23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 223-642180
Offentliggjort
18.11.2022
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på vegne af Skatteministeriet

Vindere

Motorregister, AKR og EUCARIS Applikationer - Drift, vedligeholdelse, support og videreudvikling

(10.02.2023)
Netcompany A/S
Grønningen 17
1270 København K

Motorregister, AKR og EUCARIS-Applikationer - Drift, vedligeholdelse, support og videreudvikling


Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på vegne af Skatteministeriet

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på vegne af Skatteministeriet
CVR-nummer: Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Postadresse: Osvald Helmuths Vej 4
By: Frederiksberg
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2000
Land: Danmark
Kontaktperson: Lauge Bruun
E-mail: Udbudsjuristerne@UFST.dk
Telefon: +45 72370861
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ufst.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/204762
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Økonomiske og finansielle anliggender

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Motorregister, AKR og EUCARIS-Applikationer - Drift, vedligeholdelse, support og videreudvikling

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører transition, drift, vedligeholdelse, support og videreudvikling af IT-systemet ”Motorregister, AKR og EUCARIS-Applikationer” samt tilhørende platforme. Der er tale om et system, som er i drift, men som skal i udbud grundet ophør af nuværende kontrakt. Systemet indeholder tre hovedfunktioner, som er tæt forbundne. Digitalt MotorRegister (DMR) indeholder oplysninger om køretøjer og anvendes af private og offentlige aktører. Alternativt Kontakt Register (AKR) indeholder oplysninger om personer og virksomheder, som ikke findes i Erhvervssystemet (ES) eller Centralt Skatteyderregister-Persondelen (CSR-P), men har en dansk eller udenlandsk adresse. EUCARIS-applikationerne anvendes til at udveksle køretøjsinformationer fra Motorregisteret med myndigheder i øvrige europæiske lande via det fælleseuropæiske European CAR and driving licence Information System, EUCARIS.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
72130000 Konsulentvirksomhed vedrørende planlægning af databehandlingsanlæg
72150000 Konsulentvirksomhed vedrørende edb-revision og maskinel
72200000 Programmering af software og konsulentvirksomhed
72210000 Programmeringsservice i forbindelse med programmelpakker
72212000 Programmeringsservice i forbindelse med applikationsprogrammel
72212200 Udvikling af programmel til netværk, internet og intranet
72212300 Udvikling af programmel til dokumentredigering, tegning, billedbehandling, tidsplanlægning og produktivitetsovervågning
72212400 Udvikling af programmel til forvaltning af forretningstransaktioner og privatsager
72212600 Udvikling af database- og operativsystemprogrammel
72212700 Værktøjer til programmeludvikling
72220000 Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik
72230000 Udvikling af kundespecificeret programmel
72300000 Datatjenester
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

DMR håndterer og indeholder oplysninger om ca. 5-6 mio. køretøjer, samt 3,5 mio. ejere af køretøjer. DMR benyttes til registrering af køretøjers tekniske data, afgiftspligter og forsikringsoplysninger. DMR er til for bil-kunder/-ejere i Danmark samt en lang række interessenter forbundet med import, køb og salg, registrering af, vedligeholdelse og skrotning af biler i Danmark.

DMR benyttes af alle bilhandlende/ejende borgere og erhvervsdrivende, ca. 1900 nummerpladeoperatører, ca. 65 forsikringsselskaber, ca. 200 bilimportører, ca. 900 bilforhandlere, leasingselskaber, finansieringsselskaber, 98 kommuner, sekundære erhvervsdrivende (parkeringsselskaber, Sund-og-Bælt, færgeselskaber, inkassovirk-somheder og advokater), Danmarks Statistik, Politiet, Trafikstyrelsen, reparatører og autogenbrugsvirksomhe-der. Systemet har derfor stor politisk bevågenhed.

Alternativt Kontakt Register (AKR) omfatter alternative registreringer af kontaktoplysninger på personer og virksomheder til brug for nogle af Skatteforvaltningens systemer i fm bl.a. opkrævning og juridiske enheder (for DMR).

EUCARIS er en gateway, som muliggør at EU- og EØS-lande kan forespørge på og udveksle køretøjsoplysnin-ger om køretøjer, der er registreret i de øvrige landes nationale køretøjsregistrer.

