23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 105-329088
Offentliggjort
02.06.2023
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

TV2/DANMARK A/S

Etablering, Drift og Vedligeholdelse af kontributionsnetværk


TV2/DANMARK A/S

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: TV2/DANMARK A/S
CVR-nummer: 10413494
Postadresse: Rugårdsvej 25
By: Odense C
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Contract Management
E-mail: contract@tv2.dk
Telefon: +45 65919191
Fax: +45 65913322
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/200056488.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.tv2.dk/
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://permalink.mercell.com/200056488.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://permalink.mercell.com/200056488.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Medie og broadcast

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Etablering, Drift og Vedligeholdelse af kontributionsnetværk

II.1.2) Hoved-CPV-kode
64228000 Transmission af tv- og radioprogrammer
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Formålet med forbindelserne er kontribution af video-, audio- og IP-forbindelser til brug for TV 2 og TV 2 regionernes produktions-, forretnings- og anden IP-baseret funktionalitet.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 24 500 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
64220000 Telekommunikationstjenester, undtagen telefon- og datatransmissionstjenester
72700000 Datamatnetværkstjenester
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0 Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Formålet med udbuddet er at få etableret et antal netværk til brug for udveksling af audio- og videosignaler (fremover kaldet AV signaler) og datatrafik mellem TV 2 Danmarks (TV 2) lokationer, mellem TV 2 og de 8 regionale TV 2 stationer og indbyrdes mellem de regionale TV 2 stationer.

Netværkene er delt op for at sikre, at services ikke forstyrrer hinanden samt at sikre et højt sikkerhedsniveau.

Der er i alt 5 netværk:

- AV kontribution imellem TV 2 lokationer

- AV kontribution regionerne imellem samt til/fra TV 2

- Datanetværk imellem TV 2 lokationer

- Realtime netværk imellem TV 2 lokationer

- Datanetværk (familienet) imellem TV 2 og regionerne,AV kontribution imellem TV 2 og regionerne og AV kontribution imellem TV 2 lokationer benyttes til transport af tidskritiske, ikke komprimerede, live - Audio Video signaler - (SDI og ST2110).

Datanetværket imellem TV 2s lokationer og familienettet benyttes til at binde TV 2s office og produktionsnetværk sammen imellem lokationer og regionerne.

Realtimenettet skal bruges til at kunne sende tidskritiske, live AV signaler internt imellem TV 2s lokationer (NDI og ST2110).

Tilbudsgiver skal etablere og drifte netværkene som en "fully managed service" - dvs. at leverandøren har ansvaret for at sikre oppetid, drift, overvågning, konfigurering og vedligehold af netværket.

TV 2 er i en overgangsfase, hvor vores traditionelle SDI-infrastruktur gradvis skal erstattes af en IP-infrastruktur. Ved kontraktens indgåelse vil TV 2 arbejde med SDI-signaler i systemformatet 1080i/25, men kort inde i kontraktperioden vil AV infrastrukturen i TV2-OD overgå til IP, som både håndterer systemformaterne 1080i/25 og 1080p/50.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 65%
Pris - Vægtning: 35%
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 24 500 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

TV 2 kan forlænge Kontrakten i op til 3 gange. Forlængelserne kan være op til 12 måneder pr. forlængelse.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Kontrakten indeholder 4 optioner på yderligere funktionalitet i bilag 3. Optionerne håndterer justering af forbrug på forbindelser i kontraktperioden.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Denne kontrakt er ikke opdelt i delkontrakter. Den indbyrdes afhængighed imellem de forskellige netværk og behovet for, at det er én leverandør, som står for leveringen gør, at det ville medføre yderligere omkostninger og risici for TV 2, hvis denne opdeling på lavet. Det giver således TV 2 en bedre kontrakt, samt minimerede omkostninger at leverancen ikke er opdelt.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital i hvert af de seneste 3 regnskabsår.

Tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring skal som minimum dække enkeltskader på op til 10.000.000,00 DKK.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal beskrive maksimalt 5 referencer på opgaver igangværende eller udført i de seneste 3 år, som dokumenterer, at Tilbudsgiver samlet set for de afgivne referencer har relevant erfaring med opgaver på det udbudte område. Med relevant erfaring menes:

- At etablere og drive et ukomprimeret eller lavt komprimeret A/V kontributionsnetværk mellem virksomheder på forskellige geografiske lokationer

- Alment kendte broadcast interfaces som SDI og Madi

- Levering af routet IP MPLS netværksløsning(MPLS VPN)

- Levering af low latency linjer egnet til broadcast(audio/video) transport

- Levering af fysisk adskilte (redundante) linjer

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 30/06/2023
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 30/06/2023
Tidspunkt: 12:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens § § 134a, 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Tilbudsgiver vil ligeledes blive udelukket fra deltagelse såfremt denne er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens §137, stk. 1, nr. 1, 2, 4 og 6, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, stk. 1-3. Ordregiver skal gøre opmærksom på, at der i henhold til Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, ifølge artikel 5k gælder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv. Ordregiver kan som følge heraf, på et hvilket som helst tidspunkt i udbudsprocessen, kræve, at tilbudsgivere dokumenterer, at de ikke er omfattet af Forordningen, og kan i den forbindelse bl.a. anmode tilbudsgivere om at underskrive den med udbudsmaterialet vedlagte tro- og loveerklæring om dette forhold.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage

regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem

der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for

beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den

dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,

jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige

angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
30/05/2023

Send til en kollega

0.046