hvori der meddeles relevante oplysninger for hver af de enheder, som Tilbudsgiver baserer sig på. Den Tilbudsgiver, som Ordregiver har til hensigt at tildele Kontrakten til, skal før Ordregivers beslutning om tildeling af kontrakten, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er angivet i ESPD del IV, afsnit B. Følgende dokumentation for økonomisk og finansiel formåen skal fremlægges, når Ordregiver anmoder herom: Tilbudsgivers årsregnskaber eller uddrag heraf, for de seneste 3 regnskabsår, hvis offentliggørelse af årsregnskaber er lovpligtigt i det land, hvor Tilbudsgiver er etableret. Tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som Ordregiver vurderer passende, hvis Tilbudsgiveren af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som Ordregiveren forlanger.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver i hvert af de seneste 3 regnskabsår har haft følgende økonomiske nøgletal:

• Omsætning: Tilbudsgiver skal have en omsætning på minimum DKK 20.000.000 i hvert af de seneste tre regnskabsår.

• Egenkapital: Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital i hvert af de seneste tre regnskabsår. Egenkapitalen skal mindst svare til den registrerede selskabskapital i hvert af de seneste tre regnskabsår.

• Soliditetsgrad: Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på minimum 10 % i hvert af de seneste tre regnskabsår.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiverne skal i ESPD del IV afsnit C oplyse, om Tilbudsgiveren lever op til det mindstekrav som følger nedenfor. Tilbudsgiver skal beskrive de væsentligste referencer vedrørende kontrakter om anskaffelse, drift, vedligeholdelse og support af en pladsanvisningsløsning indenfor de seneste 3 år. Tilbudsgiver kan basere sig på andre enheders formåen (fx et moder- eller søsterselskab, en underleverandør eller en anden enhed), uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem Tilbudsgiver og disse andre. Tilbudsgiver skal i givet fald godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, fx ved at fremlægge støtteerklæring for disse enheders juridiske forpligtelse til at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden. En økonomisk aktør, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere enheders kapacitet, skal sikre, at Ordregiver modtager Tilbudsgivers eget ESPD sammen med et separat ESPD fra den støttende enhed, hvori der meddeles relevante oplysninger for hver af de enheder, som Tilbudsgiver baserer sig på. Når grupper af økonomiske aktører (fx et konsortium) deltager i udbudsproceduren sammen, skal der endvidere, for hver af de deltagende økonomiske aktører, udfyldes et særskilt ESPD. Referencerne, som Tilbudsgiver angiver i ESPD del IV afsnit C udgør tilstrækkelig dokumentation for mindstekravet til teknisk og faglig formåen, hvorfor Ordregiver ikke vil indhente yderligere dokumentation fra den Tilbudsgiver, som Ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til. Ordregiver forbeholder sig dog ret til at kontakte de angivne referencer, såfremt det vurderes nødvendigt for en vurdering af Tilbudsgivers egnethed.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal inden for de seneste tre (3) kalenderår kunne dokumentere minimum 3 referencer på kontrakter vedrørende anskaffelse, drift, vedligeholdelse og support af en pladsanvisningsløsning. Referencen skal indeholde oplysninger om:

- Opgavens art

- Kontraktsum (hvis muligt)

- Tidspunkt for opgavens udførelse

- Hvem arbejdet er udført for.

Ved referencer, der svarer til den udbudte kontrakt, forstås tilsvarende leverancer til kommuner, regioner, andre offentlige kunder, og som omfatter leverancer vedrørende anskaffelse, drift, support og vedligeholdelse af en pladsanvisningsløsning. Der må gerne oplyses referencer på leverancer, der er startet tidligere end de seneste 3 kalenderår og/eller ikke er afsluttet endnu, så længe dele af referencen ligger inden for de seneste 3 kalenderår forud for ansøgningsfristen, og disse dele omfatter enten anskaffelse, drift, support eller vedligeholdelse af en kontrakt om pladsanvisning.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Se udbudsmaterialet for yderligere oplysninger.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 11/08/2022
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 16/08/2022
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Deltagelse i udbudsprocessen er udelukket, hvis et af følgende forhold i ESPD del III afsnit A og B er til stede.

1) Tilbudsgiver er ved endelig dom dømt for:

— Kriminel organisation

— Bestikkelse

— EU-svig

— Terrorhandlinger

— Hvidvaskning af penge

— Børnearbejde eller menneskehandel.

2) Tilbudsgiver har personer i ledelsen, der er dømt for nogle af ovenstående forhold.

3) Tilbudsgiver har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige på 100 000 DKK eller derover, med mindre, der er indgået en afviklingsordning vedrørende gælden.

4) Tilbudsgiver har interessekonflikter med Ordregiver, der ikke kan afhjælpes.

5) Tilbudsgiver har foretaget konkurrencefordrejende handlinger som følge af en forudgående inddragelse i forberedelsen af udbudsproceduren i forhold til det pågældende udbud, som ikke kan afhjælpes effektivt med mindre indgribende foranstaltninger.

6) Tilbudsgiver har givet groft urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger omkring visse af ovenstående oplysninger.

7) Tilbudsgiver har i forbindelse med udøvelse af sit erhverv begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om Tilbudsgivers integritet.

Herudover er deltagelse i udbudsproceduren udelukket, hvis Tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler omhandlende et åbent marked for offentlige kontrakter.

Deltagelse i udbudsprocessen er endvidere udelukket, hvis et af følgende forhold i ESPD del III afsnit C er til stede.

1) Tilbudsgiver er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis Tilbudsgivers aktiviteter administreres af en kurator eller af retten, hvis Tilbudsgiver er under tvangsakkord, hvis Tilbudsgivers erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor Tilbudsgiver er hjemhørende.

2) Ordregiver har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at Tilbudsgiver har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning.

3) Ordregiveren kan påvise, at Tilbudsgiveren væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, kontrakt med en forsyningsvirksomhed eller koncessionskontrakt og misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion.

Dokumentation for oplysninger afgivet i ESPD’en for så vidt angår udelukkelsesgrundene, kan dokumenteres ved fremsendelse af serviceattest. Ordregiver accepterer en serviceattest, der ikke er ældre end 6 måneder. Der er ikke mulighed for at afgive deltilbud. Der skal således afgives tilbud på den samlede opgave. Den udbudte opgave er ikke opdelt i delkontrakter pga. opgavens omfang, samt det forhold, at det er Ordregivers vurdering, at der opnås tilbud med det bedste forhold mellem pris og kvalitet, hvis opgaven udføres af én leverandør. Tilbudsgiver skal desuden afgive erklæring på tro- og love vedrørende russisk etablering og ejerskab.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage over udbudsproceduren skal indgives til Klagenævnet for Udbud i henhold til § 7 i lov nr. 492 af 12. maj 2010 om Klagenævnet for Udbud. Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet inden 20 kalenderdage fra dagen efter ordregivers underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK. Klager over udbuddet skal indgives inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK. Der henvises i øvrigt til Klagenævnet for Udbuds hjemmeside http://klfu.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
11/07/2022

Send til en kollega

0.032