Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=348448&B=REGIONNORD
Udbyder
Region Nordjylland
Vindere
Rammeaftale om indkøb af terminaler - mobiltelefoner og tablets - samt tilbehør og tilknyttede services.
(16.06.2023)
Dantell A/S
Silkeborgvej 14
7400 Herning
Rammeaftale om indkøb af terminaler - mobiltelefoner og tablets - samt tilbehør og tilknyttede services
Region Nordjylland
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190941
Postadresse: Niels Bohrs Vej 30
By: Aalborg Ø
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9220
Land: Danmark
Kontaktperson: Poul Qvist Christensen
E-mail: pqc@qvistmanagement.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.rn.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/252785
Del II: Genstand
Rammeaftale om indkøb af terminaler - mobiltelefoner og tablets - samt tilbehør og tilknyttede services.
Udbuddet omfatter en rammeaftale om indkøb af terminaler - mobiltelefoner og tablets - samt tilbehør og tilknyttede services. Mobiltelefoner omfatter featurephones, smartphones og kliniske smartphones.
Udbuddet omfatter en rammeaftale om indkøb af terminaler - mobiltelefoner og tablets - samt tilbehør og tilknyttede services. Mobiltelefoner omfatter featurephones, smartphones og kliniske smartphones.
Terminalerne skal leveres til brug på alle regionens opgaveområder, herunder blandt andet til Region Nordjyllands somatiske hospitaler, psykiatrien, sociale tilbud, administrative funktioner, der administreres af Region Nordjylland. Idet terminalerne bl.a. skal anvendes til vitale områder indenfor sundhedssektoren, indeholder kravspecifikationerne meget høje krav til kvalitet, leveringssikkerhed, service- og reparationsydelser.
Aftalen skal anvendes til indkøb af nedenstående produkter samt beslægtede ydelser:
• Featurephones
• Apple iOS kompatible smartphones
• Google Android kompatible smartphones
• Google Android kompatible kliniske smartphones
• Apple iOS kompatible tablets
• Google Android kompatible tablets
• Tilbehør til terminaler
• Tilbehør til tablets
• Inddatering i enterprise-systemer, som f.eks. Android zero-touch enrollment, Samsung Knox Mobile Enrollment, Apple Business Manager eller tilsvarende
• Klargøringsservice
• Support, kundeservice
• Udvidet garanti og serviceordning på kliniske smartphones
• Reparationsservice
Rammeaftalen vil blive indgået med én (1) leverandør.
Kravspecifikationen, jf. bilag 1, indeholder en uddybende beskrivelse af de udbudte ydelser.
Ordregiver har til hensigt at prækvalificere fem (5) ansøgere, som vil blive opfordret til at afgive tilbud.
Såfremt antallet af Ansøgere, der opfylder de i punkt III.1.2) og IIII.1.3) angivne betingelser for deltagelse i udbuddet, ikke overstiger ovennævnte antal, vil samtlige af disse Ansøgere blive prækvalificeret. Såfremt antallet af Ansøgere, der opfylder de i punkt III.1.2) og III.1.3) angivne betingelser for deltagelse i udbuddet, overstiger ovennævnte antal, vil der ske en udvælgelse blandt disse egnede Ansøgere.
Ordregiver vil prækvalificere de Ansøgere, der dokumenterer de mest relevante erfaringer med levering af produkter og ydelser indenfor det udbudte produkt- og ydelsesområde svarende til det udbudte, jf. punkt III.1.3).
Ved vurderingen af Ansøgers referencer vægtes det, udover at de enkelte referencer indeholder flest mulige af de udbudte produkter og ydelser, højt, at der er tale om referencer med levering til sundhedssektoren. Herefter tillægges økonomisk store referencer positiv vægt.
Den maksimale værdi af rammeaftalen i kontraktens løbetid er DKK 130.000.000 ekskl. moms. Beregningen af den maksimale pris tager ikke højde for særlige behov for yderligere træk på rammeaftalen, der måtte være tilladt i medfør af udbudslovens ændringsbestemmelser i §§ 181 eller 183.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal i ESPD oplyse sin gennemsnitlige årsomsætning, det vil sige nettoomsætning, i de seneste tre (3) disponible regnskabsår. Nettoomsætningen skal angives i danske kroner og skal forstås i overensstemmelse med Årsregnskabsloven. Ved disponibelt regnskabsår forstås, at regnskabet for det pågældende år er afsluttet, godkendt og revisorattesteret på ansøgningstidspunktet.
Det er et minimumskrav, at den gennemsnitlige årsomsætning i de seneste 3 disponible regnskabsår er minimum DKK 20.000.000.
Ansøger skal i ESPD angive maksimalt de fem (5) betydeligste referencer inden for de udbudte ydelsesområder jf. punkt II.2.4), udført (eller igangværende) i løbet af de seneste tre (3) år, afhængigt af, hvornår Ansøger blev etableret. For hver reference skal oplyses:
• Kundens navn
• Periode for leverance af produkter og ydelserne
• Omfang (beløb i DKK ekskl. moms)
• Kort beskrivelse af leverancen og hvilke elementer der jf. punkt II.2.4) indgik i leverancen
• Klargørings- reparations- og garantiservices
• Kontaktperson
Det er et minimumskrav, at Ansøger har leveret sammenlignelige produkter og ydelser, jf. punkt II.2.4). Levering af sammenlignelige produkter og ydelser kan dokumenteres via flere referencer.
I kontrakten er hensynet til samfundsansvar, som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, og som formuleret i OECD's retningslinjer for multinationale virksomheder, inddraget i relevant omfang. Der er desuden stillet kontraktmæssige krav i henhold til ILO-konvention 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30. juni 2014.
Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
1. De udelukkelsesgrunde, der finder anvendelse i udbuddet, er de obligatoriske udelukkelsesgrunde, der nævnes i Udbudslovens §§ 134a, 135 og 136 samt de frivillige udelukkelsesgrunde, der nævnes i Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1, 2, 3 og 5. Udbuddet er omfattet af EU-forordning 2022/1269, art. 1 nr. 15), der bl.a. ændrer EU-forordning 833/2014 med indsættelse af artikel 5 k om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v.
2. Ansøger skal som sin ansøgning indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold.
3. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Herudover skal der sammen med ansøgninge for sammenslutningen indgives en erklæring om fælles befuldmægtiget og solidarisk, direkte og ubetinget hæftelse. Skabelon til erklæring findes som bilag til udbudsbetingelserne.
4. Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et underskrevet ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på. Herudover skal der sammen med ansøgningen, og for hver støttenede enhed, indgives en støtteerklæringen, der indleveres sammen med ansøgningen. Skabelonen til støtteerklæring findes som bilag til udbudsbetingelserne.
5. Dokumentation for egnethedskrav vedrørende økonomisk kapacitet:
Hvis Tilbudsgiver er revisionspligtig:
• Hvis nettoomsætning fremgår af årsrapporter: Godkendte årsrapporter med revisionserklæring
• Hvis nettoomsætning ikke fremgår af årsrapporter: Revisors reviewerklæring eller revisionserklæring om nettoomsætningens størrelse
Hvis Tilbudsgiver ikke er revisionspligtig:
• Enten godkendte årsrapporter med revisionserklæring eller reviewerklæring,
• eller revisors reviewerklæring om nettoomsætningens størrelse.
6. Dokumentation for egnethedskrav vedrørende teknisk kapacitet:
Ansøger skal ikke fremsende yderligere dokumentation, idet ESPD udgør den endelige dokumentation.
7. Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
• - Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation.
• - Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klagen indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk