Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=355706&B=HOFOR
Udbyder
HOFOR A/S
Rammeaftale om fortrådede vandmålere
HOFOR A/S
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Varer
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 10073022
Postadresse: Ørestads Boulevard 35
By: København S
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Søren Gade Brøbeck
E-mail: sorbro@hofor.dk
Telefon: +45 27953827
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.hofor.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/338688
Del II: Genstand
Rammeaftale om fortrådede vandmålere
Rammeaftale med en leverandør om anskaffelse af fortrådede vandmålere.
Rammeaftalen omfatter levering af ca. 11.375 fortrådede vandmålere, i størrelsen Q3 = 2,5 m3/h til Q3= 100 m3/h.
HOFOR står selv for udskiftning af målere med eget mandskab.
HOFOR vil på baggrund af referencelisterne udvælge de ansøgere, der har den erfaring, som i størst mulig grad svarer til den udbudte opgave.
Følgende accessoriske ydelser er angivet som optioner:
Levering af optisk øje inkl. nødvendig software
Følersæt til indstiksfølere
Kontraventil til indbygning - gevindmålere
Træning og uddannelse
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Omsætning indenfor aftaleområdet.
Gennemsnitlig soliditetsgrad for de seneste tre disponible regnskabsår
Gennemsnitlig overskudsgrad for de seneste tre disponible regnskabsår
Ansøger skal mindst opfylde følgende:
- omsætning indenfor aftaleområdet (seneste regnskabsår) udgør minimum 28 mio. DKK.
- gennemsnitlige soliditetsgrad for de seneste tre disponible regnskabsår udgør mindst 30%.
- gennemsnitlig overskudsgrad for de seneste tre disponible regnskabsår skal være positiv.
Hvis ansøger ikke har været etableret i 3 år, skal der oplyses nøgletal for den tid ansøger har været etableret. Mindstekrav vil da kun gælde for den tid, ansøger har været etableret.
Til brug for evalueringen af teknisk og faglig formåen skal ansøger i ESPD’et oplyse ansøgerens mest betydelige leverancer på lignende aftaler, der er udført inden for de seneste 3 år.
Det er et mindstekrav, at ansøgeren har udført mindst tre relevante opgaver inden for de seneste tre år i et EU-medlemsland.
Ved ”relevant” forstås opgaver, der omfatter følgende:
• Levering af fortrådede vandmålere i alle de efterspurgte størrelser.
En økonomisk aktør, herunder underleverandører til ansøgere, udelukkes fra deltagelse, hvis denne er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens §§ 135-136 og § 134 a
Derudover udelukkes en økonomisk aktør fra deltagelse, hvis denne er omfattet af den frivillige udelukkelsesgrund i Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 og nr. 2 vedrørende insolvens.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Opgaven forventes genudbudt, når den udbudte aftale udløber.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klage over udbudsproceduren skal indgives til Klagenævnet for Udbud i henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr.593 af 2.6.2016 af lov om Klagenævnet for Udbud, som følger:
Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet inden 20 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis der ved underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet inden 45 dage fra dagen efter offentliggørelsen af ordregiverens bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet skal klager skriftligt underrette ordregiver om klagens indbringelse for Klagenævnet og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. Såfremt klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20.000 DKK.
Se mere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk