23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 038-113036
Offentliggjort
22.02.2023
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

Kommunikationsprodukter


Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
CVR-nummer: 17472437
Postadresse: Pakkerivej 6
By: Valby
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Kontaktperson: Serap Gökce
E-mail: seg@ski.dk
Telefon: +45 33427000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ski.dk
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten tildeles af en indkøbscentral
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/ca588f56-e9d3-4f4a-8c7a-ee80a0ff39e9/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/ca588f56-e9d3-4f4a-8c7a-ee80a0ff39e9/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/ca588f56-e9d3-4f4a-8c7a-ee80a0ff39e9/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: Indkøbscentral
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Centraliserede Indkøbsaktiviteter

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Kommunikationsprodukter

Sagsnr.: 50.07
II.1.2) Hoved-CPV-kode
32000000 Radio-, fjernsyns-, kommunikations- og telekommunikationsudstyr og beslægtet udstyr
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S (SKI) udbyder en rammeaftale angående levering af Kommunikationsprodukter.

Rammeaftalen er opdelt i to delaftaler:

Delaftale 1: Unified Communications- og telefoniprodukter

Delaftale 2: Netværksprodukter

SKI forventer, at delaftalerne tildeles flere leverandører, jf. punkt IV.1.3), og den efterfølgende tildeling af leveringskontrakter på baggrund af rammeaftalen sker ved direkte tildeling eller miniudbud, jf. nærmere i bilag D til rammeaftalen

Rammeaftalen er forpligtende at anvende for de af SKI's kunder, som inden udbuddet har tilsluttet sig. Rammeaftalen vil endvidere være forpligtende for staten, idet det er en centralt koordineret aftale. SKI's øvrige kunder vil kunne anvende aftalen frivilligt. Nærmere beskrivelse af kunderne på aftalen fremgår af Bilag A.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 1 100 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Unified Communications- og telefoniprodukter

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
32500000 Telekommunikationsleverancer
32570000 Kommunikationsudstyr
32580000 Dataudstyr
48510000 Programpakke til kommunikationsformål
32250000 Mobiltelefoner
32550000 Telefonudstyr
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
Hovedudførelsessted:

Danmark

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 1 vedrører levering af Unified Communications- og telefoniprodukter.

Delaftalen omfatter følgende hovedproduktgrupper:

- Unified Communications/PBX

- Videokonference

- Video Overvågning

- Headsets

- DECT

- Management til Unified Communicatons- og telefoniprodukter

- Tilbehør til Unified Communications- og telefoniprodukter

- Tilknyttede ydelser

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Sortimentsbredde / Vægtning: 20%
Pris - Vægtning: 80%
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 462 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Varigheden af rammeaftalen kan forlænges 2 gange med 12 måneder pr. forlængelse. Rammeaftalen har således en maksimal varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Største antal: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Såfremt der er flere end 5 ansøgere, der er egnede på delaftalen, jf. det i del III beskrevne, vil der ske en udvælgelse af ansøgere, med henblik på at prækvalificere forventeligt 5 ansøgere på hver delaftale.

SKI ønsker at sammensætte et felt af tilbudsgivere, der afspejler bredden i leverandørmarkedet, således der i sidste ende indgås en rammeaftale, der på bedst mulig vis kan opfylde kundernes forskelligartede behov.

Det er SKI’s vurdering, at dette opnås bedst ved at sammensætte feltet af tilbudsgivere ud fra følgende kriterier, hvis der er mere end 5 egnede ansøgere på hver delaftale. Principperne for udvælgelse er ens for de to delaftaler:

• Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, vil ske efter vurdering af, hvilke ansøgere der har de mest relevante referencer inden for de respektive delaftalers sortiment.

