23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 164-467339
Offentliggjort
26.08.2022
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

ARWOS SERVICE A/S - Arwos Vand A/S

Vindere

Tilbudsfasen udbud af fjernaflæste målere

(04.08.2023)
DIEHL METERING GmbH
Industriestrasse 13
91522 Ansbach

Udbud af fjernaflæste vandmålere


ARWOS SERVICE A/S - Arwos Vand A/S

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: ARWOS SERVICE A/S - Arwos Vand A/S
CVR-nummer: 33046480
Postadresse: Forsyningsvejen 2
By: Aabenraa
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 6200
Land: Danmark
Kontaktperson: Marianne Friis
E-mail: mfr@arwos.dk
Telefon: +45 76930000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/179069299.aspx
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://permalink.mercell.com/179069299.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://permalink.mercell.com/179069299.aspx
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.6) Hovedaktivitet
Vand

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af fjernaflæste vandmålere

Sagsnr.: 598508
II.1.2) Hoved-CPV-kode
38421100 Vandmålere
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet omhandler levering af fjernaflæste vandmålere, netværkskomponenter samt etablering/opsætning og hosting af netværk.

Tilbuddet skal indeholde følgende:

- Tilbudsgiver skal afgive tilbud på antennenetværk og hjemtagningssystem

- Tilbudsgiver skal afgive tilbud på levering af 7.000 enheder af fjernaflæselige vandmålere

- Tilbudsgiver skal afgive tilbud på installation af 6.500 fjernaflæselige vandmålere

Tilbudsgiver skal levere en samlet løsning, som sikrer, at data leveres sikkert fra vandmålerne til Arwos Vand A/S, herunder datasikkerhed og backup. 

Tryk her https://permalink.mercell.com/179069299.aspx

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 11 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
51210000 Installation af måleudstyr
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Hovedudførelsessted:

Aabenraa

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Arwos Vand A/S ønsker at etablere ca. 7.000 elektroniske fjernaflæselige vandmålere og dertil et netværk og hjemtagningssystem til indhentning af data fra vandmålerne.

Arwos Vand A/S' udbud omfatter således:

Del A Antennenetværk og hjemtagningssystem

Del B Indkøb af elektroniske vandmålere

Del C Installation af elektroniske vandmålere

Udbudsbetingelserne sætter rammerne for ansøgning om prækvalifikation og efterfølgende tilbudsgivning. Udbudsbetingelserne indeholder følgende:

- En beskrivelse af udbuddets indhold

- En beskrivelse af Arwos Vand A/S' krav i udbuddet, herunder krav til indholdet af tilbuddet

- En beskrivelse af de formelle regler for ansøgning om prækvalifikation og de mindstekrav til egnethed, som ansøgere skal opfylde i udvælgelsesprocessen under udbud med forhandling

- En beskrivelse af forhandlingsproceduren og de følgende tilbudsrunder

- En beskrivelse af de tildelingskriterier og de evalueringsmetoder, som Arwos Vand A/S vil anvende i forbindelse med tildeling af kontrakten

Alle henvendelser vedrørende udbuddet skal foregå skriftligt og på dansk igennem Mercell. Der kan således ikke rettes telefonisk eller personlig henvendelse vedrørende udbuddet.

Kontrakten omhandler levering og opsætning af fjernaflæste vandmålere og netværkskomponenter samt etablering og hosting af netværk. Tilbuddet skal indeholde følgende:

- Tilbudsgiver skal afgive tilbud på antennenetværk og hjemtagningssystem (bemærk at der her er to løsningsmuligheder til etablering at netværk. Disse er beskrevet i afsnit 2.1 i kravspecifikationen)

- Tilbudsgiver skal afgive tilbud på levering af 7.000 enheder af fjernaflæselige vandmålere, jf. kravene til tilbudte målere i bilag 3.3 (Kravspecifikation), afsnit 3.

- Tilbudsgiver skal afgive tilbud på installation af 6.500 fjernaflæselige vandmålere.

Tilbudsgiver skal levere en samlet løsning, som sikrer, at data leveres sikkert fra vandmålerne til Arwos Vand A/S, herunder datasikkerhed og backup.

Yderligere specifikationer af mængder og krav til målere er beskrevet i bilag 3.3 Kravspecifikation.

Kontrakten på levering af vandmålere og hjemtagningssystem træder i kraft, når begge parter har underskrevet kontrakten. Det forventes af alle målere er købt og monteret inden udgang af 2024.

Fra indgåelse af kontrakten og 5 år frem, forbeholder Arwos Vand A/S sig, på aftalens betingelser, ret til at anskaffe vandmålere og netværkskomponenter til de i tilbudslistens oplyste og indeksede priser, jf. Bilag 3.3d Tilbudslisten. Anskaffelsen af måleenheder og komponenter, forventes kun at finde sted i et begrænset omfang, hvor udskiftning af defekte produkter er nødvendig, eller hvor Arwos Vand A/S' forsyningsområde skal udvides jf. kontraktens bestemmelser.

Desuden gælder den tilknyttede support- og hostingaftale på netværket fra kontraktens indgåelse til dens opsigelse. Dette forventes at dække en 10-årig periode.