Udbuddet af Motorregister, AKR og EUCARIS Applikationer indeholder følgende ydelser:

a) Drift

b) Support og vedligeholdelse

c) Videreudvikling

d) Transition ind

a) Drift omfatter: drift, vedligeholdelse og overvågning af systemet, hvor produktionsmiljøet er driftet i et re-dundant setup med tilgængelighed på 99,7%.

Der anvendes seks miljøtyper i DMR og AKR: et udviklingsmiljø (DEV), et testmiljø (TEST), to systemintegra-tionstestmiljøer (SIT1, SIT2), et præproduktionsmiljø (TKT), et produktionsmiljø (PROD) samt et DMR-FTP PROD.

EUCARIS miljøer: EUCARIS PROD, EUCARIS PrePROD og EUCARIS SIT.

Licenser: Systemerne afvikles på Oracle produktstakken (WebLogic Server 12c, Oracle ServiceBus 12c, DBMS 12.2.01/14c/19c grundet løbende opgraderinger), som stilles til rådighed af UFST.

Operativsystemet er Redhat Linux. Platformen er repræsenteret i alle 6 miljøinstanser.

EUCARIS applikationen afvikles på Windows 2012 R2 Standard Server, installeret med .NET

EUCARIS deler database og servicebus med DMR. Den anvendte kapacitet er som følger: Fysiske servere: 54 stk., Virtuelle servere: 54 stk., CPU-kerner: 221 stk., RAM: 1024 GB, SAN-forbrug: 118 TB, Backup-forbrug: 103 TB.

b) Support og vedligeholdelse omfatter:

- Servicedesk for 2nd level support

- Ordregiver varetager selv internt 1st level support, og det vil derfor alene være superbrugere hos ordregiver, der vil kontakte leverandørens servicedesk.

- Incident, problem og change management via kundens ITSM-system samt forebyggende teknisk vedlige-holdelse.

- Håndtering af cirka 200 månedlige incidents af varierende kompleksitet, herunder primært databaserettelser af forkert indtastet data hos slutbrugerne.

- Vedligeholdelsesforbrug på cirka 14.000 timer årligt

c) Videreudvikling omfatter:

Ændring af funktionalitet i det udbudte system, herunder ændring af funktionalitet, der skyldes ændringer i lovgivning eller tekniske retningslinjer fra EU-Kommissionen eller andre offentlige myndigheder. Udviklings-behovet er på cirka 30.000 timer om året og følger primært den agile metode.

Kildekoden for Motorregister (DMR) og AKR er primært Java, og EUCARIS-applikationerne udvikles og ved-ligeholdes af tredjepart.

d) Transition ind omfatter:

- Transition af IT-systemet som beskrevet under pkt. a) Drift

- Etablering af driftsmiljøerne i leverandørens hostingcenter/-centre, herunder connectivity.

- Overtagelse, herunder test af eksisterende konfiguration og indhold af systemet samt migrering

- Levering af dokumentation.

- Etablering af et system med mange integrationer til eksterne systemer

- Implementering af eventuelle ændringer i løbet af transitionsperioden

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 60
Pris - Vægtning: 40
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 109-308389
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Motorregister, AKR og EUCARIS Applikationer - Drift, vedligeholdelse, support og videreudvikling

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Der blev ikke modtaget nogen bud eller anmodninger om deltagelse eller de blev alle afvist

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen modtog ved udløb af tilbudsfristen tilbud fra tre virksomheder. Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har desværre konstateret, at alle de modtagne tilbud ikke er konditionsmæssige og dermed ikkeforskriftsmæssige. Det er endvidere Udviklings- og Forenklingsstyrelsens vurdering, at udbuddets formelle krav og egnethedskrav er opfyldt af alle tre tilbudsgivere. Tilbudsgiverne er endvidere ikke omfattet af en udelukkelsesgrund.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen vælger derfor at overgå til udbud med forhandling uden offentliggørelse af en ny udbudsbekendtgørelse i medfør af udbudslovens § 61, stk. 1, nr. 2, og stk. 4.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalender-dage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk ind-købssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordre-giveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
14/11/2022

Send til en kollega

0.047