23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 197-558985
Offentliggjort
12.10.2022
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

Computere (2022)


Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
CVR-nummer: 17472437
Postadresse: Pakkerivej 6
By: Valby
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Kontaktperson: Christoffer Bangild
E-mail: cb@ski.dk
Telefon: +45 42301318
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ski.dk
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten tildeles af en indkøbscentral
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: Indkøbscentral
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Centraliserede indkøbsaktiviteter

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Computere (2022)

Sagsnr.: 02.02
II.1.2) Hoved-CPV-kode
30000000 Kontor- og edb-maskiner, -udstyr og -artikler, herunder ikke møbler og softwarepakker
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

02.02 Computere er et genudbud af den eksisterende aftale på området. Aftalen tildeles på baggrund af tildelingskriteriet ”Pris”. Der vil være én primær leverandør samt to sekundære leverandører på aftalen. Når den primære leverandørs sortiment dækker indkøbsbehovet, skal købet foretages direkte hos den primære leverandør, mens tildelingen ved større indkøb af 100 eller flere computere vil foregå ved miniudbud blandt alle tre leverandører.

Sortimentet dækker computerrelaterede behov og krav, hos de mange forskellige myndigheder og offentlige institutioner, som vil kunne anvende rammeaftalen. Det brede sortiment sikres dels gennem de enkelte krav i kravspecifikationen og dels ved at sikre flere producentmærker bredt på rammeaftalen.

For en stor del af kravspecifikationen gælder, at tilbudsgiver skal byde med flere forskellige produkter, der opfylder samme krav. Dette kræves for at sikre sortimentsbredden med henblik på at opfylde kundernes forskelligartede behov.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
30200000 Edb-maskiner og -artikler
30213000 Pc'er
30213100 Bærbare datamater
30213300 Stationære pc'er
30230000 Computerrelateret udstyr
30231000 Computerskærme og konsoller
30237270 Mapper til bærbare computere
30237280 Strømforsyningstilbehør
30237410 Computermus
30237460 Tastaturer til datamater
72600000 Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb
72611000 Teknisk support i forbindelse med datamater
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Det udbudte sortiment omfatter følgende:

Computere:

All-in-One (AIO), Specialcomputere, Bærbare, Stationære computere, Håndholdte, Tynde klienter.

Tilbehør:

RAM, Fastlager, Batterier, Flash-hukommelse, Covers, Netværkskabler, Docks, Adapter, Mus og Tastaturer, Grafikkort, Håndleds- og underarmsstøtte, Skærmfilter, Musemåtter, Powerbanks, Computerskærme, Pegeredskaber, Strømforsyninger, KVM-Switch, Tasker, Ladestationer, USB-hukommelse.

Tilknyttede ydelser:

Pålægning af image

Tilmelding til kundens deployment løsning

Slutbrugerklargøring.

Tilknyttede ydelser:

Tyverimærkning - Fysisk, Emballagehåndtering, Opsætning af BIOS/UEFI, Slutbrugerlevering, Udskiftning/isætning af fastlager – Kundens computer, Udskiftning/isætning af batteri – Kundens computer, 12 måneders forlænget produkt- og on-site garanti, 24 måneders forlænget produkt- og on-site garanti, Forlænget produkt- og carry-in garanti på Håndholdte computere og Tynde klienter, Driftskonsulent, Tekniker, Udrulningsleder, Uddannelseskonsulent.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den maksimale værdi af rammeaftalen er fastsat til DKK 1 mia. Se nærmere om baggrunden herfor i del VI, afsnit VI.3) Yderligere oplysninger.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 179-504110
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

SKI har valgt at annullere og genudbyde 02.02 Computere.

Annulleringen sker, da der under spørgsmål/svar processen er fremsat forslag til ændringer af visse tekniske krav og vilkår. SKI lytter til markedet og har vurderet af forslagene vil medføre en bedre aftale for SKIs kunder. For at imødekomme ændringerne, kræver udbudsreglerne, at udbuddet annulleres og genudbydes igen.

Det nye udbudsmateriale bliver efter planen sendt til Tender Electronics Daily (TED) ultimo uge 42 2022, så det ligger klar efter efterårsferien, og den nye tilbudsfrist forventes at være den 23. november 2022. Det betyder også, at tidspunktet for aftalens ikrafttrædelse rykkes til ultimo februar 2023

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
07/10/2022

Send til en kollega

0.049