Udbuddet gennemføres som udbud med forhandling med forudgående indkaldelse af tilbud, jf. forsyningsvirksomhedsdirektivets artikel 47 (implementeret ved BEK nr. 1624 af 15/12/2015 Bekendtgørelse om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester), hvilket betyder, at enhver der ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, jf. punkt III 1.1 og opfylder eventuelle mindstekrav til egnethed og formåen, kan ansøge om at deltage i udbuddet.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet, funktion og garanti / Vægtning: 30
Kvalitetskriterium - Navn: Organisation, support og service / Vægtning: 30
Pris - Vægtning: 40
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 11 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 60
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Ved udvælgelse blandt de konditionsmæssige og egnede Ansøgere, vil Arwos Vand A/S prækvalificere de Ansøgere, som samlet set vurderes

at have den bedste og mest relevante erfaring med lignende eller tilsvarende opgaver ud fra Ansøgers referencer. Med "lignende eller tilsvarende opgaver" forstås udførsel af opgaver, der ligner eller svarer til de ydelser, som er omfattet af dette udbud. I denne sammenhæng vil nyere udførte opgaver blive vægtet højere end ældre udførte opgaver.

at have udført leverancerne på bedste vis, herunder til aftalte tid, økonomi og kvalitet. Arwos Vand A/S forbeholder sig ret til at indhente oplysninger fra kunder i referencerne vedr. opgavens udførsel og dokumentation, samt lægge det til grund for en vurdering af indkomne ansøgninger om prækvalifikation.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Tilbudsgiver skal indsende et udfyldt ESPD med sin ansøgning om prækvalifikation. ESPD'et udfyldes og indsendes igennem Mercell som en del af ansøgningen. Oplysningerne danner grundlag for Arwos Vand A/S' vurdering af, om Tilbudsgiver prækvalificeres til at deltage i udbuddet.

Efter prækvalifikationen skal alle prækvalificerede fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er angivet i ESPD'et.

Tilbudsgiver skal bekræfte ikke at være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §134a, stk. 1 og 2, § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPDs afsnit: "Udelukkelse").

Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-5. (se ESPDs afsnit: "Udelukkelse").

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142.

For den udbudte kontrakt gælder, at Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav:

Positiv egenkapital i det seneste afsluttede regnskabsår (dvs. at seneste godkendte årsregnskab skal udvise en positiv egenkapital)

Omsætning på minimum 2 mio. dkr. inden for seneste regnskabsår for lignende opgaver med levering og montering af fjernaflæste målere og opsætning af netværk.

Tilbudsgiveren skal udfylde ESPD del IV B. Her anføres oplysninger om Tilbudsgiverens specifikke årsomsætning og egenkapital for de seneste 3 regnskabsår.

Såfremt Tilbudsgiver ikke kan give oplysninger vedrørende økonomisk og finansiel kapacitet, fordi Tilbudsgiver er etableret inden for det seneste år, skal Tilbudsgiver anføre dette (jf. ESPD'et). Det fastsatte mindstekrav gælder tilsvarende for nystartede virksomheder.

Tilbudsgivere skal på anmodning (ikke som en del af prækvalifikationsansøgningen) fremsende følgende:

Tilbudsgivers senest godkendte årsregnskab eller revisorpåtegnet erklæring om de efterspurgte økonomiske nøgletal

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

For den udbudte kontrakt gælder, at Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav:

Positiv egenkapital i det seneste afsluttede regnskabsår (dvs. at seneste godkendte årsregnskab skal udvise en positiv egenkapital)

Omsætning på minimum 2 mio. dkr. inden for seneste regnskabsår for lignende opgaver med levering og montering af fjernaflæste målere og opsætning af netværk.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Referenceliste med max 5 leverancer.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143.

For den udbudte kontrakt gælder, at Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav:

Tilbudsgiver skal have afsluttet mindst tre tilsvarende opgaver inden for de seneste tre år.

Tilsvarende opgaver inden for måler og hjemtagningssystem anses som følgende:

Levering af minimum 7.000 fjernaflæselige vandmålere fordelt på ét projekt

Design og etablering af netværk og hjemtagningssystem. Herunder hjemtagning af timeværdier for vandmålerne, med en ydelse på netværket, der svarer til en performance tilsvarende kravene i nærværende udbud (97,5 % af alle data fra målere, skal modtages uden problemer på daglig basis med timeværdier)

Levering og etablering af et databasesystem samt dataudveksling med forsyningsselskabets administrationssystem

Tilsvarende opgaver inden for installation anses som følgende:

Projekt med installation af mere en 3500 målere.

III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Leverandøren skal stille sikkerhed i overensstemmelse med AB18, §9

III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Ansøger et konsortium om deltagelse, skal kravene listet i afsnit 4.3 i Udbudsbetingelserne overholdes.

Tilbudsgiver, der baserer sig på andre enheders formåen, skal overholde kravene i afsnit 4.4 i Udbudsbetingelserne.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Baserer Tilbudsgiver sig på andre enheders uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer, skal de konkrete dele af tilbuddet udføres af den enhed, som ansøgeren eller tilbudsgiveren baserer sig på jf. udbudslovens § 144, stk. 3.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 22/09/2022
Tidspunkt: 08:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 30/09/2022
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Ad afsnit IV.2.4 Eventuelle bilag kan afleveres på engelsk.

Udbudslovens § 134a. En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optagetpå EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktionerog ikke har tiltrådt WTO's Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark tilat åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage

regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem

der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for

beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den

dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,

jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige

angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
22/08/2022

Send til en kollega

0.062