23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 050-148807
Offentliggjort
10.03.2023
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

Servere og storage


Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
CVR-nummer: 17472437
Postadresse: Pakkerivej 6
By: Valby
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Kontaktperson: Tanja Haas
E-mail: tah@ski.dk
Telefon: +45 20851433
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ski.dk
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten tildeles af en indkøbscentral
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Centraliserede indkøbsaktiviteter

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Servere og storage

Sagsnr.: 50.03
II.1.2) Hoved-CPV-kode
48800000 Informationssystemer og servere
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

SKI udbyder rammeaftale 50.03 Servere og storage, der omfatter levering af hardware og software der bruges til at konfigurere og konstruere server- og/eller storage-systemerne, herunder integrerede systemer, service- og supportaftaler til systemer leveret under rammeaftalen, samt tilknyttede tekniske ydelser, der leveres som timebaserede ydelser i sammenhæng med systemerne. Derudover omfatter rammeaftalen, at systemerne kan leveres som "pay as you go", der er en fleksibel løsning, hvor kunden kan skalere server- og/eller storage-kapaciteten op og ned. Se nærmere i bilag B og bilag B.1. SKI forventer, at rammeaftalen tildeles flere leverandører, jf. punkt IV.1.3), og den efterfølgende tildeling af leveringskontrakter på baggrund af rammeaftalen sker ved direkte tildeling eller miniudbud, alt efter det konkrete indkøbsbehov, jf. nærmere i bilag D til rammeaftalen. Rammeaftalen rummer en forpligtelse for nogle af kunderne til at benytte rammeaftalen i bestemte situationer.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
48820000 Servere
48780000 Programpakke til systemadministration, datalagerstyring og indholdsforvaltning
32562000 Optiske fiberkabler
32581100 Datatransmissionskabel
30211500 CPU'er eller processorer
30234000 Lagermedier
30233100 Lagerenheder til datamater
30236110 Ram-hukommelser (Random access memory)
30237280 Strømforsyningstilbehør
72110000 Konsulentvirksomhed vedrørende valg af maskinel
72140000 Konsulentvirksomhed vedrørende leveranceprøvning af maskinel
72130000 Konsulentvirksomhed vedrørende planlægning af databehandlingsanlæg
72590000 Professionel servicevirksomhed i forbindelse med edb
72591000 Udarbejdelse af serviceaftaler
72610000 Datamatsupporttjenester
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
Hovedudførelsessted:

Danmark

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Se beskrivelsen i punkt II.1.4. Angående kunderne på aftalen uddybes, at disse bl.a. omfatter hele staten, 3 regioner og 73 kommuner. Se nærmere om kunderne i bilag A, og den tilhørende Kundeliste, samt om forpligtelsen til at bruge rammeaftalen i særbilag 1.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 50 %
Pris - Vægtning: 50 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2023/S 011-028818
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 50.03
Betegnelse:

Servere og storage

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

SKI har besluttet af foretage en række ændringer af kravene i og strukturen af udbudsmaterialet til rammeaftale 50.03 Servere og storage. Ændringerne sker som følge af, at SKI på en række punkter har besluttet at imødekomme markedets ønsker til tilpasning af udbudsmaterialet.

I den forbindelse vælger SKI at det nye materiale skal genudbydes omgående. SKI har derfor sendt en ny udbudsbekendtgørelse til TED. Det betyder, at udbudsmaterialet bliver offentliggjort i ETHICS hurtigst muligt.

Udbudssiden på ski.dk vil blive opdateret med nyt link til ETHICS og relevant info herefter.

På den nye udbudsside vil der blive offentliggjort en version af udbudsmaterialet, hvor ændringerne fremgår med ændringsmarkeringer, dog undtaget bilag C tilbudsliste, da dette er en Excel-fil.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter SKI har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor SKI har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. § 7, stk. 2, nr. 3 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer).

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette SKI om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 6, stk. 4 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer). I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1, jf. § 6, stk. 4 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer).

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
06/03/2023

Send til en kollega

0.047