• Relevansen af ansøgers referencer vurderes på baggrund af følgende kriterier, der er angivet i prioriteret rækkefølge:

1. Referencernes bredde.

Ved bredde forstås, at referencerne viser erfaring med levering af produkter, indenfor samtlige af delaftalens hovedproduktgrupper både enkeltvis og samlet. De mest relevante referencer vil således være 3 referencer, der alle hver især vedrører levering af produkter indenfor alle delaftalens hovedproduktgrupper. Hvis alle tre referencer ikke hver især vedrører levering af produkter indenfor alle delaftalens hovedproduktgrupper, vil det vægte positivt jo flere hovedproduktgrupper, der er omfattet af hver reference, ligesom det vil vægte positivt, hvis referencerne samlet viser erfaring med levering af produkter indenfor samtlige af delaftalens hovedproduktgrupper.

2. Referencernes økonomiske størrelse.

Herved forstås referencernes samlede økonomiske størrelse (i DKK) de seneste 3 år fra ansøgningsfristen for nærværende udbud. Jo større des bedre.

Vurderingen af referencernes relevans vil ske ud fra en samlet, men prioriteret vurdering af ovenstående forhold.

Vurderingen foretages relativt mellem de modtagne ansøgninger, således at den samlede vurdering resulterer i et samlet point mellem 1 og 10 for de tre referencer, hvor 10 gives til den ansøger, der har afleveret de mest relevante referencer, og 1 gives til den ansøger, der har afleveret de mindst relevante referencer. De øvrige ansøgeres referencer tildeles point relativt herimellem.

Kriterierne er udvalgt ud fra et ønske om både at sikre, at de ansøgere, der prækvalificeres, har en væsentlig erfaring indenfor levering af en flerhed af delaftalernes produkter og en vis størrelse inden for aftalens aktivitetsområde og kan varetage leverandørrollen ved en potentielt meget stor volumen.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den maksimale værdi af delaftale 1 er fastsat til DKK 693.000.000. Se nærmere om baggrunden herfor i del VI, afsnit VI.3) Yderligere oplysninger.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Netværksprodukter

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
48210000 Programpakke til netværk
32410000 Lokalnet
32420000 Netudstyr
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
Hovedudførelsessted:

Danmark

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 2 vedrører levering af netværksprodukter

Delaftalen omfatter følgende hovedproduktgrupper:

- Switche

- Routere

- WiFi

- Brugervalideringsprodukter

- Management af netværksprodukter

- Tilbehør til netværksprodukter

- Tilknyttede ydelser

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Sortimentsbredde / Vægtning: 20%
Pris - Vægtning: 80%
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 638 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Varigheden af rammeaftalen kan forlænges 2 gange med 12 måneder pr. forlængelse. Rammeaftalen har således en maksimal varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Største antal: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Såfremt der er flere end 5 ansøgere, der er egnede på delaftalen, jf. det i del III beskrevne, vil der ske en udvælgelse af ansøgere, med henblik på at prækvalificere forventeligt 5 ansøgere på hver delaftale.

SKI ønsker at sammensætte et felt af tilbudsgivere, der afspejler bredden i leverandørmarkedet, således der i sidste ende indgås en rammeaftale, der på bedst mulig vis kan opfylde kundernes forskelligartede behov.

Det er SKI’s vurdering, at dette opnås bedst ved at sammensætte feltet af tilbudsgivere ud fra følgende kriterier, hvis der er mere end 5 egnede ansøgere på hver delaftale. Principperne for udvælgelse er ens for de to delaftaler:

• Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, vil ske efter vurdering af, hvilke ansøgere der har de mest relevante referencer inden for de respektive delaftalers sortiment.

• Relevansen af ansøgers referencer vurderes på baggrund af følgende kriterier, der er angivet i prioriteret rækkefølge:

1. Referencernes bredde.

Ved bredde forstås, at referencerne viser erfaring med levering af produkter, indenfor samtlige af delaftalens hovedproduktgrupper både enkeltvis og samlet. De mest relevante referencer vil således være 3 referencer, der alle hver især vedrører levering af produkter indenfor alle delaftalens hovedproduktgrupper. Hvis alle tre referencer ikke hver især vedrører levering af produkter indenfor alle delaftalens hovedproduktgrupper, vil det vægte positivt jo flere hovedproduktgrupper, der er om-fattet af hver reference, ligesom det vil vægte positivt, hvis referencerne samlet viser erfaring med levering af produkter indenfor samtlige af delaftalens hovedproduktgrupper.

2. Referencernes økonomiske størrelse.

Herved forstås referencernes samlede økonomiske størrelse (i DKK) de seneste 3 år fra ansøgningsfristen for nærværende udbud. Jo større des bedre.

Vurderingen af referencernes relevans vil ske ud fra en samlet, men prioriteret vurdering af ovenstående forhold.

Vurderingen foretages relativt mellem de modtagne ansøgninger, således at den samlede vurdering resulterer i et samlet point mellem 1 og 10 for de tre referencer, hvor 10 gives til den ansøger, der har afleveret de mest relevante referencer, og 1 gives til den ansøger, der har afleveret de mindst relevante referencer. De øvrige ansøgeres referencer tildeles point relativt herimellem.

Kriterierne er udvalgt ud fra et ønske om både at sikre, at de ansøgere, der prækvalificeres, har en væsentlig erfaring indenfor levering af en flerhed af delaftalernes produkter og en vis størrelse inden for aftalens aktivitetsområde og kan varetage leverandørrollen ved en potentielt meget stor volumen.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den maksimale værdi af delaftale 2 er fastsat til DKK 957.000.000. Se nærmere om baggrunden herfor i del VI, afsnit VI.3) Yderligere oplysninger.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal indgive det fælles europæiske udbudsdokument (herefter ESPD) med angivelse af følgende oplysninger:

• Under ”Specifik årsomsætning” anføres tilbudsgivers samlede ydelsesspecifikke omsætning for det seneste disponible regnskabsår.

Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal dette anføres i ESPD'ets Del II, afsnit C: Oplysninger om udnyttelse af andre enheders kapacitet. Den eller de andre enheder skal hver udfylde og underskrive et særskilt ESPD med de krævede oplysninger.

Såfremt tilbudsgiver er del af et konsortium, skal dette anføres i ESPD'ets Del II, afsnit A: Oplysninger om den økonomiske aktør, i feltet ”Deltager den økonomiske aktør i udbudsproceduren sammen med andre?”, og hver af de deltagende økonomiske aktører skal udfylde og underskrive et særskilt ESPD med de krævede oplysninger.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal – for at blive erklæret egnet - opfylde følgende vedrørende økonomisk og finansiel formåen:

Delaftale 1:

• Det er et minimumskrav, at ansøger i seneste disponible regnskabsår skal have haft en samlet ydelsesspecifik omsætning inden for de produkter og ydelser, som er omfattet af delaftalen, på minimum DKK 20 mio. ekskl. moms.

´Delaftale 2:

• Det er et minimumskrav, at ansøger i seneste disponible regnskabsår skal have haft en samlet ydelsesspecifik omsætning inden for de produkter og ydelser, som er omfattet af delaftalen, på minimum DKK 50 mio. ekskl. moms

Ved det "seneste disponible regnskabsår" forstås det seneste regnskab afsluttet i overensstemmelse med de regler og den praksis, der gælder for tilbudsgiverens regnskabsaflæggelse.

Den ydelsesspecifikke omsætning kan være inden for en eller flere af de af delaftalen omfattede produkter og ydelser – i alt skal den blot samlet være på det ovenfor angivne minimumsniveau for den relevante delaftale. Omsætning kan medregnes som ”indenfor en eller flere af de af delaftalen omfattede produkter og ydelser”, hvis omsætningen hidrører fra aktiviteter indenfor beskrivelserne af de supplerende CPV-koder, der er angivet i afsnit II.2.2 for hver af de to delaftaler.

Ved en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) beregnes tilbudsgiverens samlede ydelsesspecifikke omsætning som summen af ydelsesspecifik omsætning i sammenslutningen. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre økonomiske aktørers økonomiske og finansielle kapacitet, beregnes samlet ydelsesspecifik omsætning på samme måde som for en sammenslutning af økonomiske aktører.

ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver opfylder mindstekrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet. Inden tildelingsbeslutningen, skal de tilbudsgivere, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte.

Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel formåen:

• Årsregnskab (eller uddrag heraf) fra seneste disponible regnskabsår med angivelse af, hvor den i ESPD’et oplyste samlede ydelsesspecifikke omsætning inden for de produkter og ydelser, som er omfattet af den relevante delaftale fremgår, eller

• en erklæring om, at det i ESPD anførte om den samlede ydelsesspecifikke omsætning inden de for produkter og ydelser, som er omfattet af den relevante delaftale, er korrekt, underskrevet af en tegningsberettiget hos ansøgeren/tilbudsgiveren.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal indgive det fælles europæiske udbudsdokument (herefter ESPD) med angivelse af følgende oplysninger:

Oplysninger om 3 referencer, der omfatter levering af tilsvarende produkter/ydelser. For hver reference oplyses:

• Under ”Beskrivelse”: Beskrivelse af hvilke produkter og ydelser der er leveret under referencen, og hvilke(n) hovedproduktgruppe(r), det leverede kan henføres til.

Beskrivelsen skal indeholde oplysning om leverancens produkter/ydelser leveret/udført i perioden inden for de seneste 3 år før ansøgningsfristen. Beskrivelsen skal alene omfatte de dele af leverancen, som er udført i perioden inden for de seneste 3 år før ansøgningsfristen, uanset om kontrakten er startet før og/eller løber videre efter denne periode, jf. ”Startdato” ”Slutdato” lige nedenfor.

Hvis referencens startdato ligger længere tilbage end 3 år fra ansøgningsfristen, bedes anført i beskrivelsen, at beskrivelsen og anført værdi kun vedrører det arbejde, der er lagt indenfor 3 år fra ansøgningsfristen.

Ansøger må højest anvende 2.000 tegn inkl. mellemrum til beskrivelsen af leverancen. Det er ikke muligt at anvende tegninger, figurer eller lignende illustrationer i besvarelsen – der må alene skrives tekst. Såfremt ansøger anvender mere end 2.000 tegn inkl. mellemrum lægges alene vægt på de første 2.000 tegn inkl. mellemrum i forbindelse med udvælgelsen.

• Under ”Beløb”: Udfyld fakturerede beløb i DKK ex. moms. Der skal alene angives beløbet for de dele af leverancen som ansøger har beskrevet, og som er udført i perioden inden for de seneste 3 år før ansøgningsfristen, uanset om kontrakten er startet før og/eller løber videre efter denne periode.

• Under "Startdato”: Angiv startdato for den udførte reference.

• Under ”Slutdato”: Angiv slutdato. Hvis kontrakten endnu ikke er afsluttet, angives datoen for ansøgningsfristen

• Under ”Modtagere”: Angiv kundens navn, kontaktperson og gerne kontaktoplysninger (e-mailadresse og/eller telefonnummer) på kontaktpersonen.

Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal dette anføres i ESPD'ets Del II, afsnit C: Oplysninger om udnyttelse af andre enheders kapacitet. Den eller de andre enheder skal hver udfylde et særskilt ESPD med de krævede oplysninger.

Såfremt tilbudsgiver er del af et konsortium, skal dette anføres i ESPD'ets Del II, afsnit A: Oplysninger om den økonomiske aktør, i feltet ”Deltager den økonomiske aktør i udbudsproceduren sammen med andre?”, og hver af de deltagende økonomiske aktører skal udfylde et særskilt ESPD med de krævede oplysninger.

