23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 192-544195
Offentliggjort
05.10.2022
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Novafos A/S

Vindere

Delaftale 4 Bygningsinstallationer Primærleverandør

(13.03.2023)
Poul Sejr Nielsen El Aps
Klintehøj Vænge 7
3460 Birkerød

Delaftale 2 Afløb Transport Tertiærleverandør

(13.03.2023)
El-Comp Aps
Vingevej 5
4760 Vordingborg

Delaftale 1 Proces og styring Tertiærleverandør

(13.03.2023)
DI-Teknik A/S
Støberivej 14
4600 Køge

Delaftale 2 Afløb Transport Sekundærleverandør

(13.03.2023)
CR El & Teknik A/S
Telegrafvej 8-10
2750 Ballerup

Delaftale 4 Bygningsinstallationer Sekundærleverandør

(13.03.2023)
CR El & Teknik A/S
Telegrafvej 8-10
2750 Ballerup

Delaftale 1 Proces og styring Primærleverandør

(13.03.2023)
CD Automation A/S
Energivej 40
2750 Ballerup

Delaftale 1 Proces og styring Sekundærleverandør

(13.03.2023)
CR EL & Teknik A/S
telegrafvej 8-10
2750 Ballerup

Delaftale 2 Afløb Transport Primærleverandør

(13.03.2023)
CD Automation A/S
Energivej 40
2750 Ballerup

Delaftale 4 Bygningsinstallationer Tertiærleverandør

(13.03.2023)
DI-Teknik A/S
Støberivej 14
4600 Køge

Udbud af elektrikerydelser (Prækvalifikation)


Novafos A/S

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Novafos A/S
CVR-nummer: 31884993
Postadresse: Blokken 9, 1. sal
By: Birkerød
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 3460
Land: Danmark
E-mail: rba@novafos.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/187206012.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.novafos.dk/
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://permalink.mercell.com/187206012.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://permalink.mercell.com/187206012.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af elektrikerydelser (Prækvalifikation)

Sagsnr.: S20-0077
II.1.2) Hoved-CPV-kode
51110000 Installation af elektrisk udstyr
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Nærværende udbud vedrører indkøb og levering af elektrikerydelser til Novafos A/S.

Tryk her https://permalink.mercell.com/187206012.aspx

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 73 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på maksimalt antal delkontrakter: 4
Maksimalt antal delkontrakter, der kan blive tildelt en tilbudsgiver: 2
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Delkontraktnr.: Proces og Styring
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
51110000 Installation af elektrisk udstyr
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Denne delaftaler omfatter el-opgaver, på Novafos 18 renseanlæg samt 16 vandværker, i hele Novafos forsyningsområde. Novafos forsyningsområde dækker følgende kommuner: Allerød, Ballerup, Egedal, Frederikssund, Furesø, Gentofte, Gladsaxe, Hørsholm og Rudersdal.

Opgaver på Novafos renseanlæg og vandværker kan være følgende:

- Renovering af eksisterende installation og styring.

- Udvidelser/tilføjelser til eksisterende installationer og styring.

- Etablering af ny installation og styring for nye anlæg / komponenter.

- Fejlfinding og udbedring, både planlagt og akut.

- Vedligeholdsopgaver, såsom periodisk test af RCD´ er, tilstandsvurderinger, service på UPS, termo-grafering m.m.

Ovenstående opgaver kan også forekomme på Novafos vandtårne, trykforøger stationer, sektionsbrønde og kildepladser.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Opgaveløsning / Vægtning: 30%
Kvalitetskriterium - Navn: CV'er og kompetencer / Vægtning: 25%
Pris - Vægtning: 45%
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges med op til 2x12 måneder på uændrede vilkår.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindste antal: 5
Største antal: 10
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Såfremt der er flere end 10 ansøgere, som opfylder minimumskravene til egnethed og som ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, vil Ordregiver foretage udvælgelsen på baggrund af følgende objektive og ikkediskriminerende kriterier:

- At referencerne i videst muligt omfang har stor økonomisk volumen, målt i kr. pr. årsbasis.

- At referencerne i videst muligt omfang indeholder et stort antal anlæg.

- At referencerne i videst muligt omfang indeholder et stort antal lokationer hos den enkelte kunde/aftalepart.

- At referencerne i videst muligt omfang angår leverancer, hvor ansøgeren har været hovedentreprenør.

- Nyere referencer vægtes højere / tillægges større vægt end ældre referencer.

Kriterierne er angivet i prioriteret rækkefølge.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Delkontraktnr.: Afløb Transport
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
51110000 Installation af elektrisk udstyr
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Denne delaftaler omfatter el-opgaver, på Novafos ca. 1.300 pumpestationer, i hele Novafos forsyningsområde. Novafos forsyningsområde dækker følgende kommuner: Allerød, Ballerup, Egedal, Frederikssund, Furesø, Gentofte, Gladsaxe, Hørsholm og Rudersdal.

