23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 137-392482
Offentliggjort
19.07.2022
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Landbrugsstyrelsen

Kontrakt om Drift, Support, Vedligehold og Udvikling af CAP-TAS


Landbrugsstyrelsen

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Landbrugsstyrelsen
CVR-nummer: 20814616
Postadresse: Nyropsgade 30
By: København V
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 1780
Land: Danmark
Kontaktperson: Julian Alexander Bethencourt
E-mail: CAP-TAS.udbud.2022@lbst.dk
Telefon: +45 33958000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://lbst.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/356437
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Kontrakt om Drift, Support, Vedligehold og Udvikling af CAP-TAS

Sagsnr.: 21-0312-000002
II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Dette er et EU-udbud af ”Kontrakt om Drift, Support, Vedligehold og Udvikling af CAP-TAS” efter udbudsformen udbud med forhandling.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
48000000 Programpakker og informationssystemer
48100000 Branchespecifik programpakke
48610000 Databasesystemer
72200000 Programmering af software og konsulentvirksomhed
72210000 Programmeringsservice i forbindelse med programmelpakker
72220000 Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik
72232000 Udvikling af programmel til transaktionsbehandling og kundespecificeret programmel
72250000 System- og supporttjenester
72253000 Help-desk og støttetjenester
72254000 Programmeltestning
72260000 Programmelrelaterede tjenester
72267000 Programmelvedligeholdelses- og reparationstjenester
72268000 Levering af programmel
72300000 Datatjenester
72420000 Internetudviklingstjenester
72500000 Servicevirksomhed i forbindelse med datamater
72600000 Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb
72800000 Revision og testning af computer
72900000 Computer backup og katalogkonvertering
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
Hovedudførelsessted:

Danmark

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Ordregiver planlægger at gennemføre et udbud for at indkøbe bistand til hovedydelserne:

A. Drift (jf. Bilag 3) forstået som levering af driftsydelser for systemet, herunder installationer og opgraderinger, drift af databaser og middleware, integrationer og grænseflader. Endvidere udarbejdelse og vedligeholdelse af driftsdokumentation, overvågning, rapportering, konfigurationsstyring, systemadministration, afvikling af batch- og jobkørsler, efterlevelse af ITIL-processer for Systemet.

B. Support (jf. Bilag 3) primært forstået som 2. og 3. Line support.

C. Vedligehold (jf. Bilag 3) blandt andet omfattende løbende og forebyggende vedligeholdelse, herunder levering af fejlrettelser, kapacitet, ydelse, sikkerhed etc. samt evt. nødvendige opgraderinger af Systemet.

D. Udvikling (jf. bilag 4) herunder løbende tilpasning som følge af ændrede lovgivningskrav og tilpasning til ordregivers behov, samt gennemførelse af større projekter på baggrund af kravsspecifikation fra ordregiver.

E. Samarbejde med 3.partsleverandører og ordregiver, i forbindelse med drift og vedligehold af den samlede it-infrastruktur og systemet, bl.a. i forhold til Incident-håndtering, ændringer/changes, service requests og servicevinduer.

3. partsleverandørerne er:

a) Statens IT for så vidt angår server- og infrastrukturdrift

b) Formpipe A/S for så vidt angår TAP (en del af CAP-TAS systemet) i Kontraktens første periode

c) Leverandør af IMK2.0 – pt. Netcompany A/S

d) Leverandør af TUS – pt. Netcompany A/S

e) Leverandør af TKS – pt. CGI A/S

Endvidere skal Leverandøren i relation til ovennævnte hovedydelser bistå ordregiver med:

1. Test, (jf. bilag 8) herunder test-planlægning, -gennemførelse,-rapporter

2. Generel IT-faglig rådgivning fx vedr. teknologiarkitektur, samt bistand til medafvikling af Disaster Recovery-øvelser

3. Projektledelse, herunder tilrettelæggelse af større udviklingsprojekter (udvikling)

4. Samarbejdsfora

5. Input til vurdering om Systemet skal udfases, omlægges eller moderniseres

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 70
Pris - Vægtning: 30
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 006-011882
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Kontrakt om Drift, Support, Vedligehold og Udvikling af CAP-TAS

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Begrundelse for annullation:

Begrundelsen for annullationen er, at Ordregiver har konstateret, at udbudsmaterialet ikke kan danne grundlag for en lovlig tildeling, da Ordregiver vurderer, at underkriteriet ”Pris”, som det er specificeret i udbudsmaterialet, ikke har den fornødne forbindelse med kontraktens genstand. Dette er nærmere begrundet i, at tilbudsgivernes angivelse af procentuel allokering af konsulenter i forbindelse med tilbudsafgivelsen (ved besvarelsen af Underbilag 13A), ikke er kontraktuelt forpligtende.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://www.klfu.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutning i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 Kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter en dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
14/07/2022

Send til en kollega

0.046