En ansøger, der er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), oplyser kun 3 referencer i alt. Der oplyses altså ikke 3 referencer pr. deltager i sammenslutningen, men kun 3 i alt.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Delaftale 1:

• Det er et minimumskrav, at ansøger kan dokumentere 3 referencer, der:

o er udført inden for de seneste 3 år før ansøgningsfristen

o omfatter levering af tilsvarende produkter/ydelser

o har en værdi på mindst DKK 1 mio. ekskl. moms.

Delaftale 2:

• Det er et minimumskrav, at ansøger kan dokumentere 3 referencer, der:

o er udført inden for de seneste 3 år før ansøgningsfristen

o omfatter levering af tilsvarende produkter/ydelser

o har en værdi på mindst DKK 2 mio. ekskl. moms

Ved ”tilsvarende produkter/ydelser” forstås produkter og/eller ydelser omfattet af den relevante delaftales sortiment jf. Bilag C.1 Leverandørens tilbuds for delaftale 1, og Bilag C.2 Leverandørens tilbud for delaftale 2.

Én reference skal omfatte hele eller dele af en konkret leverance under én kontrakt. Én reference kan således ikke omfatte flere kontrakter, uanset om modtageren er den samme. Da én reference skal omfatte en konkret leverance, kan referencen ikke omfatte en rammeaftale. Én reference kan dog godt omfatte hele eller dele af en konkret leverance under én kontrakt, der er baseret på en rammeaftale. Kontrakten, som leverancen er udført i henhold til, kan være startet tidligere end 3 år før ansøgningsfristen og/eller løbe videre efter ansøgningsfristen, men der kan alene lægges vægt på de dele af leverancen, der er udført inden for de seneste 3 år før ansøgningsfristen. Referencen skal derfor alene beskrive og angive værdien for de dele af leverancen, som er udført i perioden inden for de seneste 3 år før ansøgningsfristen, uanset om kontrakten er startet før og/eller løber videre efter denne periode.

Ved en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) skal der alene dokumenteres 3 referencer i alt. Der skal ikke dokumenteres 3 referencer pr. deltager i sammenslutningen af økonomiske aktører. Tilsvarende gælder såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre økonomiske aktørers tekniske og faglige kapacitet

De i ESPD angivne oplysninger om referencer udgør i henhold til udbudslovens § 151 og § 152 endelig dokumentation for teknisk og faglig formåen. Tilbudsgiver skal derfor ikke fremlægge yderligere dokumentation for oplysningerne i referencerne. Ordregiver forbeholder sig dog ret til at iværksætte en kontrol af rigtigheden af oplysningerne i de angivne referencer, herunder hos tilbudsgiver og/eller den aktør, som referencen vedrører.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Såfremt tilbudsgiveren er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal disse påtage sig at hæfte solidarisk, og deltagerne i sammenslutningen skal udpege en fælles befuldmægtiget, der er ansvarlig for kontakten til SKI. Tilsvarende hæfter en tilbudsgiver, som i sit tilbud i relation til økonomisk og finansiel formåen, baserer sig på andre enheders formåen (kaldet ”støttende virksomheder”) f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør, solidarisk med de pågældende støttende enheder for kontraktens gennemførelse, såfremt kontrakten tildeles ansøger/tilbudsgiver.

I rammeaftalen er hensynet til samfundsansvar ved kontraktopfyldelse, som formuleret i de konventioner, som ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, reguleret i relevant omfang. Herudover indeholder rammeaftalen en arbejdsklausul.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Højeste antal påtænkte deltagere i rammeaftalen: 3
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 174-489657
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 21/03/2023
Tidspunkt: 13:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 12/04/2023
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 8 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

• Tilbudsgiver må ikke være omfattet af nogen af udelukkelsesgrundene angivet i udbudslovens §§ 134 a, 135 og 136 og § 137, stk. 1, nr. 2.

Ad II.1.5): Den skønsmæssige vurdering af rammeaftalens anslåede værdi er angivet i punkt II.1.5). Den er primært baseret på:

• Historisk forbrug på aftaleområdet

• Erfaringerne om omsætning og omsætningsudvikling fra den tidligere Rammeaftale 50.07 Kommunikationsprodukter – og løsningskøb (2019)

• Hvem der er kunder, og deres estimater af det kommende forbrug

Hen over den samlede varighed på 4 år, inklusive muligheder for forlængelse, samt på tværs af alle kunderne på rammeaftalen, er der således også en usikkerhed om, hvad rammeaftalens værdi ender med at blive.

Skønnet indebærer derfor både en vurdering af den anslåede værdi af rammeaftalen, og en vurdering af rammeaftalens maksimale værdi. På den baggrund er rammeaftalens maksimale værdi fastsat til DKK 1.650 mia. Denne værdi anses ikke for klart usandsynlig. Den maksimale værdi kan dog ændres i henhold til de enhver tid gældende udbudsregler.

Forskellen mellem rammeaftalens anslåede værdi og maksimale værdi er begrundet i usikkerheden om, hvad rammeaftalens værdi ender med at blive. I den forbindelse er der primært lagt vægt på det forhold, at aftalen er forsøgt skåret til for bedre at matche kundernes behov for standardiserede og let tilgængelige produkter og en simpel indkøbsmetode, hvilket kan påvirke anvendelsen af Rammeaftalen positivt. Hertil kommer endvidere blandt andet potentiel påvirkning af Rusland/Ukrainesituationen og dollarkursen.

Skønnet af rammeaftalens anslåede værdi og rammeaftalens maksimale værdi er udtryk for SKI's mest kvalificerede og gennemsigtige saglige skøn af forbruget på rammeaftalen på udbudstidspunktet inkl. muligheder for forlængelse og evt. optioner, og på tværs af alle aktører i rammeaftalen, jf. punkt IV.1.3), uanset det endelige antal heraf.

Tilbudsgiver gøres særligt opmærksom på, at tilbudsgiver i enhver henseende er ansvarlig for de tilbudte priser, uanset hvilken omsætning, der konkret opnås under rammeaftalen, dvs. også i tilfælde af, at den konkrete omsætning afviger fra estimaterne i såvel opad- som nedadgående retning.

• Ad II.2.5) I forbindelse med tildelingskriteriet på delaftale 1 gøres opmærksom på, at prisevalueringen for i alt 7 underproduktgrupper sker på baggrund af en beregnet TCO-pris (Total Cost of Ownership). Se uddybende herom udbudsbetingelsernes punkt 8.1.

• Ad II.2.9) For hver delaftale er antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til afgive tilbud, angivet til minimum 5 og maksimum 5. Antallet er angivet, da SKI agter at opfordre 5 ansøgere, hvis der modtages 5 eller flere konditionsmæssige ansøgninger fra ansøgere, der opfylder egnethedskravene. Hvis der modtages færre end 5 ansøgninger på en delaftale, vil SKI dog opfordre den eller de ansøgere, der har afgivet konditionsmæssige ansøgninger og som opfylder egnethedskravene, jf. udbudslovens § 59, stk. 4.

• Ad IV.1.3): Der gøres opmærksom på, at tallet 3 angivet som "Højeste antal påtænkte deltagere i rammeaftalen" er angivet pr. delaftale, således at det højeste antal påtænkte deltagere på hver delaftale er 3.

• Ad IV.2.4): Fagtermer og begreber, der normalt angives på engelsk, kan dog accepteres.

• Rammeaftalen er omfattet af forbuddet i artikel 5k i EU-forordning 833/2014, og SKI kræver en erklæring fra den tilbudsgiver som SKI har til hensigt at tildele rammeaftalen, jf. nærmere i udbudsbetingelsernes punkt 16.5

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse, jf. § 27 stk. 1, i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer).

Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter SKI har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor SKI har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. § 7, stk. 2, nr. 3 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer).

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette SKI om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 6, stk. 4 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer). I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1, jf. § 6, stk. 4 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer).

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
17/02/2023

Send til en kollega

0.032