23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 108-339616
Offentliggjort
07.06.2023
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Medicoteknik

Vindere

Anskaffelse af: 4 stk. Spectra Optia Celleseparatorer

(29.08.2023)
Terumo BCT Europe N.V
Ikaroslaan 41
1930 Zaventem

Anskaffelse af: 4 stk. Spectra Optia Celleseparatorer


Medicoteknik

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Medicoteknik
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: J. B. Winsløws Vej 11
By: Odense C
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Majbritt Christensen
E-mail: majbritt.christensen@rsyd.dk
Telefon: +45 99440380
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.medicoteknik-rsd.dk
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Anskaffelse af: 4 stk. Spectra Optia Celleseparatorer

Sagsnr.: 16296
II.1.2) Hoved-CPV-kode
38000000 Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Anskaffelse af: 4 stk. Spectra Optia Celleseparatorer

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 15 396 513.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Hovedudførelsessted:

OUH - Odense

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Anskaffelse af: 4 stk. Spectra Optia Celleseparatorer

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

KIA (Klinisk Immunologisk Afdeling), OUH udfører en række forskellige aferesebehandlinger. For at opnå den højeste sikkerheden i patientbehandling ønsker KIA at udføre alle aferesebehandlinger på et og samme udstyr. Dette vil samtidig fastholde et stringent arbejdsflow i forbindelse med aferesebehandlinger.

KIA har behov for udstyr der på den samme maskine kan udføre alle nedenstående behandlinger:

1. Plasmaudskiftning (autoimmune sygdomme, hyperviskositet mv.)

2. Fjernelse af regulære blodtypeantistoffer med påmonteret søjle forud for AB0 uforligelig nyre-transplantation

3. Stamcelleaferese med henblik på autolog stamcelletransplantation

4. Stamcelleaferese med henblik på allogen stamcelletransplantation

5. Celleaferese med henblik på CAR-T cellebehandling

6. Celleaferese med henblik på fotoferese (GVH efter stamcelletransplantation),

7. Erytrocytudskiftning (seglcelleanæmi)

8. Leukaferese (akutte leukæmier).

9. Trombocytaferese (Trombocytose)

For nuværende er det kun Spectra Optia der kan tilbyde alle protokoller i en og samme maskine.

For at sikre den bedst mulige patientbehandling udføres ovenstående behandlinger ikke på KIA, men på de respektive afdelinger, der behandler de pågældende patienter på OUH (afd. X, afd. Y, afd. N med flere). Det er derfor af afgørende betydning at apparaturet til aferesebehandlinger er mobilt og uden besvær kan transporteres over længere afstande. Transporten skal kunne foretages med afereseudstyr der er klargjort på KIA allerede inden transporten således at montering af slangesæt med videre er korrekt udført når udstyret tages i brug på de kliniske afdelinger.

Der vil ske en udskiftning af tre af fire nuværende instrumenter og indkøbes i alt fire, så der derefter vil være fem maskiner til rådighed på KIA. Det er således vigtig for patientsikkerheden at have ens udstyr på KIA.

På baggrund af ovenstående påtænker KIA at anskaffe fire stk. Spectra Optia.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Kontraktnr.: 16296
Betegnelse:

Anskaffelse af: 4 stk. Spectra Optia Celleseparatorer

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
02/06/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: Terumo BCT Europe N.V.
Postadresse: Ikaroslaan 41
By: Zaventem
NUTS-kode: BE1 Région de Bruxelles-Capitale / Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Postnummer: 1930
Land: Belgien
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 15 396 513.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Internetadresse: www.klfu.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klagefrister fremgår af håndhævelseslovens § 7:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvor vidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Se nærmere om indgivelse af klager på Klagenævnet for udbuds hjemmeside: www.klfu.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence og forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
02/06/2023

Send til en kollega

0.094