23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 052-086940
Offentliggjort
15.03.2016
Udbudstype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Moderniseringsstyrelsen

Vindere

(15.03.2016)
Atea A/S
Lautrupvangen 6
2750 Ballerup

Leveringsaftale iht. Rammeaftale 02.06 Standard Software


Moderniseringsstyrelsen

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Denne bekendtgørelse er omfattet af: Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed/ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Moderniseringsstyrelsen
Landgreven 4
Att: Helene Hansen
1017 København
DANMARK
Telefon: +45 41782441
Mailadresse: helha@modst.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed / ordregiveren: http://www.modst.dk

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
1.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne

Den ordregivende myndighed / ordregiveren indkøber på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne: ja

1. Udenrigsministeriet
Asiatisk Plads 2
1448 København
DANMARK

Social- og Indenrigsministeriet
Holmens Kanal 22
1060 København
DANMARK

Statens IT
Gammel Kongevej 74a
1850 Frederiksberg C
DANMARK

Erhvervsstyrelsen
Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK

Langelinie Allé 17
Århusgade 110
2100 København Ø
DANMARK

Patent- og Varemærkestyrelsen
Helgeshøj Allé 81
2630 Taastrup
DANMARK

Banedanmark
Amerika Plads 15
2100 København Ø
DANMARK

Trafik- og Byggestyrelsen
Edvard Thomsens Vej 14
2100 København S
DANMARK

Transport- og bygningsministeriet
Frederiksholms Kanal 27 F
1220 København K
DANMARK

Vejdirektoratet
Niels Juels Gade 13
1022 København K
DANMARK

SKAT
Østbanegade 123
2100 København Ø
DANMARK

Lægemiddelstyrelsen
Axel Heides Gade 1
2300 København S
DANMARK

Domstolsstyrelsen
Store Kongensgade 1, 3.sal
1264 København K
DANMARK

Direktoratet for Kriminalforsorgen
Strandgade 100
1401 København K
DANMARK

Fødevarestyrelsen
Stationsparken 31
2600 Glostrup
DANMARK

Folkekirkens IT
Rådhusstræde 2
1466 København K
DANMARK

Danmarks Statistik
Sejrøgade 11
2100 København Ø
DANMARK

Det Danske Filminstitut
Gothersgade 55
1123 København K
DANMARK

Det Kongelige Teater
August Bournonvilles Passage 8
1017 København K
DANMARK

Naturerhvervsstyrelsen
Nyropsgade 30
1780 København V
DANMARK

Styrelsen for It og Læring
Vester Voldgade 123
1552 København V
DANMARK

Sundhedsdatastyrelsen
Ørestads Boulevard 5
2300 København S
DANMARK

Forsvarets Koncernfælles Informatiktjeneste
Helseholmen 1
2650 Hvidovre
DANMARK

Statsforvaltningen
Storetorv 10
6200 Aabenraa
DANMARK

Den Centrale Anklagemyndighed
Strandgade 100
1401 København K
DANMARK

 

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten
Leveringsaftale iht. Rammeaftale 02.06 Standard Software.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb

NUTS-kode DK0

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Den ordregivende myndighed agter at indgå en række separate leveringsaftaler iht. SKI Rammeaftale 02.06
Standard Software. Leveringsaftalen omfatter et miniudbud om indgåelse af separate leveringsaftaler for hvert af de 25 deltagende ministerier og statslige institutioner.
II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

48000000, 48300000, 48422000, 48482000, 48517000, 48460000, 48470000, 48480000, 48490000, 72222300, 72223000, 72225000

II.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
Værdi: 436 531 064 DKK
Eksklusive moms

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende (jf. del 2 i bilag D1, D2 eller D3)
Begrundelse for anvendelse af udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende i henhold til direktiv 2004/18/EF
Anden begrundelse for tildeling af kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende
Kontrakten er ikke omfattet af direktivet
Den ordregivende myndighed har anvendt SKI Rammeaftale 02.06 Standard Software og har gennemført tildeling iht. til de i Rammeaftale 02.06 Standard Software angivne retningslinjer for anvendelse af Rammeaftalen. Den ordregivende myndighed agter på baggrund af den foretagne tildeling at indgå leveringsaftale med den i punkt V.3) angivne tildelte leverandør.
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af
1. Kvaliteten af de tilknyttede ydelser. Vægtning 51
2. Totalprisen. Vægtning 49
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed / ordregiveren
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Udbudsbekendtgørelse

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2012/S 165-273784 af 29.8.2012

Del V: Kontrakttildeling

V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
9.3.2016
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne bud:3
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Atea A/S
Lautrupvangen 6
2750 Ballerup
DANMARK
Telefon: +45 70252550

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
Kontraktens endelige samlede værdi:
Værdi: 436 531 064 DKK
Eksklusive moms
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.2) Yderligere oplysninger:
Vedrørende punkt V.1) tildelingsbeslutningen er truffet den 9.3.2016. Leveringsaftalerne vil først blive indgået efter udløb af standstill-perioden.
VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095

Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne

Der er ikke et mæglingsorgan i Danmark

VI.3.2) Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er) I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne mv. med senere ændringer (loven kan hentes på www.retsinformation.dk) gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden for 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammekontrakt regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2. Seneste samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klagen tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mail adresse er angivet i punkt. VI.4.1).
VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
10.3.2016

Send til en kollega

0.049