Opgaver på Novafos pumpestationer kan være følgende:

- Renovering af installation og styring på eksisterende pumpestationer.

- Udvidelser/tilføjelser til eksisterende pumpestationer.

- Etablering af installation og styring for nye pumpestationer.

- Fejlfinding og udbedring, både planlagt og akut.

- Vedligeholdsopgaver, såsom periodisk test af RCD´ er, tilstandsvurderinger, service på UPS, termo-grafering m.m.

Ovenstående opgaver kan også forekomme på Novafos regn- og spildevandsbassiner, samt udløbsstationer.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Opgaveløsning / Vægtning: 30%
Kvalitetskriterium - Navn: CV'er og kompetencer / Vægtning: 25%
Pris - Vægtning: 45%
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 16 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges med op til 2x12 måneder på uændrede vilkår.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindste antal: 5
Største antal: 10
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Såfremt der er flere end 10 ansøgere, som opfylder minimumskravene til egnethed og som ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, vil Ordregiver foretage udvælgelsen på baggrund af følgende objektive og ikkediskriminerende kriterier:

- At referencerne i videst muligt omfang har stor økonomisk volumen, målt i kr. pr. årsbasis.

- At referencerne i videst muligt omfang indeholder et stort antal anlæg.

- At referencerne i videst muligt omfang indeholder et stort antal lokationer hos den enkelte kunde/aftalepart.

- At referencerne i videst muligt omfang angår leverancer, hvor ansøgeren har været hovedentreprenør.

- Nyere referencer vægtes højere / tillægges større vægt end ældre referencer.

Kriterierne er angivet i prioriteret rækkefølge.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Delkontraktnr.: Fiber og datainstallationer
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
51110000 Installation af elektrisk udstyr
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Denne delaftaler omfatter fiber- og data opgaver, på Novafos 18 renseanlæg samt 16 vandværker og større pumpestationer, i hele Novafos forsyningsområde. Novafos forsyningsområde dækker følgende kommuner: Allerød, Ballerup, Egedal, Frederikssund, Furesø, Gentofte, Gladsaxe, Hørsholm og Rudersdal.

Fiber- og data opgaver på Novafos anlæg kan være følgende:

- Levering og montering af rackskabe / x-felter.

- Servicering og vedligehold af IT-udstyr og installationer.

- Opsætning og installation for acces points og dataudtag til anden anvendelse.

- Etablering af føringsveje for fiber- og datainstallationer.

- Udførelse af interne fiberforbindelser på tekniske anlæg.

- Fejlfinding på eksisterende fiber- og datainstallationer.

Ovenstående opgaver kan også forekomme på Novafos regn- og spildevandsbassiner, udløbsstationer, vandtårne, trykforøger stationer, sektionsbrønde og kildepladser.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Opgaveløsning / Vægtning: 30%
Kvalitetskriterium - Navn: CV'er og kompetencer / Vægtning: 25%
Pris - Vægtning: 45%
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 4 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges med op til 2x12 måneder på uændrede vilkår.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindste antal: 5
Største antal: 10
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Såfremt der er flere end 10 ansøgere, som opfylder minimumskravene til egnethed og som ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, vil Ordregiver foretage udvælgelsen på baggrund af følgende objektive og ikkediskriminerende kriterier:

- At referencerne i videst muligt omfang har stor økonomisk volumen, målt i kr. pr. årsbasis.

- At referencerne i videst muligt omfang indeholder et stort antal anlæg.

- At referencerne i videst muligt omfang indeholder et stort antal lokationer hos den enkelte kunde/aftalepart.

- At referencerne i videst muligt omfang angår leverancer, hvor ansøgeren har været hovedentreprenør.

- Nyere referencer vægtes højere / tillægges større vægt end ældre referencer.

Kriterierne er angivet i prioriteret rækkefølge.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Delkontraktnr.: Bygningsinstallationer
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
51110000 Installation af elektrisk udstyr
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Denne delaftale omfatter bygningsinstallations opgaver, på Novafos 18 renseanlæg samt 16 vandværker og større pumpestationer, i hele Novafos forsyningsområde. Novafos forsyningsområde dækker følgende kommuner: Allerød, Ballerup, Egedal, Frederikssund, Furesø, Gentofte, Gladsaxe, Hørsholm og Rudersdal.

Bygningsinstallations opgaver på Novafos anlæg og lokationer kan være følgende:

- Udførelse af belysningsanlæg, inklusive lysberegninger.

- Etablering af føringsveje for bygningsinstallationer.

- Levering af lægpersonsbetjente gruppetavler.

- Udførelse af installationer for stikkontakter og anden bygningsinstallation.

- Fejlfinding på eksisterende bygningsinstallationer.

- Periodisk verifikation af eksisterende bygningsinstallationer.

- Vedligeholdsopgaver, såsom periodisk test af RCD´ er, udskiftning af materiale m.m.

Ovenstående opgaver kan også forekomme på Novafos regn- og spildevandsbassiner, udløbsstationer, vandtårne, trykforøger stationer, sektionsbrønde og kildepladser.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Opgaveløsning / Vægtning: 30%
Kvalitetskriterium - Navn: CV'er og kompetencer / Vægtning: 25%
Pris - Vægtning: 45%
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 7 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges med op til 2x12 måneder på uændrede vilkår.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindste antal: 5
Største antal: 10
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Såfremt der er flere end 10 ansøgere, som opfylder minimumskravene til egnethed og som ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, vil Ordregiver foretage udvælgelsen på baggrund af følgende objektive og ikkediskriminerende kriterier:

- At referencerne i videst muligt omfang har stor økonomisk volumen, målt i kr. pr. årsbasis.

- At referencerne i videst muligt omfang indeholder et stort antal anlæg.

- At referencerne i videst muligt omfang indeholder et stort antal lokationer hos den enkelte kunde/aftalepart.

- At referencerne i videst muligt omfang angår leverancer, hvor ansøgeren har været hovedentreprenør.

- Nyere referencer vægtes højere / tillægges større vægt end ældre referencer.

Kriterierne er angivet i prioriteret rækkefølge.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

- Tilbudsgivers gennemsnitlige egenkapital i de 3 seneste disponible regnskabsår skal være positiv

- Tilbudsgivers gennemsnitlige soliditetsgrad i de 3 seneste disponible regnskabsår skal minimum være 20%

Kravene i dette afsnit er det samme uanset, om man ansøger om deltagelse i én, flere eller alle delaftaler.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal have præsteret minimum 3 leveringer af elektrikerydelser, der er udført inden for de seneste 3 år, og som har lighed med kontraktens genstand.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Der stilles følgende minimumskrav til referencerne:

- At referencen har været til en forsyningsvirksomhed

- At mindst én reference har en økonomisk værdi svarende til 500.000 kr. eksklusive moms pr. årsbasis

- Referencerne skal angå opgaver, der er udført inden for de sidste 3 år regnet fra ansøgningsfristen

Beskrivelsen bør indeholde følgende oplysninger:

- Beskrivelse af opgaven, herunder leverede ydelser

- Antallet af servicerede anlæg

- Antallet af servicerede lokationer

- Aftalens/opgavens størrelse i kr. eksklusive oms pr. årsbasis

- Hvorvidt ansøgeren har været hovedentreprenør

- Aftalestart og slutdato

- Aftalepart (med navn og kontaktoplysninger - tlf. og/eller mail)

Minimumskravene i dette afsnit er det samme uanset, om man ansøger om deltagelse i én, flere eller alle delaftaler.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Tilbudsgiveren kan maksimalt tildeles to delaftaler som primærleverandør. Fordelingsnøgle vedr. tildeling af delaftalerne fremgår af udbudsbetingelserne, afsnit 7. Rammeaftalerne indeholder et Code-of-Conduct bilag. Der stilles i kontrakten krav om, at Entreprenøren skal opretholde en erhvervsansvarsforsikring. Såfremt tilbudsgiver har til hensigt at anvende underleverandører til opfyldelsen af kontrakten, skal tilbudsgiveren i sit tilbud erklære, at underleverandørerne ikke er omfattet af de obligatoriske eller frivillige udelukkelsesgrunde jf. udbudsbekendtgørelsen.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Højeste antal påtænkte deltagere i rammeaftalen: 3
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 01/11/2022
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 28/11/2022
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Ansøger skal bekræfte, at Ansøger ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §134a, § 135, stk. 1 til 3 og § 136. Ansøger skal derudover bekræfte, at Ansøger ikke er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-5.

I nærværende udbud vil følgende dokumentation være tilstrækkelig som dokumentation: Ansøgers personlige forhold: Serviceattest eller tilsvarende dokumentation for udenlandske ansøgere. Revisorpåtegnet årsregnskab indeholdende Ansøgers egenkapital og soliditetsgrad i indtil de seneste 3 disponible regnskabsår.

I forhold til referencer udgør referencelisten i ESPD'et den endelige dokumentation, og prækvalificerede ansøgere skal i så fald ikke fremsende yderligere dokumentation for referencerne.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage

regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem

der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for

beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den

dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,

jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige

angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
30/09/2022

Send til en kollega

0.047