23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 210-600876
Offentliggjort
31.10.2022
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

HABII afd. 1801, Henriksgården v/DABBolig

Opdateringer

Annullering
(13.01.2023)

Der blev alene modtaget et tilbud, som lå væsentligt over den forventede økonomi. Det er således ordregivers vurdering, at der ikke har været en tilstrækkelige konkurrence.

Udbud af batteriinstallation og efterfølgende serviceaftale


HABII afd. 1801, Henriksgården v/DABBolig

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: HABII afd. 1801, Henriksgården v/DABBolig
CVR-nummer: 55775214
Postadresse: Finsensvej 33
By: Frederiksberg
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2000
Land: Danmark
Kontaktperson: Kia Borch-Hansen
E-mail: kmbo@cowi.com
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.dabbolig.dk/hovedstadens-almennyttige-boligselskab/afdelingsoversigt/henriksgaarden/henriksgaarden/
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://build.dalux.com/client/da-dk/public/tender/TID-18984
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Boliger og offentlige faciliteter

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af batteriinstallation og efterfølgende serviceaftale

Sagsnr.: A114222
II.1.2) Hoved-CPV-kode
31440000 Batterier - CB42
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Boligafdelingen Henriksgården i Valby er i gang med en omfattende renovering af bygningerne. Renoveringen gennemføres med støtte fra Landsbyggefonden og også støtte fra en særlig energidemonstrationspulje under Landsbyggefonden. I den forbindelse støttes særligt etableringen af et stort solcelleanlæg med tilhørende selvstændigt net-tilsluttede batterier samt støtte til at etablere en fremtidssikret løsning til opladning af elbiler mm.

Batterierne der ønskes leveret under nærværende udbud skal sikre optimal udnyttelse af den lokale el-produktion, samt minimere omkostninger til indkøb af elektricitet.

Dertil er der tilknyttet en efterfølgende serviceaftale på de leverede batterier.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 4 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Hovedudførelsessted:

Vigerslev Vænge 4, 2500 København

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Boligafdelingen Henriksgården i Valby er i gang med en omfattende renovering af bygningerne. Renoveringen gennemføres med støtte fra Landsbyggefonden og også støtte fra en særlig energidemonstrationspulje under Landsbyggefonden. I den forbindelse støttes særligt etableringen af et stort solcelleanlæg med tilhørende selvstændigt net-tilsluttede batterier samt støtte til at etablere en fremtidssikret løsning til opladning af elbiler mm.

Batterierne der ønskes leveret under nærværende udbud skal sikre optimal udnyttelse af den lokale el-produktion, samt minemre omkostninger til indkøb af elektricitet.

Dertil er der tilknyttet en efterfølgende serviceaftale på de leverede batterier.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 4 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 84
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Serviceaftalen kan forlænges med 2 år

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Den udbudte varekontrakt indeholder option for levering af virtual power plant controller (VPP), som gør det muligt at byde den samlede batteriinstallation ind på markedet for net-tjenester. Optionen er angivet i de tekniske udbudsbetingelser.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgivers egenkapital for de seneste tre (3) disponible regnskabsår (dette kan angives under ESPD del IV under "Finansielle nøgletal"). Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen/omsætningen som virksomhedernes samlede egenkapital/omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår. Hvis en enhed stiller økonomisk og finansiel formåen til rådighed for tilbudsgivers opfyldelse af sine forpligtelser i henhold til den indgåede kontrakt, hæfter den indestående virksomhed solidarisk for tilbudsgivers gennemførelse af kontrakten.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver i mindst et af de seneste 3 disponible regnskabsår har haft en positiv egenkapital

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Der er ikke krav til teknisk og faglig kapacitet

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

varekontrakt og efterfølgende serviceaftale om drift og vedligeholdelse i 5 år pr. batterileverance. Kontrakten har krav i til miljøregler, arbejdesmiljøregler, EU-direktiver, GDPR mv.. Leverandøren skal underskrive Tro- og loveerklæring vedrørende overholdelse af EU-Forordning 2022/576.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 29/11/2022
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 2 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 29/11/2022
Tidspunkt: 12:00
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Der er ikke adgang til at overvære åbningen af tilbuddene

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Ansøger skal i sin ansøgning udfylde og indgive et ESPD. ESPD tjener som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148 nævnte forhold.

Hvis ansøgningen indsendes af en sammenslutning af enheder (eksempelvis et konsortium), skal de i sammenslutningen deltagende juridiske personer hver især angives klart og entydigt, og derudover skal der

angives en fælles befuldmægtiget, som Ordregiver med bindende virkning for sammenslutningen kan indgå aftaler med. Der skal udfyldes særskilt ESPD for hver juridisk person.

Hvis sammenslutningen bliver bedt om at indsende endelig dokumentation for ESPD’et, skal der medsendes en erklæring om en fælles befuldmægtiget under anvendelse af skabelonen i bilag A til Udbudsvilkårene. Enheder i

sammenslutningen hæfter solidarisk for tilbuddet og opfyldelsen af en eventuel aftale.

Såfremt ansøger ønsker at basere sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, skal der udfyldes særskilt ESPD for den eller de juridiske person(er), der støttes ret på.

Støtte-virksomheder bedes underskrive det særskilte elektroniske ESPD-dokument.

Hvis tilbudsgiver bliver bedt om at indsende endelig dokumentation for ESPD’et, skal bilag B til Udbudsvilkårene udfyldes og medsendes. Støtteerklæringen godtgør, at ansøger/tilbudsgiver faktisk råder over den nødvendige

enheders økonomiske og finansielle formåen. Støtteerklæringen godtgør endvidere for, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiver.

Ordregiver skal udelukke en ansøger fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Ordregiver vil desuden udelukke en

ansøger, der er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 og 2. Ordregiver stiller krav i henhold til EU-forordning 833/2014, som ændret ved forordning (EU)2022/576 vedrørende Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: www.klfu.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når

underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.

Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstillperioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside, jf. nedenfor.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
27/10/2022

Send til en kollega

0.062