Fakta om udbudet
Udbyder
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Udbud af caps til Forsvaret og Beredskabsstyrelsen
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
Postadresse: Lautrupbjerg 1-5
By: Ballerup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontaktperson: Christine Pilgaard Vinther
E-mail: chvi@kammeradvokaten.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmi.dk
Del II: Genstand
Udbud af caps til Forsvaret og Beredskabsstyrelsen
Dette udbud angår en rammeaftale om levering af caps til Forsvaret og Beredskabsstyrelsen.
Ballerup
FMI skal igennem rammeaftalen kunne anskaffe 5 forskellige typer caps:
1) feltcap til Forsvaret
2) caps til Søværnet
3) caps til Marinehjemmeværnet og
4) caps til Beredskabsstyrelsen
5) caps til DEMA
Feltcap skal være en del af soldatens kampuniform, Nordic Combat Uniform (NCU). Feltcapen anvendes, når soldaten udfører tjeneste f.eks. som udsendt, på skydebane, eller deltagelse i øvelser, hvor der ikke bæres hjelm. Feltcapen skal dermed kunne beskytte soldaten mod diverse forhold både i relation til vejrlig men også i relation til kampsituationer ved udsendelse.
Disse hensyn udmønter sig i forskellige krav til feltcapens udformning for så vidt angår design, materiale, størrelser og farver. Feltcap skal fremstilles i en metervare med et bestemt EUROCAM camouflagemønster, og metervaren skal endvidere minimum kunne opfylde varmebeskyttelse standarden efter princippet ”no melt, no drip”.
De øvrige typer caps skal ligeledes tilpasses FMI’s konkrete behov, da de skal fremstilles i bestemte farver og med broderi, blank skygge eller egeløv på skyggen, som er specifikt designet til FMI.
Evalueringen af tilbuddene vil inkludere en ekspertevaluering af vareprøver. Et ekspertpanel vil gennemføre en evaluering af hver indleverede vareprøve i henhold til specificerede kriterier. De prækvalificerede ansøgere skal anmode FMI om at sende metervaren til brug for produktionen af feltcap.
Rammeaftalen er ikke opdelt i delaftaler, da dette ville eliminere de stordriftsfordele, der kan opnås ved én samlet kontrakt.
Aftalen er indgået af FMI. Alle enheder under Forsvarsministeriet, herunder alle divisioner af Forsvaret i Danmark, som er under Forsvarschefens kommando, er imidlertid berettigede til at benytte Aftalen til indkøb af Leverancen på Aftalens vilkår og betingelser.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Udbud af hovedbeklædning (caps)
CVR-nummer: 19718794
Postadresse: Grundtvigs Allé 161
By: Sønderborg
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 6400
Land: Danmark
E-mail: uniform@atelier2000.dk
Telefon: +45 74431990
Del VI: Supplerende oplysninger
Vedrørende afsnit II.1.5): Den anslåede værdi af rammeaftalen er 7,5 mio. kr. og den maksimale værdi af rammeaftalen er 15 mio. kr. Årsagen til forskellen mellem de angivne værdier er usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi, jf. nedenfor. Den estimerede værdi udgør derfor FMIs mest kvalificerede skøn over værdien af rammeaftalen på nuværende tidspunkt, mens maksimumværdien udgør den maksimale værdi af indkøb under rammeaftalen i dens løbetid.
Usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi skyldes primært usikkerhed om, præcis hvor omfattende rammeaftalens leverancer vil blive fordelt i Forsvaret. Hvis der træffes beslutning om, at de pågældende leverancer skal udnyttes af flere personalegrupper, end hvad der reelt er besluttet på nuværende tidspunkt, vil det medføre en væsentlig større udgift til rammeaftalen, end hvad der forventes på nuværende tidspunkt.
På grund af en implementeringsfase før end FMI kan bruge rammeaftalen efter hensigten, er løbetiden op til potentielt 5 år.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbuds-givere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk